Hoi, Zelf heb ik liever een teef teminste als huishond. Als werkhond liever een reu. Teven zijn soms minder dominant als een reu maar denk ook dat het ligt aan het ras. Heb een duitse herder teef momenteel en 3 jaar geleden ook nog een reu erbij en deze was soms erg dominant en agressief naar honden en vreemde. Teef wat ik nu heb is een schat van een beest binnenshuis ook voor mijn 4 jarig zoontje. Buitenshuis is ze toch erg beschermend. Zoals ik zei: ligt ook aan het ras en opvoeding.
Dat is persoonlijk. Een teef word loops,1 keer in de zoveel tijd rotzooi door heel je huis. Sterisilieren kan,maar is ingwewikkelder en dus duurder dan castreren bij een reu. Als je niet steriliseert is de kans op baarmoeder problemen weer groter. Een reu plast dan weer overal tegenaan waar een andere reu/hond ook heeft geplast. Het is echt persoonlijk,ook karaktereigenschappen kunnen verschillen van een reu of een teef. Maar dat hoeft niet altijd iets te zeggen.
Maar daarin tegen zijn er ook genoeg teven die zichzelf schoonhouden. Als mijn teef loops is ( 2x per jaar ) zie je af en toe eens een druppel
Ik heb een teef en een reu en hiervoor 2 reuen gehad. Zelf vind ik reuen wat liever. Wij hebben nu net een puppy (teckel) en ik heb gekozen voor een reutje deze keer, ik wilde al dat gedoe met loopsheid enzo niet Maar het is allebei leuk. Dus eigenlijk heb ik een waardeloos advies hahaha
Dat kan ook natuurlijk! Maar eerlijk gezegd vind ik ook dat erg ranzig... likken ze eerst die rotzooi op en daarna de mens.. blehhh!! hahaha! Het is gewoon echt persoonlijk,net wat je wil. Wat voor de een een voordeel is,is voor de ander een nadeel.
Wij hebben een reu . Omdat mijn vriend en ik altijd al een reu hadden was het voor ons makkelijk . Een teef word loops en met kinderen in huis vind ik al dat bloed niet echt fris
Hier een teef. Was de keuze van manlief, waarom weet ik eigenlijk niet. Wij hebben haar laten steriliseren omdat ze na de eerste loopsheid schijnzwanger is geworden en daar erg veel last van heeft gehad. En volgens de fokker ging dat alleen maar erger worden. Maar onze is heel dominant. Kan best om met onderdanige teven of met een reu. Dan heeft ze geen probleem ermee. En door het dominante gedrag, plast ze ook 100x als we met haar gaan wandelen. Elk hoopje dat we tegenkomen moet zij plassen
Hier is de teef (Mopsje) dominant over de (gecastreerde) reu hoor. Ze is echt een baasje. Heb dus beide maar ik heb liever een reu. Vind de loopsheid best wel heel vervelend. Ze loopt 2 x per jaar bijna 3 weken met een broekje aan aangezien ze zichzelf niet wil schoonhouden. Dat verschilt per hond maar de mijne is dus een viesbakkie Dus als je voor een teef gaat zou ik deze zsm. laten helpen.
wij zijn uiteindelijk gegaan voor een teefje. loops is ze deze week voor het eerst geworden en vind het echt smerig. we hebben nu een broekje voor in huis en kleden op de bank want zo nu en dan loopt het er uit. druppels etc nee bah. loop heel de dag te dweilen. heb de dierenarts gebelt en over 3 maanden gaan we haar laten helpen. ze moest zowiezo 1x loops worden en dan 3 maanden wachten en we gaan daar niet op besparen. kost rond de 250 en 500 euro. verschild erg per dierenarts en gewicht van de hond. voordelen zijn dat ze vaak liever zijn voor kinderen, minder dominant en ook hierdoor makkelijker in de omgang met andere honden. mijne loopt trouwens heel der dag der gat te wassen maar het is gewoon te veel om bij te houden. nu dag 3 vind ik echter geen tot weinig druppels meer ook niet als ze zonder broekje loopt dus het ergste zit erop. de mannetjes komen continu op de af gerent en hebben er al flink wat mannetjes af moeten slaan. ze loopt normaal los en speelt dan met der maatjes en ze snapt niet echt waarom dat nu niet kan of mag. ze moet nu aan de riem en mag alleen in de ren los met andere vrouwtjes of reuen zonder ballen . ze vind dit niet leuk en is eigenlijk best zielig maar ik heb geen zin in een nestje pups van een of andere raar ras waar ik niet van af kom. stafford met een jack russel bij daar kom je nooit vanaf haha. we willen haar toch niet laten dekken dus laten helpen is voor iedereen het beste
Ik zou kiezen voor een teef, vond de loopsheid altijd heel erg meevallen, zag vaak maar enkele druppels. Ik vind het rijgedrag wat heel veel mannetjes toch wel hebben juist vies. Teven zijn meestal minder dominant en kunnen daardoor vaak beter met andere honden overweg. Zie vaak reuen die loslopen en dan ruzie gaan maken met andere reuen. En bij een reu hoor je vaak dat ze nogal last krijgen van hun hormonen als ze weten / hebben geroken dat er ergens een loopse teef is.
Dat is heel persoonlijk. Een teefje word loops. Maar daar kun je wat aan laten doen. Een reu plast tegen elk paaltje/boom en je hebt kans van rijen. Qua dominantie ligt het denk ik echt aan het karakter van de hond. Ik heb een teef, maar die is zo dominant als wat. Ik krijg er een reu bij. Ik heb geen voorkeur. Dus die keus is echt iets wat je zelf moet maken.
Reu of teef persoonlijke keuze inderdaad, jij laat toe wat je wilt en niet wilt. Opvoeding hebben ze beide nodig
Ik zou voor een teef gaan, heb nu een reu en teef, de reu is enorm dominant buiten maar dat ligt ook absoluut aan het ras. Over loopse teven gedproken dat vind ik minder erg als die druppels die afkomen van een voorhuid ontsteking van een reu.
Rijgedrag van reuen heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Niet bij eigen honden en ook niet in mijn omgeving. Veel rotzooi bij loopsheid juist wel. Maar dat is persoonlijk,ik vind dat gewoon ontzettend smerig. Hier ervaring met beide. 1 Teef bleek uiteindelijk een baarmoederontsteking te hebben,nadat ze er alles uit hebben getrokken heeft ze nergens last meer van gehad,ook geen viezigheid meer in huis dus. reutje wat ik nu heb rijd niet,plast niet eens zoveel. Zowel,als hij dat doet waar niet mag (tuinen van andere) dan volstaat een UH! Qua karakter heb ik zelf nog geen verschil gemerkt qua mannelijk of vrouwlijk,wel qua ras. Verschilt heel erg per ras en opvoeding natuurlijk.
Teven laten wij altijd steriliseren, bij reuen hangt de castratie af van het karakter of lichamelijk ongemak. Op dit moment een (echte) reu in huis en een gesteriliseerde teef. Voor ons maakt het geslacht niets uit, het is echt het ras waar je naar moet kijken en de hond zelf, zou niet kunnen zeggen dat ik liever een reu of een teef in huis heb, terwijl ik al heel wat honden 'versleten' heb...
Zal ook per ras verschillen waar je voorkeur naar uit gaat, in sommige rassen zit tussen reu en teef een enorm verschil qua uiterlijk. Over het algemeen vind ik de reuen (maar dus niet bij ieder ras) mooier, zie honden graag grof en breed. Hier ook een reu, minder kattig en lijkt stabieler dan teven van hetzelfde ras. Daarbij ook geen gedoe met loopsheid, smerig... Edit: en overal plasjes doen ben je zelf bij natuurlijk, ik wil dat dus niet overal hebben.
Vergeet niet dat het woord dominantie per definitie verkeerd gebruikt wordt. 99 % van die honden zijn gewoon angstig! Ik heb hier een reu en teef... de reu is knuffeliger, hoewel het weinig scheelt. Een teef is toch makkelijker, een reu heeft toch vaak meer dingetjes waar je aan moet werken ivm hun mannelijke hormonen. Mijn reu is gecastreerd, mede doordat de ingreep minder groot is en mede doordat teefjes van ons ras (Lancashire Heeler) vaak pittiger/agressiever naar andere honden worden door het weghalen van de eierstokken (doordat ze al wat pittiger richting andere honden zijn). Steriliseren omdat je anders veel baarmoederproblemen hebt is onzin.... er is een wat grotere kans, maar om dat nou zo groot te noemen... nee.
Wij hebben 2 reuen daar van is er 1 gecastreerd aangezien meneer overal tegen op/aan liep te karren....
Ik wil alleen maar reuen, ik vind ze wat goediger dan teven, teven kunnen echt bitchie zijn. Dominantie valt gewoon aan te werken, en ik heb 5 reuen gehad waarvan er maar 1 echt dominant was, vaak kun je in het nest al een beetje het karakter zien. Na een castratie plassen ze vaak ook in 1 keer uit, en hoef je niet elke boom langs zeg maar Maar mijn vriendin wil alleen maar teven. Die heeft gewoon niks met reuen, en is teven gewend. Dus het is echt iets persoonlijks