Retour niet geaccepteerd, hoe op te lossen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olympia, 18 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik had recent ook een vervelende situatie met een externe verkoper. Ik had het pakket geretourneerd en kreeg het weer terug. Toen bij bol.com aangegeven en zij hebben het toen wel voor mij opgelost. Ik zou een nieuwe melding maken.

Zeebra en bosi333 vinden dit leuk.
  2. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Deze verkoper niet, er staat "geen aanvullende retourvoorwaarden".
    Maar ik kan niet goed ontcijferen wat de eigen retourvoorwaarden zijn van bol.com.

3. Novi

Novi Niet meer actief

Welk voordeel heb je dan om bij bol.com te bestellen? Ik vind het een vreemde gang van zaken. Ik zou er juist bestellen met het idee dat zij hun partners al aan bepaalde standaarden laten voldoen.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zoals Adje al zegt: de verkoper kán aanvullende voorwaarden stellen.
    Overigens is dat altijd heel transparant bij bol.com en kun je dat als klant dus vóór je een product wil kopen, inzien (en als je verstandig bent doe je dat ook ;)).
    Daarnaast gelden voor veruit de meeste artikelen gewoon de retourvoorwaarden van bol zelf.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Dit snap ik even niet. Bij het aanmelden van je retour word er een reden gevraagd. Waarom heb je daar dit niet ingevuld? Dan was het namelijk een klacht geweest en was het zeker geaccepteerd. Iets op de doos schrijven vind ik best vreemd… dat is toch geen communicatiemiddel?

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Heb je trouwens telefonisch contact opgenomen met bol? Mijn ervaring is namelijk dat ik dan altijd heel goed en netjes wordt geholpen en er altijd een oplossing word geboden. Ik bestel echt heel veel daar en natuurlijk weleens wat gehad, maar altijd keurig opgelost. Maar ik bel meestal wel.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Door je laatste zin ga ik denken dat je het pakket dus binnen kreeg, terwijl de gebreken er met pen op de buitenkant op waren geschreven?
    En toen heb je het alsnog opengemaakt?

Of ben jij degene die de gebreken met pen op de doos heeft geschreven?

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik doe het altijd via de chat. Vind ik heel fijn werken en wordt altijd heel goed geholpen (die paar keren dat het nodig was dan, want wij hebben er al >100x besteld en ik schat dat ik max. 5 keer contact op moest nemen met ze).

10. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik weet even niet meer hoe ik het geretourneerd heb, het was al half juni namelijk en ik had het toen erg druk.
    Denk dat ik wel zo'n online formulier heb moeten invullen, maar kan best zijn dat ik destijds maar snel heb ingevuld dat het gewoon niet naar wens was oid.

Dus ja, dat was dan ook niet de meest slimme actie. Maar ik ging door een nogal moeilijke periode, dus heb er ook niet verder bij nagedacht.

Toen heb ik het pakket opgestuurd en nu (3 weken later!) kreeg ik het dus terug. Met op het pakket geschreven door de verkoper dat het niet geaccepteerd was.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Oh je hebt het terug gekregen? Rare gang van zaken wel, maar in dit geval zou het verkopen op Vinted ofzo.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Het gaat in zo’n geval waarschijnlijk niet om ons voordeel, maar dat van bol.com en de externe aanbieder. Bol.com verdient aan de externe aanbieder en de externe aanbieder verdient aan de betalende klant.
    Het voordeel van een externe aanbieder is imo alleen dat het artikel soms niet ergens anders te verkrijgen is, of het feit dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Hoewel dat laatste bij veel externen wordt opgevangen door de prijs van het artikel gewoon omhoog te gooien, waardoor de verzendkosten er alsnog bij zitten.

Ik koop dus alleen bij externen als ik geen andere optie heb en ik check dan altijd de reviews en aanvullende voorwaarden (tenzij het artikel zeer goedkoop is).

owly vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Dan had je het moeten kunnen retourneren. Maar zoals je eerder schreef heb je het niet retour gemeld als ondeugdelijk product, maar simpel weg dat het niet paste, of heb ik dat verkeerd begrepen?
    Daardoor ligt het probleem nu waarschijnlijk bij jou. De verkopren kan nu zelf claimen dat ze een ondeugdelijk product hebben ontvangen.

14. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik weet eerlijk gezegd echt niet meer wat ik heb ingevuld. Ik had mn hoofd destijds helaas heel erg bij andere zaken.

Het gaat overigens om 2 jumpsuits waarvan er één een knoopje mist. De ander is prima in orde. Maar ze zijn allebei niet geaccepteerd vanwege de ontbrekende kaartjes, waardoor de verkoper beweert dat ze gedragen zijn.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is heel begrijpelijk dat je even wat minder zorgvuldig bent geweest bij het retourneren doordat je echt andere dingen aan je hoofd had.

Maar dan heb je nu dus een rekening waar je niet op zat te wachten. De rekening is niet belachelijk ofzo, je kunt het betalen, anders had je die kleding al nooit besteld. Geen man overboord dus.

Ik zou er verder geen energie meer insteken. Betalen en achter je laten. Streep eronder en klaar. Volgende keer beter.

Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Maar als je online zo'n formulier hebt ingevuld kun je dit toch terugzien in jouw account? Hier kan ik al mijn retouren gewoon terugzien.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Nog altijd niet accepeteren.

Je kunt namelijk zelfs zonder opgaaf van reden retourneren.

De verkoper kan vanalles beweren.

Misschien kun je hier iets mee

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-gekocht-bij-wie-kan-ik-terecht-met-problemen

18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    #38 evaleana, 19 jul 2022
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
    Zonder opgaaf van reden geldt niet voor bv een defect artikel, dan moet je dat defect wel melden. Gewoon een intact, ongebruikt artikel mag je altijd binnen 14 dagen nog terug sturen (en bij bol.com is dat altijd gratis, zij hebben zelfs die termijn verlengd - geldt ook voor hun externe partners).

(Ik heb daar pas gezeur mee gehad met een externe verkoper die mijn retourmelding niet accepteerde omdat hij mijn reden niet goed genoeg vond. Ik had aangegeven dat ik me vergist had in het artikel en een andere versie zocht (ging om een boek, ik moest een nieuwere editie hebben, de foto op de site was van de verkeerde editie - dus niet echt mijn fout ook). Hij bleef beweren dat ik niet mocht retourneren, terwijl ik direct na ontvangst al dat webformuliertje had ingevuld. En zelfs zonder opgaaf van reden zou ik mogen retourneren. Na weken heen en weer mailen (verkoper liet telkens minimaal 4 dagen tussen reacties zitten, dus dan heb je het al snel over weken) had ik nog steeds geen retouradres. Bol zelf gemaild, binnen een dag bericht dat ik m’n geld terug kreeg en omdat ik al een maand het probeerde te regelen, mocht ik het artikel houden…)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Als zei zonder melding het pakket terug hebben gestuurd met alleen er iets op geschreven zijn zei weer verantwoordelijk voor het pakket.
    Ik zou ze gewoon een mail sturen dat je alsnog het geld terug wilt en dat je anders thuiswinkel inschakelt

Deel Deze Pagina