Tips voor tandenpoetsen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Emmarijn, Mar 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Onze peuter van 2 jaar en 4 maanden wil niet meer tandenpoetsen :(
    Eerst ging het nog wel, maar moeizaam. Maar ik krijg haar niet meer overtuigd! Ze draait haar hoofd weg en doet haar hand voor haar mond. En gaat hard krijsen... Meestal geef ik het maar op, ik wil geen drama vlak voor het slapen gaan, want dan ben ik nog verder van huis. Maar ja, nu wil ze helemaal niet meer!

Iemand tips? Of zal het een fase zijn en zal ze binnenkort wel weer willen poetsen?

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Met een liedje tanden poetsen. Elektrisch poetsen en als dat allemaal niet werkt, gewoon in de houdgreep. Ik vinden tanden poetsen heel belangrijk en de jongste moet ik nog regelmatig in de houdgreep nemen. Dan maar drama, maar tanden worden gepoetst.

3. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik vind tanden poetsen ook erg belangrijk. Het is hier ook een heel aantal maanden drama geweest. Ik heb haar steeds opnieuw de keuze gegeven: als je je mond zelf ver open doet kan ik zachtjes je tanden poetsen, als je dat niet doet kan het dat het pijn doet en dat is dan je eigen schuld. Dan moesten wr haar nog vaak samen vasthouden, maar uiteindelijk komt het goed ;)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook altijd gewoon tanden gepoetst, desnoods in houdgreep!
    Ze heeft ook vaak genoeg fases gehad dat ze het niet wilde en vaak is het nog huilen, maar ik heb nooit toegegeven. Dit omdat ik het belangrijker vindt dat haar tanden gepoetst worden en ik niet haar zin ga geven omdat je het dan dus helemaal niet meer voor elkaar krijgt....

Hier helpt een nieuwe tandenborstel altijd goed en van mij mag ze zelf altijd eerst poetsen en daarna is mama aan de beurt.
    Ik zing dan vaak een liedje als zij poetst en zeg van te voren dat mama aan de beurt is als het liedje klaar is.
    Hier ligt ze ook nog steeds op de commode met het hoofd naar mij toe, dan heb ik het beste zicht op haar tanden....
    Ook zeg ik altijd dat ze haar mond goed open moet doen en haar hoofd stil moet houden, dan kan mama zachtjes poetsen!
    Gaat nu al weer een tijd goed... (zowel 's morgens als 's avonds uiteraard!)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier wil het nog wel eens helpen als we het samen doen. Zij mag dan ook de tandenborstel vasthouden en ik poets. Als ze dat ook niet wil gaat ze in de houdgreep. Vaak gaat ze dan wel huilen en/of gillen waardoor ik perfect kan poetsen ;). Ze heeft er ook een handje van om op de tandenborstel te bijten en dat is wel echt best lastig poetsen :cool:.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik mocht geen tanden poetsen maar haar knuffel wel. Handpoppen werkte ook super goed. Er was alleen een kikker die er niks van kon. Die poetste overal, op haar wangen en kin maar niet haar tanden. Mijn dochter moest keihard lachen en zei tegen de kikker dat hij dat niet meer mocht doen ;)

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Whaha, lol. Gekke kikker :D

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Pfffff hier ook zo'n drama,heb echt alles uit de kast gehaald om t leuk te maken maar hij wil echt niet.Neem hem dan ook regelmatig in de houtgreep terwijl ik eigenlijk helemaal niet van dat soort acties houd maarja straks een slecht gebit is ook wat.Het probleem alleen met in de houtgreep is dat ik alleen ben en hij vrij sterk en een kind wat niet wil in de houtgreep en dan ook nog zijn tanden poesten is ook vaker geen succes dan wel wat betreft het tanden "poetsen":(

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hebben jullie al eens geprobeerd een zandloper te gebruiken?

Uitleggen dat tanden poetsen nou eenmaal ECHT moet (evt flink beeldend erbij wat er gebeurd als je gaatjes krijgt.. en dan fpgeen enge tandartsverhalen maar dat je dan letterlijk een gat in je tand hebt)
    maar dat jullie niet langer poetsen dan dat de zandloper aangeeft.
    Jij poetsen, kind op de zandloper letten en heel hard stop roepen als je mag stoppen ...

Dat maakt het zegmaar overzichtelijk en grijpbaar.

Share This Page