Online Zwangerschapscursus

Discussie in 'Corona forum' gestart door PieterKonijn, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Het leek me leuk om ideeën & tips uit te wisselen over online zwangerschapscursussen. :)

    Deze hele coronasituatie gaat nog wel even duren vrees ik. Nu het werk van mijn vriend sowieso tot 1 juni gesloten blijft (overheid, dus dat geeft toch wel een indicatie...), willen wij niet meer afwachten of het last minute tóch nog mogelijk wordt om in "real life" en cursus te volgen.

    Dit wordt ons eerste kindje, dus we willen graag op tijd beginnen. Daarbij vind ik het JUIST in deze tijd fijn om positief bezig te zijn met de zwangerschap.


    Wie o wie heeft er al wel eens een online cursus gedaan? En beviel het?

    Wij denken nu aan deze hypnobirthing cursus: https://www.liefdevollegeboorte.nl/zwangerschapscursus-digitalecursus/


    Heeft iemand ervaring met deze (of andere) cursussen?

    Overwegen jullie ook om online iets te doen? Ben benieuwd! :o:
     
    Ysabella en Louise11110 vinden dit leuk.
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Goede vraag! Onze bevalcursus zou eigenlijk vorige week zaterdag zijn. Helaas afgezegd. Ik heb nog geen idee wat ik moet doen. Heb wel op YouTube gekeken naar bevallingsverhalen en cursussen enzo maar ik weet niet of dat te vergelijken valt met een echte online bevalcursus. Ik heb dus geen tips maar ik lees graag mee!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  3. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Misschien een tip... sommige real life cursussen krijgen online doorgang mbv bijv Zoom. Ik sprak een dame die zelf de cursus samen bevallen geeft en zij gaat met haar cursisten verder via Zoom op aanraden van enkele collega’s van haar.
     
  4. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja daar heb ik ook naar gekeken! Maar niks bij ons in de buurt...

    En ik wil dan denk ik liever een online cursus die ook écht daarop gemaakt is. Anders wordt het denk ik iets heel onwennigs, met snel in elkaar geflanste live video's enzo. Dan heb ik liever een goed gestructureerde cursus met duidelijke video's die je kan terugkijken en digitaal lesmateriaal dat al langere tijd wordt gebruikt.

    Ik twijfel momenteel tussen:

    https://www.liefdevollegeboorte.nl/zwangerschapscursus-digitalecursus/

    https://onlinegeboorteacademie.nl/


    Maar mijn vriend en ik neigen wat meer naar de hypnobirthing uit de eerste link nu.

    Die cursus heeft een gratis proefles op 2 april zie ik, misschien dat we daar aan meedoen om te kijken of het wat is.

    De andere cursus heeft dan weer een kortingsactie tot 6 april.
     
  5. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hihi, ik moest lachen om je “snel in elkaar geflanste video’s”. In dat geval is een echte online cursus idd beter, maar ik doelde dus op een cursus die je normaal real-life hebt in een groep en dan nu in diezelfde groep alleen allemaal achter een camera. Er wordt geen gebruik gemaakt van video’s, maar de cursus wordt gegeven zoals die normaal ook gegeven wordt en je hebt gewoon normale interactie, met een real-time cursusleider dus zeg maar. Je zit alleen niet bij elkaar in 1 ruimte en dat is ietwat onwennig lijkt me. Overigens zul je het op haar website bijv ook niet zien dat ze het nu op deze manier doet en zodra het weer kan zal ze ook weer real-life meetings inplannen. Er schijnen dus meer op deze manier nu cursus te geven.
     
  6. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Suzy85 Ik snap dat je dat bedoelt ;)

    Maar ik merk dat ik zelf niet zo heel erg ben van de live video's en vlogs, zéker niet als het iets is wat normaal gesproken in real life gegeven wordt.

    Ik doe wel eens online cursussen, en dan werken de speciaal gestructureerde video's ook véél beter voor me dan de live sessies. Die vind ik vaak wat chaotisch en awkward. Vind het veel fijner als het gaat van: Module 1, onderwerp X, Module 2, onderwerp Y. Dan kun je ook rustig op je eigen gemak terugspoelen enzo.
     
  7. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Niemand verder tips?

    Misschien had ik dit beter in een andere categorie kunnen plaatsen bedenk ik nu :o:
     

Deel Deze Pagina