hebben jullie ook z'n rare/moeilijke schoonmoeder? hier een rare/moeilijke schoonmoeder het is z'n moeilijke vrouw doet raar heeft overal commentaar over en op ik heb me erbij neer gelegt dat ze nooit zal veranderen maar toch iriteer ik me steeds weer aan die vrouw. het zijn steeds van die kleine dingen ze kust hem vol op de mond (vind ik dus echt niet kunnen ze is immer oma niet zijn moeder/vader) geeft hem het koekje wat al 3x gevallen is en door de hond is afgelikt en ga zo maar door...vandaag ook weer zegt ze kijk eens oma heeft een cadeau gekocht voor je (hij krijgt normaal nooit wat) en wat krijgt hij een tweede hans gebruikt spel van dora vanaf 4 jaar (hij is pas 19maanden). ten eerst wat heeft hij eraan koop dan wat waar hij wat aan heeft. ik wil echt niet ondankbaar overkomen omdat het cadeau niet nieuw is (heb er normaal echt niks tegen hoor) maar kom op zeg ze hebben geld genoeg (ja voor zich zelf iedere week in nieuwe kleding te steken) :x. ik kan nog uren doorgaan zo maar doe ik maar niet. ik ga naar haar toe omdat het de moeder van mijn man is en de oma van dylan want anders dan kwam ik daar dus echt niet.
Oh wat vervelend. Ja dat zij dure kleding voor haarzelf koop moet zij natuurlijk zelf weten. Ik denk dat als ze veel geld hebben het niks te maken heeft met wel of geen 2ehands spullen/kado's kopen. Dat moet ieder voor zich weten denk ik.... Mijn schoonmoeder is op zich oke. Maar gisteren kon ik haar nek wel 10x omdraaien. Dat mens moet zich altijd overal mee bemoeien...:xAlsof wij kleine kinderen zijn en dan behandeld ze vooral mijn vriend zo. Morgen is hij jarig en als verassing gaan we samen uit eten (niet meer gedaan sinds ik zwanger was). Mijn ouders komen dan oppassen. Maar ik wilde het rustig houden voor Jason zodat hij s avonds niet de hele tijd huilt. Dus mochten zij wel komen maar mijn schoonzus en zwager niet. Netjes uitgelegd waarom enzo. Nee belt ze op waarom zij niet kunnen komen (dit wist zij al) en weet ik het wat. Nou ik dacht dat ik zou ontploffen... Ook moest mijn vriend afgelopen maandag per sé naar zijn zus toe die maar 1 dag in het zh zou liggen (waren er zondag ook al geweest) en hij zou woensdag ook gaan. Zij hem zondag avond opbellen ja ga je morgen nog naar je zus... Echt zo irritant bemoei er niet mee, hij zei dat hij niet zou gaan en dat vond zij maar raar...hallo ze ligt 1 dag in het zh....:x
hier nog zo'n schoonmoeder grrrrr. waarom geef je borstvoeding??? dat heb ik bij alle kinderen nooit gedaan, vond het alleen maar onhandig enz enz. je mag haar wel op bed leggen hoor?!! Nee hoeft niet ze is klaarwakker en ze slaapt toch niet bij "vreemden". we komen bijna nooit bij mn schoonouders omdat ze anderhalf uur rijden bij ons vandaan wonen. wil je een kusje van oma?? nee dank je hoef geen rooklucht kusje met kuch kuch kuch rochel rochel. bleegh nee bedankt. (oh ik wou zo graag dat amber dat kon zeggen haha)
mijn schoonmoeder is op zich ok.... maar ze wil altijd als we weg zijn met de kinderwagen lopen... gritst hem letterlijk uit mijn handen en duwd me er soms bijna achter vandaan... ze loopt moeilijk dus een steuntje als wagen is voor haar wel prettig... toch irriteer ik me er dood aan... vooral omdat ze er erg jong uitziet en iedereen doet alsof het haar kindje is. ze is zo trots.... iedereen moet haar zien dus doet ze altijd het dekentje weg en de kap naar beneden... dat vind ik ook zo stom.. ach ja... verder is het een schat.. jose
Ik zal even over mijn schoonmoeder vertellen Ze is een schat van een mens! Ze volgt onze opvoed richtlijnen op bemoeid zich nergens mee en zegt ook gerust tegen andere als zij dat wel doen '' niet mee bemoeiend, het is hun kind!" Ook wil ze altijd oppassen als dat nodig is! Kortom ik heb een schat van een schoonmoeder!
Ja wat moet ik zeggen die van mij is hartstikke lief hoor maar ze heeft we rare trekjes alles moet gaan zoals hun dat willen :x Ik trek me daar vaak niks van aan maar soms zoals laatst was ze helemaal gepiekeerd omdat we niet bleven slapen ze wonen namelijk wat verder weg maar hadden al een auto geregeld en moesten die s'avonds weer terug brengen dus wij kwamen daar aan en deed net of we er niet waren heel kortaf Mijn vriend is even gaan uitzoeken wat er was en de reden was dus dat ze ons niet vaak ziet maar met andere woorden het niet zo gaat zoals zij dat wil hebben, is het dan normaal om als volwassen vrouw om zich zo kinderachtig te gedragen mijn vriend kreeg daardoor nog een woordenwisseling met haar. Nog een punt is de kinderwagen die willen hun betalen hartstikke lief natuurlijk maar ze wil wel mee en ook een lepel in de pap hebben om het zo maar te zeggen, ik had zo iets van het is ons kind wij bepalen wat voor kinderwagen het word:x en ga zo maar door.
Hoi dames, hier nog zo'n schoonmoeder. Meestal een lief mens, maar vorige week ging ze echt te ver. Mijn zoontje heeft een koemelkallergie, dit weten mijn schoonouders. In het verleden hebben ze hem al een keertje wat gegeven waar melk in zat, mijn zoontje kotste alles uit kreeg het helemaal benauwd, pijn in zijn buikje, twee dagen van streek,. Vorige week ging ik naar mijn schoonouders, we zaten in de woonkamer en mijn schoonmoeder ging met mijn zoontje lopen in haar armen en nam hem mee naar de keuken. Na een paar minuten dacht mijn man: Ik ga even kijken. wilde ze hem net een hap danoontje geven! Mijn man schreeuwde naar zijn moeder: BEN JE GEK GEWORDEN OFZO??? DAT MAG HIJ NIET! DAT WEET JE TOCH?? Ik liep er gelijk naartoe en zag mijn schoonmoeder met dat danoontje. Zegt ze: Ach, het kan toch geen kwaad! Nou, normaal blijf ik heel rustig, maar ik heb aan haar gevraagd of ze zich de vorige keer nog kon herinneren. Ze zei: Ja, maar hij kan er toch overheen zijn gegroeid, dat kunnen we dan toch gelijk testen. Sorry, maar mijn man en ik draaide echt door. Ik zei: Ja, dat kan, Bij een kinderarts! Niet bij amateurs. Nu weet ik dus dat ik mijn kind NOOIT bij jullie achter zal laten! Mijn man pakte mijn zoontje, deed hem zijn jas aan en zei: je bent echt hartstikke gek, en mijn man liep zo weg met mijn zoontje. Later belde mijn schoonvader om zijn excuses aan te bieden, en dat hij boos was geworden! Dat hij zijn vrouw niet begrijpt! Ik ben wel blij dat mijn schoonvader achter ons staat, maar mijn schoonmoeder hoef ik even niet meer te zien. En ik laat mijn zoontje dus nooit bij haar, dat is nu wel duidelijk... Ik ben wel superblij dat mijn man er op tijd bij was, vind het zo zielig voor die kleine als hij zo'n allergische reactie krijgt. Wij letten enorm op zijn eten, omdat hij echt een erge reactie krijgt. Vorige keer zaten we bij de spoedpost... Mijn man is nu zo boos op zijn moeder dat hij voorlopig niet naar zijn moeder wil. Nou, dat moest ik even kwijt... hahaha
Dat is wel ff heftig hoor als je schoonmoeder hem een danone geeft terwijl dit niet goed is. Mijn schoonmoeder is een lieve schat. Ze struint stad en land af voor leuk speelgoed en kleren voor mijn dochters. Ze doet hele leuke dingen met ze. Ze maakt lekker eten voor ze en mijn kinderen zijn gek op hun oma. En ze wonen een paar huizen verderop dus dat is ook een voordeel qua oppas . Nee ik zou mijn schoonmoeder nooit willen missen .
Zo'n schoonmoeder heb ik ook, zal echt nooit commentaar ergens op geven of zeggen als ze het ergens niet mee eens is. En mijn schoonvader is ook zo. Maar ook ik kan me ontzettend aan hun ergeren. Want eigenlijk zijn ze gewoon te lief. Ik kan ook niet te lang bij ze zijn want dan word ik chagerijnig. Die mensen cijferen zichzelf ontzettend weg, doen alles voor je, en daar kan ik niet zo goed tegen, ze komen nog net niet mijn reet afvegen als ik naar de wc ga. Het is allemaal heel lief bedoeld hoor, maar ik hou daar gewoon niet zo van.
Ik sluit me helemaal aan bij tanja....mijn schoonmoeder is een schat ! Zo niet beter kunnen krijgen ....... Liefs belin
die van mij ook, zegt nooit iets. HELAAS kortom; mijn schoonmoeder is 12 jaar geleden gestorven. Mijn schoonvader boeit niks zal ook geen gekke dingen uithalen maar vertrouw hem mijn dochter absoluut niet doe maw ik zou haar nooit daar achter laten ook niet voor 1 uurtje! wbt kusjes vind ik van oma's, opa's en directe ooms en tantes niet zo erg. Ik kus mijn neefje ook op zijn ond zolang híj naar mij toekomt. Ik zal er zelf NIET om vragen oid. Ik zal zo ook mijn kindje niet dwingen in het geven van... maar kan me voorstellen dat zoals hiebroven van dat DANOONTJE argh, dat zou mij ook héél verkeerd vallen. Ben in dat geval wel erg blij te lezen dat ook de man dit vond en meteen handelde! toppie.
Nee ken het totaal niet, helaas hebben mijn man en ik nog geen kinderen maar ik zie bij mijn neefje en nichtje dat ze gewoon een topoma voor ze is! En ikzelf heb trouwens nooit problemen met mijn scohonmoeder, ik houdt heel veel van haar en mijn schoonvader. Ik noem ze beide ook gewoon pa/paps en ma/mams, gewoon omdat ik het zo voel dat het mijn 2e ouders zijn. Tuurlijk zijn er weleens irritaties maar dat heb ik ook met mijn eigen ouders.
Hmm.. mijn schoonma? Ik denk dat niemand zoveel van haar schoonma houdt als ik?! (ik zeg dit trouwens ook elke keer op mijn werk). Ze woont in het buitenland en we gaan in de zomer bij hen op vakantie. Maar ook voordat ik met mijn mannetje trouwde en daar op vakantie kwam, was zij altijd heeeeeeeeeeeeel erg lief voor me.. we hadden toen nog nie eens een relatie!!! Vorig jaar toen we afscheid namen toen heb ik nog dagen gehuild vanwege haar gemis, mijn mannetje daarentegen was al gauw weer gewend. Ik ben nu ook aan het zeuren dat ik wil dat ze hier is als ik straks mag gaan bevallen. liefs, mamaT
@KimMo: nou ik kan begrijpen dat je man haar voorlopig niet meer wilt zien. Jemig, wat een heftig verhaal zeg. Ik zou mijn kind daar ook niet meer achterlaten. Als ouders probeer je het beste voor je kindje te doen, zodat hij niet ziek wordt en je schoonmoeder walst er gewoon over heen...erg hoor. Tja, mijn schoonmoeder is gelukkig hartstikke lief. Mijn schoonvader ook. Ze zouden zelfs van mij nog wel wat assertiever mogen worden, want ze houden veel te veel rekening met anderen.
Met mijn schoonouders is ook niets mis. Ik heb niet zo heel veel met ze (behalve dat ik met hun zoon getrouwd ben natuurlijk ). Ze zijn echt wel aardig enzo, maar ik zou daar nooit zomaar alleen zonder mijn man eens langs gaan, zo'n band heb ik niet met ze. Soms vind ik dat ze wel eens wat meer interesse mogen tonen. Ik denk trouwens niet dat het bij hun voorkomt uit echt desintresse, maar meer dat ze bang zijn om zich op te dringen. Terwijl wij dat helemaal niet zo zouden zien. Ik denk dat we ook duidelijk moeten aangeven dat als zij het straks leuk vinden om 1 vaste dag in de week op te passen dat we dat dan hartstikke leuk zouden vinden, maar dat als ze het niet willen dat het dan uiteraard ook goed is. Ik ben bang dat als ik niet heel duidelijk aangeef dat we met beide keuzes akkoord zouden zijn ze zich of een soort "verplicht" voelen om op te passen, óf dat ze denken dat we het niet willen. Best lastig hoor van die mensen die nooit gewoon vragen/zeggen wat ze denken/voelen. Tja, zulke mensen zijn het gewoon niet. Praten nooit over gevoelens en stralen ook nooit echt warmte uit. Soms is dat best jammer....
Mijn schoonouders wonen 300 km bij ons vandaan, en ze hebben Valerie nog maar een paar keer gezien. Over een 1 week emigreren ze naar australie. En eerlijk gezegt ben ik daar blij om ook. Heb 1 maand geleden dikke ruzie met mijn schoonmoeder gehad. Omdat wij niet doen wat zij wil. Zij vind dat we makkelijk elke maand geld kunnen sturen naar familie in Afrika. Ze zei letterlijk: 100 euro is toch niet zoveel. Nee 100 euro kunnen we ook wel missen, maar het gaat om het moeten. Zij kan niet bepalen wat wij doen met ons geld. Ze wil niks met ons te maken hebben als wij dat geld niet elke maand sturen. Heb haar nu al een maand niet gesproken, en mijn man 2 maanden niet. Gisteren was mijn man jarig, normaal kregen we altijd een kaartje en een telefoontje. Nu helemaal niks. Nou laat ze maar lekker oprotten naar australië
Ach ja, je kunt het slechter treffen denk ik maar. Ze zijn verder nooit onaardig, snel beledigd, opdringerig, onbeschofd of vervelend.
mijn schoonmoeder is ook zo'n heks... In mijn kraamtijd van mijn dochter kwam ze terwijl we het expliciet gezegd hadden CONSTANT langs zonder vooraf te bellen. Terwijlik door de zwangerschapsvergiftiging enorme hoofdpijn had en moest rusten.... En als je haar er op aansprak dan was ze beledigd en ze Was nu eenmaal zo etc... Ze komt zoiezo regelmatig ongevraagd langs en is beledigd als je dan niet open doet. Ze bemoeid zich overal mee Ze is als ze op onze dochter past gewoon onveilig bezig met haar. Ik kan me een incident herrinneren dat laura nog geen 3 mnd was en dat ze haar kaas gaven!!( kind had wel kunnen stikken) weigert een traphekje te installeren of een babyfoon te gebruiken. Ze koopt werkelijk NOOIT iets voor de kleine, met sinterklaas kreeg ze een puzzel van 1 euro van de zeeman en verder niks. Nu is het zo dat ze geld genoeg hebben overigens maar gewoon onattent zijn. Straks als nr 2 er is hou ik mijn hart alweer vast.