Contract loopt af, moet ik een officieel schrijven krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    30 juni loopt mijn contract af en mag ik naar 4 jaar dienstverband het veld ruimen.
    Nou schoot me vanavond iets te binnen wat een collega me een hele tijd geleden vertelden. Namelijk dat je minimaal een maand (of 2wkn, weet het niet meer exact) een officieel schrijven moet krijgen van je werkgever waarin staat dat je contract niet verlengd wordt. Als dat gebeurt zouden ze je contract niet zo maar kunnen stoppen. :(

Ik heb nog nooit iets officieel gehoord namelijk, alleen van mijn teamleider.
    Nu wil ik morgen sowieso rechtsbijstand bellen om dit na te vragen maar zit nu zo met deze vraag in mijn hoofd en hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
  3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Een contract voor bepaalde tijd loopt in principe af op de afgesproken datum, zonder dat opzegging vereist is (van rechtswege heet dat). Dit kan echter anders zijn als in je contract staat dat je een bepaalde tijd van tevoren een schriftelijke kennisgeving moet hebben gehad.

Sla er voor de zekerheid even je contract op na, misschien staat daar iets in. Zo niet, dat geldt hetgeen hierboven staat.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is 99,9% zeker weten niet zo.
    In een contract staat een startdatum en looptijd en dat het rechtswege wordt beƫindigd aan het einde van de termijn zonder dat opzegging noodzakelijk is.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dit hoeft niet zo te zijn. Inderdaad drie contracten met een maximale duur van 36 maanden is de hoofdregel, maar daar mag bij CAO van afgeweken worden! Misschien/wellicht is dat bij TS ook aan de orde

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Er was een regel bij gekomen dat mensen onder de 27 4x een tijdelijk contract mogen krijgen. Deze is per 1 januari 2012 weer van de baan maar was dus nog wel op mij van toepassing. Dat had ik al uitgezocht!

Jammer, lijkt er dus niet op, heb ik me zelf weer "blij" gemaakt met een dooie mus!

Bedankt voor jullie reacties.

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik zou zeggen rechtsbijstand!

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

nee dit is inderdaad niet verplicht...we zo netjes;).
    Maar wat wil je ermee bereiken? Ik bedoel het niet gemeen hoor maar stel dat je toch zou kunnen blijven werk je daar dan nog met een lekker gevoel als je weet dat ze eigenlijk van je af willen?

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Balen meid. :(

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik verwacht dat je nog wel een brief ontvangt met deze bevestiging. Hier vraagt de UWV ook vaak om.
    Wij versturen ze iig wel in de maand van datum einde dienstverband.

Maar het wordt inderdaad niet automatisch verlengd als je die brief niet ontvangt, aangezien op je contract de einddatum al staat vermeld.

Deel Deze Pagina