Pfff ik moet even zeuren hoor! Ben echt nijdig. We zijn vorige week overgestapt naar UPC voor een totaalpakket (tegen beter weten in, want eigenlijk hebben we jaren geleden ook al gedoe gehad met deze club). En sinds de overstap is het niets anders dan problemen.. Tv zou het binnen enkele uren moeten doen. Niet dus.. Wij die avond nog bellen (15min in de wacht, wordt er opgenomen en gelijk verbinding verbroken! Dus maar weer in de wacht) en krijgen te horen dat er iets niet goed ingevoerd was, maar die afdeling was nu gesloten dus bel morgen maar terug. Prima wij gedaan (weer 10 minuten in de wacht). Tv doet het. Fijn. Vervolgens sluit je het modem aan. Een bepaald lampje blijft maar knipperen, waardoor we geen verbinding hebben. Opnieuw 10 minuten in de wacht en we krijgen te horen dat er maar een monteur langs moet komen. Vriendlief heeft later nog een keer gebeld en kreeg van een ander te horen dat het kon kloppen, omdat het modem enkele uren moet 'installeren'. Fijn dat die eerste doos dat ook wist te vertellen. De monteur moest blijven staan volgens hem, want het was toch gratis. Dan sluit je internet af voor 50Mb.. Maar mooi niet dat je dat krijgt. Er zit zo'n soort dongel bij waarmee te snelheid (volgens de handleiding) wel op kan lopen tot 90Mb! Nou geweldig, als we 38 haalden was het heel wat. Bedraad internet was natuurlijk wel redelijk in de buurt van 50, maar daarvoor nemen we geen draadloos modem. Afgelopen week is er een monteur geweest en die heeft een nieuw modem neergezet. Het is een zakelijk modem en zou veel beter zijn. Mooi niet dus, we zitten nu draadloos op 20Mb! Dus een achteruitgang van nog eens 18Mb. Wij vanavond dus weer gebeld, want dit is geen zaken doen. Zegt die doos (dezelfde als die de monteur had geregeld) dat 20 Mb draadloos acceptabel zou zijn. Maar daar gaan wij mooi niet mee akkoord! Een verlies van meer dan 50% van de snelheid is echt idioot. Verder gaat ze bijna op geen enkele klacht in. Ze zal zorgen dat we teruggebeld worden voor een afspraak met een monteur. Zal wel weer niks van komen, want de vorige twee (!!!) terugbelafspraken zijn ook niet nagekomen. En het gekke is dat zij de vorige keer zelf een afspraak heeft ingepland, dus waarom nu zorgen dat we daarvoor gebeld worden? We hopen nu dat ze eindelijk hun afspraak eens nakomen en ons wél terugbellen. We zijn inmiddels namelijk al flink in de kosten gejaagd (denk dat we wel een maandbedrag extra kwijt zijn alleen al aan de telefoonkosten). Als de monteur niet komt, dan gaan we ze schriftelijk in gebreke stellen en als ze niet binnen de door ons gestelde termijn met een goede oplossing komen, dan beroepen wij ons op het recht om het contract op te zeggen. Helaas moet dat op zo'n omslachtige manier, want wat mij betreft was ik per direct bij die amateurs weggegaan. Kortom, ik ben ontzettend kwaad en gefrustreerd. We worden schofterig en klantonvriendelijk behandeld en het kost ons klauwen vol met geld. GRRRRRRR!!!! Zo, dat ben ik kwijt *adem in, adem uit*