extra wiegje of wagenbak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloempje6, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Een vraagje waar ik toch al een tijdje mee rondloop.

De kraamzorg adviseerde om de eerste tijd het kindje bij je op je kamer te laten slapen. Nu vind ik dat helemaal goed, maar het ledikantje is denk iets te groot (het zal passen,maar is een gesleep en weinig ruimte dan). Nu vroeg ik me af wie er een extra wiegje heeft op de slaapkamer voor de kleine of gebruiken jullie de wagenbak van de kinderwagen? Hoe doen jullie dat en wat is slim?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Een wiegje de wagenbak is niet veilig genoeg volgens mij en ook zijn ze daar heel snel uit..

Ik heb een wiegje maar niet z'n mini ding hij is geloof ik 1 meter lang en 45 breed. Daar kunnen ze wat langer in.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij hadden een extra ledikant op onze slaapkamer. Dat gaan we deze keer weer doen.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik was te snel met reageren.
    Nadeel van wiegje vond ik dat ik dan ook weer wieg maat lakentjes, dekentjes enz aan moest schaffen. En met extra ledikant kon ik het doen met de lakens en dekentjes die ik toch al had.

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik heb een wiegje voor op onze kamer, naast ons eigen bed.
    Daar heb ik wel weer lakentjes en dekentjes bij moeten kopen, wat hierboven ook is gezegd.
    Maar het geeft me een fijn gevoel, wetend dat ons kleintje straks lekker dicht bij ons ligt.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben een wiegje op onze kamer staan,

Echter niets extra's aangeschaft, qua beddengoed.

Waskussen hoezen passen namelijk prima om het matras van een wiegje, en de deken heb ik een duo deken voor de ledikant, en ipv de duodeken gebruik ik een enkele die ik dubbel vouw zodat het toch duo is en dus door het dubbel vouwen wieg formaat. Ik maak het Bedje over dwars op

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat stond ook in de papieren van onze kraamzorg. Ik was van plan de kinderwagenbak te gebruiken, maar de kraamhulp had een idee hoe we de kamer iets anders in konden delen, zodat het ledikant wel paste.

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb de wagenbak van de kinderwagen gebruikt. Al kwam ik er heel snel achter dat ik heel slecht sliep met de baby naast me. Dus ze verhuisde al snel naar haar eigen kamertje zodat ik niet meer van elk zuchtje wakker werd en rechtop zat.
    Dus ook dit keer zullen wij geen wiegje aanschaffen.

9. Alva

Alva Niet meer actief

Hier ook geen baby op de kamer gehad. Ze lagen dan wel op onze verdieping dus alsnog dichtbij.
    Ik lag ook steeds wakker.. of verliefd naar de ademhaling te luisteren of heel geconcentreerd te luisteren... ademt ze nog!?
    Dus gauw naar de eigen kamer en dat ging prima. Al vond ik het wel vervelend om 's nachts in de kou de gang op te moeten :cool: dan is naast je bed toch wel zo comfortabel.

En als je toch iets dichtbij wilt, misschien kan je een wiegje lenen? En lakentjes e.d. zijn inderdaad wel goed uit te wisselen, of later voor de wagenbak te gebruiken.

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Zo'n bedje aan je eigen bed vast vind ik ook wel iets romantisch hebben trouwens.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Wij hebben een co sleeper
    Ideaal vind ik :)

12. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Wij gaan voor de eerste weken de kinderwagenbak gebruiken, werd aangeraden door de kraamzorgconsulente. Na een paar weken gaat hij gewoon naar zijn eigen kamer, of eerder als ik het niets vindt :D

13. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Wij hadden het ledikant op de slaapkamer gezet. Echter kon ons kleintje zich niet warm houden (zelfs niet met kruiken) dus moest hij juist in de kinderwagenbak (meer gesloten dus warmer)
    Had toen graag een co-sleeper gehad!
    Na een paar weken sliep de kleine in z'n eigen kamer omdat ik geen oog meer dicht deed.

14. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Dank jullie wel. Ik denk dat ik eerst de wagenbak probeer en anders kunnen we het ledikantje altijd verplaatsen denk ik..

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was geen plek voor een wiegje of ledikantje op de slaapkamer. De eerste 3 weken heeft hij 's nachts naast me gelegen in de kinderwagenbak en hierna is hij naar z'n eigen kamertje gegaan.
    Hier vond de kraamzorg het trouwens prima dat hij in de kinderwagen sliep, echter is het inderdaad geen oplossing voor een paar maanden.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij gebruiken de eerste maanden een wieg. Maar die staat gewoon op de babykamer. Ik slaap echt niet met de kleine op onze kamer. Ik wordt dan wakker van ieder geluidje. Dus gewoon vanaf het begin gaat de baby op zijn/haar eigen kamertje.

17. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik gebruik een klein wiegje dat bij ons op de kamer komt. Het is makkelijk in het begin omdat de baby snachts vaak waker word voor voeding of een nieuwe luier. Na 4 weken sliep onze oudste al langer door en hebben we besloten om hem dan maar op zn eigen kamer te laten slapen. Ook omdat ik zelf niet kon slapen en steeds wakker werd van elk geluidje van de baby. En vanaf 5 weken sliep hij zelf ook veel beter op zn eigen kamer, 6 uur achter elkaar. Dus voor hem zelf was het ook beter.
    De eerste 4 weken bij papa en mama is gewoon praktischer i.v.m voeding. en hij kan toch nog niks, ook niet omrollen. Dus in een kinderwagen(bak), wel op de juiste hoogte voor je rug, is ook goed.

18. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    ´Ik wil de kleine niet een hele tijd bij ons op de kamer hebben´ waren mijn woorden voor de baby er was..
    Daarom wilde ik ook geen wiegje, zonde van het geld.
    uiteindelijk heeft de kleien 2 maanden in de wandelwagenbak bij ons op de kamer geslapen, overdag in zijn eigen kamertje in het ledikantje trouwens.. Tegenwoordig zijn de wandelwagenbakmatrassen van voldoende kwaliteit dat baby´s er gerust een nacht in door kunnen brengen (meerdere nachten zelfs). Bij een volgend kindje wil ik wel een wieg, ik vind het zo mooi staan.. Heb er nu echt spijt van dat ik geen wiegje heb gehad voor de eerste..

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    je kan ook wiegjes of mozes wiegjes (niet zo groot) huren
    Ik heb het geluk dat we een familie wiegje hebben incl. aankleding :)

20. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Wandelwagen bak is prima hoor! En ook verantwoord. Ik heb de eerste keer het ledikant bij ons op de kamer gezet, maar nu voor de 2e een wiegje kunnen lenen, scheelt ruimte! Anders had ik ook de wandelwagen bak gebruikt, broertje ligt nog in het ledikant.

Deel Deze Pagina