reu doet alsof teef loops is

Discussion in 'De lounge' started by shanandoah, Jul 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Wij hebben een kruizing herder teefje van 11-11-11.
    En een ongecastreerde Jack russel reu van 9 jaar oud.
    Normaal gesproken is onze reu totaal niet geintresseerd in de teef en mijdt haar gewoon.
    Vorige week zondag begon hij tekenen te vertonen dat ons teefje loops zou worden. (na de eerste loopsheid word ze gesteriliseerd)
    Hij piept,hij hijgt,kijkt scheel (ja echt waar) likt haar overal en is contstant aan het rijden.
    Dus onze reu weggebracht zodat we niet stapelgek zouden worden in huis.
    Vandaag onze reu maar weer opgehaald want ik zie niks bij de teef dat op loopsheid duidt.
    Geen afscheiding,geen bloed en geen gezwollen vulva.
    Maar nu vertoont onze reu het gedrag weer en laat de teef geen moment met rust. En ik word gek van zijn gepiep.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Als de reu zulk gedrag vertoont is er dan toch een loopsheid op handen? of kan het een andere reden hebben? Onze teef laat het wel allemaal toe.

2. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Dat hoeft niet te betekenen dat je teefje loops wordt. Ongecastreerde reutjes kunnen sommige teefjes ook zonder loopsheid erg aantrekkelijk vinden. Ik zou zelf voor castratie kiezen, maar ik ben daar sowieso een voorstander van.

3. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    En pas op met je kindjes. Reutjes zijn niet meer betrouwbaar in die toestand..

4. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Je teef kan ook droogloops zijn he?
    Sterkte er mee lijkt me een lastige situatie.

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ja als het aan mij had gelegen was hij allang gecastreerd geweest. Maar mijn vriend wil er niets over horen.
    En het is zijn hond.
    Hou de kinderen sowieso altijd al bij hem in de gaten.

Maar goed, het kan dus ook dat hij ineens interesse heeft.
    Heb hem tot nog toe alleen maar zo meegemaakt bij een loopse teef.

6. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    *gaat googelen wat droogloops is*

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    of de loopsheid komt er aan, en hij merkt dat!
    ze merken vaak ook de hormoonwisseling!

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ja dat dacht ik dus ook.
    Maar het is al een week geleden sinds hij dat eerste gedrag begon te vertonen.
    Heb even op droge loopsheid gezocht en daarbij is de vulva wel gezwollen en dat heeft onze dame echt niet.
    Ga anders morgen de dierenarts maar even bellen om te vragen hoe en wat.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Een eerste loopsheid is niet altijd duidelijk aanwezig voor ons...kan een stille loopsheid zijn ofwel droogloops, dus geen bloedverlies...:)

10. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Meestal beginnen reutjes pas teefjes lastig te vallen als ze die langer zien dan een uur ofzo. Dus daarom heb je dat misschien nooit eerder opgemerkt tijdens het uitlaten enzo. Bovendien vinden reutjes niet álle teefjes aantrekkelijk zonder loopsheid.

Misschien eens aan je vriend vragen hoe graag hij zijn ballen zou houden als hij met een jou in bed zou moeten liggen zonder ooit iets te mogen doen. En honden hebben ook geen handjes...

11. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Er zijn ook reutjes die op die obsessieve manier op andere reutjes reageren.. (en dan hoeft dat andere reutjes niet gecastreerd te zijn) En die worden ook echt niet loops.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,743
    7,507
    113
    Female
    #12 Damay77, Jul 1, 2012
    Last edited: Jul 1, 2012
    kan meerdere dingen zijn. teefje kan loops zijn of worden terwijl jij het niet merkt. en het kan, meerdere malen gezien bij een fokker die er echt verstand van had. alleen de reu gaf duidelijk aan dat teef loops was terwijl er echt verder niets aan de teef te zien was. hier is toen ook nog een oeps-nestje van gekomen. iedereen dacht dat teef niet loops was. wel dus.
    en vooral de eerste loopsheidjes zijn vaak moeilijk te zien.

Share This Page