Pff aan de gedachte alleen al gaat de ader in mijn hals harder kloppen. Wat heb ik hier een hekel aan. Eerst moet ik er eens achter zien te komen wat mijn digiid code is. (Ml is zo leuk geweest om de computer op te schonen en dus ook het bestandje met wachtwoorden en gebruiksnamen te verwijderen) En als ik die stress voorbij ben komt het moeilijkste: de aangifte zelf. Ten eerste snap ik lang niet al het woordgebruik die er in staat(Ik ben niet dom, maar mijn interesse en opleiding liggen niet bij de economie) Dan staat er nog wel zo'n leuk vraagtekentje bij, maar niet dat die uitleg duidelijker is. En dan moet in op mijn jaaropgaves zien te ontdekken welke gegevens de belastingdienst nou wil weten. (Waarom markeren ze dat niet op je jaaropgave) Elk jaar weer voel ik mij zo dom als ml en ik samen niet snappende de opgave "controleren" en ondertekenen. Pff frustraties!! Meer mensen die dit herkennen?
Ik had dit ook altijd nu weet ik Hoe het werkt en ben ik echt binnen een half uur klaar! Kop thee en chocolade erbij. Rustig de tijd voor nemen (kinderen op bed). Rustig (hardop) lezen en invullen! Dat werkt hier het beste succes
Nee ik herken het niet, vanaf 1 maart is die ingevuld en kan je precies van je jaar opgave zien of het bedrag arbeidskorting, loonheffing en loon klopt staan gewoon naast elkaar en werkgever staat voor aan. En verder moet je aanvinken dat je een kind hebt. Verder moet je eventuele bellegingen/sparen opgeven. En heb je een koopwoning je woz waarde thats it..
De minigids is besteld. Na vele mislukte pogingen en kwartieren wachten een nieuwe digiid code aangevraagd. Nu een week wachten. Hoeveel ben je dan kwijt aan een accountant? Kun je er dan alleen terecht voor de aangifte of moet je dan al je financiën overdragen?
Ik heb het ook weleens laten doen, maar vind het inmiddels zo makkelijk dat ik het het geld voor een adviseur niet waard vind. De adviseur rekende iets van 40 euro als ik het me goed herinner, dus als we ooit een koophuis f eigen bedrijf hebben zal ik het wel weer laten doen, maar in onze huidige situatie is de vooraf ingevulde aangifte niet eens nodig zo simpel.
Zo moeilijk is het toch niet, dit jaar voor het eerst gedaan gewoon goed lezen wat er staat en invullen en klaar.
Het is vrij gemakkelijk, je moet even door hebben wat je moet invullen. Nu is mijn vriend zelf accountant en die kan het heel goed en snel.
Gemiddeld 40/50 euro moet lukken. Nee je hoeft niet alles te overleggen, alleen de gegevens die nodig zijn voor de aangifte (jaaropgave, banksaldi's, aftrekposten)
Ik heb geen eigen huis dus voor mij is het gegevens controleren en klikken haha. Met een leuk resultaat.
als je het na 1 maart download is het echt een fluitje van een cent. Inkomen, gegevens van je rekeningen, woz waarde en betaalde hypotheekrente staan er allemaal in. Ik moest alleen de ouderschapsverlofkorting aanvinken, giften noteren en lijfrente verzekering het bedrag van de jaaropgave van de verzekering noteren. Wat je al terug hebt gekregen maandelijks staat zelfs al ingevuld
Ik word er ook moe van! Ik doe dan aangifte met het programma voor ondernemers, maar volgens mij klopt er niets van. Ik heb m'n aangifte van vorig jaar erbij gepakt en alles exact hetzelfde ingevuld als toen en toch blijft het programma aangeven dat ik dit jaar verlies heb gedraaid, na het aftrekken van alle kortingen en heffingen Het enige wat veranderd is, is dat mijn man en ik dit jaar het volledige jaar op hetzelfde adres geregistreerd staan, maar volgens mij hoort dat geen duizenden euro's op te leveren..
Toen ik nog alleen woonde deed ik het altijd zelf, even goed (hardop) lezen wat er staat, jaaropgave erbij. Zo gepiept! En toen stond volgens mij niet eens alles ingevuld. Zelfs met ons eigen huis lukte het ook nog. Maar nu laten we het door de accountant doen. Met 3 BV's erbij wordt het mij iets te gek
Hier eigen bedrijf, student, baan, uitkering en getrouwd vorig jaar dat was wel even uitzoeken, maar volgens mij is het allemaal goed gegaan.