Retour niet geaccepteerd, hoe op te lossen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olympia, 18 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ah zo, ik bedoelde natuurlijk opnieuw contact om het op te lossen ;)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    negatieve review schrijven terwijl je er nog mee bezig bent lijkt me niet zo slim

maar ik zou zeker bol/dat bedrijf blijven contacten dat je gewoon een oplossing/je geld terug wil

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Wat ik nou eigenlijk nog best positief vind aan dit hele verhaal, sorry ts erg vervelend voor jou natuurlijk, maar ik dacht dat het merendeel van die retouren vernietigd werd... (dus meteen nadat de 1e koper het terug gezonden had).

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Dat is volgens mij echt onzin. Ik bestel heel heel heel veel bij Wehkamp, en het gebeurd dus ook heel vaak dat iets uitverkocht is en daarna enkele of 1 maat weer op voorraad komt. Dat zijn gewoon retour gestuurde artikelen die weer in de verkoop gaan.

miloena, Ysabella, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben bang dat je in je nadeel staat.

Doordat je lang gewacht hebt met terugsturen en het blijkbaar dus al "gedragen/kapot" spul was.
    In de ogen vh bedrijf heb jij het dan gedragen (een denkwijze die ik vanuit hun kant best kan begrijpen).

Je had direct contact moeten opnemen na het passen dat het kapot was en dat er geen kaartjes aan zaten.
    Dat alvast melden (voordat je de tijd had om retour te zenden) had je hooguit een paar minuten gekost en ik geloof niet dat je daar geen tijd voor had.
    Foto's erbij en je was klaar geweest.

Dan had je daarna rustig de tijd kunnen nemen om het terug te sturen en had je dit euvel nu niet gehad.

dreames en Zeebra vinden dit leuk.
  6. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik begrijp hun denkwijze ook absoluut wel. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedacht als ik de verkoper was.
    Ik heb het trouwens wel netjes binnen het retourtermijn opgestuurd, maar ik snap wel dat ze denken dat ik het in de tussentijd gedragen heb.

Het voelt alleen gewoon echt niet leuk en eerlijk. En wat betreft het eerder contact opnemen: ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik dat inderdaad had moeten doen.
    Maar het is me echt ontglipt. Ik had het die periode mentaal ontzettend zwaar. Heel veel slecht nieuws gehad, meerdere keren per dag paniekaanvallen, ik ben keihard over al mijn grenzen gegaan en uiteindelijk volledig ingestort. Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar huilen :oops:
    Deze bestelling was ook niet iets zo maar voor de leuk, maar een mogelijke outfit voor een bruiloft die er ook nog aan zat te komen. Maar helaas was de kleding dus niet goed en heb ik alsnog iets anders moeten aanschaffen voor de bruiloft.

Al met al: ja, ik had dit meteen moeten melden bij bol. Is niet gebeurd, deels omdat ik er niet bij stil heb gestaan, deels omdat ik helemaal kapot was.
    Mocht de retour echt niet geaccepteerd worden, dan zal ik het natuurlijk gewoon betalen. Maar het voelt wel als een hele wrange nasmaak na deze tijd die toch al niet echt leuk te noemen was.

7. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Andere vraag trouwens: het gaat dus vooral om de missende kaartjes, niet om het kapotte knoopje.

Zou het jullie opvallen als je een kledingstuk geleverd krijgt, netjes opgevouwen in geseald plastic - maar de kaartjes zijn eraf? En zou je daar speciaal contact voor opnemen?
    Ik heb daar dus geen seconde bij stilgestaan, zeker omdat het een online artikel is. Daar zitten toch wel vaker geen kaartjes aan of heb ik dat mis?
    Het is mij niet opgevallen, dus ik had dat sowieso niet eens gemeld als ik kon. (knoopje had ik natuurlijk wel moeten doen;))

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.010
    14.675
    113
    Vrouw
    Oh dat was mij ook echt niet opgevallen hoor. En daar had ik dan dus ook geen melding van gemaakt.
    Volgens mij krijg ik wel vaker kleding binnen waar geen kaartje aan zit. Nooit problemen mee gehad.

Heel zuur dus dat dat bij jou nu wel het geval is.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja, ik controleer altijd op kaartjes e daarbij fotografeer ik altijd gebreken direct om dit soort situaties te voorkomen.
    Maar wellicht ben ik wel een te erge controlfreak hoor :D

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik bekijk dit wel altijd. Doe alles ook alles nog terug in het oorspronkelijke zakje totdat ik ,eker weet wat ik wel / niet wil houden

Zeebra vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.503
    13.795
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #71 hummeltje5, 21 jul 2022
    Laatst bewerkt: 21 jul 2022
    Ja het zou me opvallen. Had dat zelf namelijk ook laatst.
    Zat nog wel even te dubben of ik het moest melden (ik was van plan het artikel terug te sturen), maar niet gedaan omdat ik al zooooo veel heb besteld bij bol en ik altijd alles netjes terugstuur, dat ik het risico heb genomen (mijn ervaring met de klantenservice is dat ze altijd heel meedenkend/ coulant zijn dus áls de verkopende partij er al een probleem van had gemaakt, gokte ik erop dat ik dat wel op had kunnen lossen met bol zelf).

Knoopje had ik ook laatst bij een artikel en daar wél een melding van gemaakt alvorens het terug te sturen.

12. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ja, dat ga ik nu in het vervolg ook doen!
    Die originele verpakking nam ik ook nooit zo serieus, want ik heb zelf in een dergelijk retourneer magazijn gewerkt. Daar werd alle verpakking losgemaakt, weggegooid en vervangen. (bakken met plastic gingen erdoor op een dag, echt vreselijk :cry:)

Maar vanaf nu ga ik alles heeeeel netjes controleren haha.

Overigens heeft de verkoper nu een mail gestuurd met nogmaals alle redenen waarom het niet geaccepteerd is (waaronder dat de retour termijn verlopen is, wat pertinent niet waar was), en ik heb weer een lange mail teruggestuurd. Ben benieuwd :o:

13. Sophie122

Sophie122 Lid

4 aug 2021
    96
    117
    33
    Vrouw
    Ik ben zelf een controlfreak en zou normaal gesproken ook direct melding maken van defect of missende kaartjes. Maar ik weet hoe afgeleid je kunt zijn als je het mentaal zwaar hebt en erdoorheen zit. Dit heeft dan even niet je hoogste prio en vaak ga je dagelijkse dingen ook over het hoofd zien.

ik wil je even een digitale knuffel geven, deze situatie voelt dan helemaal rot.

14. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Ik zou bol.com bellen en het verhaal uitleggen, dat je het zo binnen hebt gekregen en dit de reden van retour is geweest! Hoelang heeft het geduurd voordat je het retour hebt gestuurd nadat je het zelf had ? Ik ben zelf altijd super snel in retouren zodat je ook kan aantonen dat het niet gedragen is bijvoorbeeld.
    En was het aliexpres kwaliteit ? Dit kan ook binnen komen zonder kaartjes. Elke externe partij kan alles verkopen op bol.com.
    Maar meestal is de service van bol top, en zorgen ze dat ze het oplossen als je niet met de externe partij eruit komt!

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.503
    13.795
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dan moet je het haast wel dezelfde dag kunnen terugsturen telkens…
    Want er zijn legio mensen die met name met jurken/galakleding, dat soort dingen, het één avondje dragen en het de volgende dag met kaartje en gedragen en al “gewoon” terugsturen :confused:
    Zalando is daar begin 2019 al mee begonnen met een stokje ervoor steken, door te beginnen met op kleding uit het duurdere segment een tag, goed zichtbaar op de voorkant van het kledingstuk, te plaatsen met ‘do not remove this label’ erop.
    Halen klanten het label toch eraf, mogen ze het artikel niet meer retourneren.

Deel Deze Pagina