Vraagje over like en win acties op facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik like en deel vaak berichten op facebook waar je dingen mee kunt winnen. Maar nu vraag ik me het volgende af:

mag je ook vaker dan één keer datgene delen? Want heel vaak komt het bedrijf wel 5x met een nieuw bericht aan, dat we niet moeten vergeten hun bericht te liken en te delen. Ik heb het idee dat ik meer kans maak als ik het vaker deel, maar weet niet of het wel zo is, omdat het misschien niet mag of zo?

Hoe doen jullie dat?

2. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe sowieso nooit mee haha. Volgens is meer dan de helft niet echt

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik doe gewoon mee aan elke winactie die voorbij komt 😁 Behalve van Uggs.

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    @ Catootje, ik hoop dat je geen gelijk hebt. Dat is mooi nieuwe klanten binnenhalen...

@ Talvi, k bedoel één hetzelfde bericht. Stel: een webshop bied een mooi bankstel aan die bijvoorbeeld op 25 maart word weggegeven, en komt steeds weer met hetzelfde bericht: Vergeet hem niet te delen. En dat elke dag, tot de datum bereikt is. Mag ik dan dagelijks dat bericht weer opnieuw delen, of echt maar één keer?

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Dat verschilt per bedrijf. Je MAG het vaker delen (vinden ze vaak ook leuk omdat er dan meer reclame voor hun wordt gemaakt) maar uiteindelijk MOET je het sowieso 1x hebben gedeeld. Al die overige keren zijn leuk maar zullen niet veel invloed hebben.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vraag mij trouwens ook af of je uberhoubt ook echt iets kunt winnen. Zie heel vaak dat mensen het delen, naar nooit dat mensen het ook echt winnen

7. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Mijn zusje heeft al twee keer gratis kaartjes voor iets ter waarde van 50 en 100 euro gewonnen. Ik zelf doe nooit mee.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik heb al een paar keer iets gewonnem en like en deel maar 1 keer :)
    en doe echt niet aan veel dingen mee

maar volgens mij zijn bedrijven alleen maar blij als je vaker deelt
    geen idee of dat je kansen vergroot om te winnen

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Die grote winacties hebben vaak een aparte pagina waar winnaars bekend worden gemaakt.

Maar bij sommigen heb ik ook het idee dat sommige acties eerst 10 keer gedeeld moeten worden voordat er eens een winnaar getrokken word. Je ziet ook meestal geen einddatum. Ik heb nu 2 keer een actie gedeeld voor een nieuwe schutting, maar als ze nu weer komen dat er nog een keer gedeeld moet worden ga ik wel naar de praxis :p

10. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik deel het naar 1x en heb voor mijn dochter een zitzak gewonnen bedrukt met een plaatje en haar naam.

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dat is natuurlijk waar, dat je dan extra reclame maakt voor het bedrijf. Dan blijf ik gewoon maar raak delen. :p

Weet alleen niet hoe irritant dat is voor mijn facebookvrienden, als ze steeds die gedeelde berichten zien. ;)

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik doe het zelden. Ik heb iemand in mijn lijst die werkelijk alles deelt wat met kinderspulletjes te maken heeft. Best een heel klein beetje irritant ;)

13. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Via een ander forum uit zit ik in een groepje waar iedereen een nep account heeft, dus we vallen geen vrienden en familie lastig met ons gespam.
    Om het echt te laten lijken zet ik er zo nu en dan ook wat op zodat het profiel echt lijkt en ik heb regelmatig wat gewonnen (sieraden, tickets enz) helaas nog nooit echt iets groots zoals een bank maar daar doen dan ook wel gigantisch veel mensen aan mee.

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Toen ik nog win-acties deed met mijn webwinkel, lette ik daar wel altijd op. :)

15. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL

Deed ik inderdaad ook altijd met mijn fotografie maar moet bekennen dat fake profielen vaak echter lijken.
    Met ons groepje delen we de zelfde passie, daar plaatsen we vaak foto's van, we vinden elkaars berichten leuk, reageren op elkaar en delen tussen de berichtjes door de acties.

Dan ken ik ook mensen die vrij weinig met hun facebook pagina doen, hun berichten en foto's privé posten (logisch doe ik op mijn echte ook) en de acties openbaar staan. Gevolg de bedrijven zien alleen maar acties op de pagina's voorbij komen en krijgen de indruk dat deze personen fake zijn.

Daarbij heb ik ook op mijn echte account nooit iets gewonnen, en met mijn fake account 6 keer. En lees ik dagelijks dat iemand in ons groepje wel weer wat gewonnen heeft we zijn met ongeveer 60 man. :)

16. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik zet ook wel eens win-acties uit waar mensen een fotoshoot kunnen winnen. Ik controleer toch zeker wel of de pagina geliked is en de actie gedeeld (als dat de voorwaarde is). Als iemand 5x deelt, wat ik nog niet gezien heb, komt de naam volgens mij maar één keer in de lijst voor.

Deel Deze Pagina