Ik heb een jurk besteld en er stond levertijd 10-15 dagen. En de levering was gratis. Nadat ik betaald had zei de verkoper dat hij 10 dagen nodig had om de jurk te laten maken en dan nog eens 10-15 om op te sturen. Heb toen aangegeven dat ik de jurk 8 mei nodig heb en dat er stond 10 dagen levertyd, anders heb ik er nix aan. Hij zei toen dat de jurk op tijd zou zijn. De jurk is vandaag binnen gekomen, hij had een berichtje gestuurd dat hij express shipping gebruikt heeft, dat kost dus geld om extra snel te verzenden en dat dat een kado van hem was. Prima, alleen viel de jurk ontzettend tegen. Heb dus gezegd dat ik hem terugstuur. Zegt hij pima, maar ik treker wel 35 dollar vanaf voor het verzenden naar je. Het is toch niet mijn probleem dat hij dat gedaan heeft? Is zijn keuze geweest. Moet hij maar niet zeggen dat de levertyd 10-15 dagen is als dat niet zo is. Ik wil dus zeld alleen de kosten betalen om die jurk terug te sturen, want die zijn wel voor de koper stond op ebay. Wat kan ik hier mee? Een melding op ebay? Is de eerste keer dat ik daar iets koop en denk ook de laatste.
Hmm, je kunt een geschil openen. Dat kun je doen via costumer support, wat rechts in de bovenste hoek staat op je eBay page. Dan gaat eBay voor je proberen te bemiddelen. Je kunt het ook rechtstreeks doen via Paypal als je daar mee hebt betaald.
Zeker weten, als zij vinden dat jij in je recht staat wel. Je moet de situatie omschrijven (dat jij bijv. niet hebt gevraagd om een duurdere verzending maar hij dat wel tegen je gebruikt nu). Bij Paypal log je in, gaat naar Mijn Rekening --> Actiecentrum --> Een transactie betwisten. Dan selecteer je je de betreffende transactie en dan moet je dus typen wat er aan de hand is, hij kan dat ook lezen en er evt. op reageren met zijn kant van het verhaal. Alle zaken worden apart door Paypal bekeken en dan beslissen ze wat een juiste actie is. Als zij vinden dat jij in je recht staat, storten ze je geld terug want jij hebt een kopersbescherming via Paypal
Ik zou ook een geschil openen via eBay. Meestal lossen ze dat heel netjes op, jij hebt immers niet gevraagd om die extra snelle levering.
Oh ja, en als je het terug stuurt: zorg wel altijd dat je het verzend met track-and-trace, want anders kun je daar ook nog problemen mee krijgen (als hij zegt het niet te hebben ontvangen).
Wat mankeert er dan aan de jurk? ik snap de verkoper ook wel een beetje. Hij maakt de jurk betaald 35 dollar verzendkosten en dan wil jij hem terugsturen. Of is het gewoon dikke troep?
Hijj lijkt helemaal niet op de foto! En is ook nog eens te groot, terwijl ik mn maat heb doorgegeven.
Op dit moment is er geen gegronde reden om het geld terug te halen. Hij heeft zijn jurk nog niet terug. Eerst terug sturen, als hij het ontvangen heeft en jullie komen er dan niet uit, ook niet dmv het geschil via e-bay. Dan kun je als laatste je bedrag terug halen.