Hoi iedereen, als ik iets te vragen heb kom ik hier heen. Vanwege het vele advies. Ik heb een oplader gekocht bij de phonehouse. Deze doet het alleen niet op mijn telefoon, ondanks hun advies dat hij het wel zou doen. Ik wil deze ruilen. 30 aug gekocht. Er staat niet op de bon tot wanneer ik kan retourneren. Wat denk je. Wordt mij in de winkel verteld dat ik dat binnen 14 dagen had moeten doen Mag dit zomaar. Niets op de bon zeggen en er vanuit gaan dat de klant op de site kijkt om te zien wanneer ik had moet retourneren? Het gaat maar om 15 euro. Het gaat om het principe. Op dit moment baal ik er behoorlijk van.
https://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen zoals hier staat, ruilen is geen recht of in dit geval plicht voor de verkoper. Vind eerlijk gezegd dat je zelf ook wel kunt begrijpen dat je iets na 3 weken niet meer kan ruilen. het hoeft dus ook niet op de bon te staan.
Ze zijn het niet verplicht... wel vind ik het slordig dat hun zeiden dat het werkt en het werkt niet. Maar van jou snap ik dan weer niet waarom het 3 weken heeft moeten duren voor je hem ging ruilen?
Volgens mij is dat redelijk normaal, binnen 14 dagen. Ik vind het vreemd dat je op 30 aug een lader koopt om vervolgens nu pas te kijken of het wel echt past. Ook al zeggen de verkopers anders. Ik zou het thuis direct even checken.
Bij sommige winkels (zoals bijv. V&D) kun je ruilen binnen 30 dagen. Verschilt enorm. Ik vind het zelf wel altijd handig als het op de bon staat. Of het verplicht is, geen idee. Wel balen, zeg!
Ik heb vaak bonnen waar staat binnen 30 dagen. En de vraag waarom het zo lang duurt stelden ze daar ook. Jaa ben aan het verhuizen daarom. Kwam er niet van.
Ja maar 'het kwam er niet van' is verder toch niet hun probleem? Ik vind dit laks vanuit jezelf en dus helaas pindakaas! Vind niet dat je na 3 weken nog ineens kunt bedenken iets te retourneren én het dan ook nog raar vinden als dat dan niet meer kan!
is niet raar, want ruilen is voor winkeliers geen plicht. dat sommige winkels het er op zetten is coulance en zeker geen moeten!
Kun je niet vragen of je dan ipv je geld terug een tegoedbon van hun kan krijgen. Uit coulance. Ik werk zelf in een bouwmarkt en wij zijn daar niet zo moeilijk in. Heb je een bon en in de originele verpakking en het is ook gewoon normaal assortiment kan het het bij ons ook rustig nog na 90 dagen retourneren. Ook al is het geen plicht, je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen. Volgende keer dus niet meer naar de phonehouse.
Jeetje zijn jullie uit om te rellen ofzo? Moeten jullie gelijk zo lelijk doen tegen marlijn? Ik snap nu dat het er niet persee op hoeft maar ik snap ook de coulantheid van sommige winkels. Warme douche hoor voor die winkels. Maar ik begrijp dat andere hier duidelijk misbruik van maken. En ja de phonehouse heeft geen klant meer aan mij. Ben duidelijk meer gecharmeerd van de coulantheid die een winkel dan geeft.