Zwanger na sterilisatie man?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Annemeis, 5 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,

    Momenteel ben ik 12 dagen over tijd en geen symptomen van naderende menstruatie.
    Dat is sinds het stoppen met de pil (nu bijna 2 jaar geleden) nog nooit gebeurd...

    Mijn man is 1.5 jaar geleden gesteriliseerd..

    Ik maakte me geen zorgen want zwanger zijn kan niet. Had 10 dagen geleden de gebruikelijke hoofdpijn voorafgaand aan NOD maar verder niets.

    Maar begin m nu toch te knijpen. Ben wel wat duizelig de laatste dagen en af en toe pijnlijke steekjes in borsten. Verder voel ik me al langer dan een week een beetje down en lusteloos. Normaal heb ik dat alleen de paar dagen voor NOD. Vind t maar vreemd allemaal.

    Ik kan een test halen maar kan me toch niet voorstellen dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    De kans is statistisch gezien 3 op de 1000 of zoiets.

    Iemand weleens gehoord over zwangerschap na sterilisatie van man?
     
  2. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    geen ervaring, maar ik heb wel eens de verhalen gehoord dat het kan.... als ik jou was zou ik evene en test halen en doen, als as het alleen maar zodat je ofwel bevestiging hebt ofwel het idee los kunt laten..
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Al is de kans klein, ik zou toch even testen. Is hij negatief dan krijg je misschien ook meer rust waardoor het doorbreekt (bij mij werkte dat vaak zo :cool:)
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Heeft je man een controle gehad na de ingreep? Veel mannen vergeten dat of vinden het vervelend om zaad aan te leveren. Als er geen controle is geweest is de kans een stuk groter dat hij nog vruchtbaar is.

    Ik zou gewoon een test halen, dan weet je het zeker. Die kan je nu op elk willekeurig moment van de dag doen. Dan weet je waar je aan toe bent.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  5. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hij is op controle geweest en dat was goed.
    Ik haal maar even een test, misschien breekt het daarna door. Ben dat sombere gevoel echt zat...
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Het kan voorkomen dat de sterilicatie zich zelf hersteld . Kans is klein maar wel aanwezig. Ken een vrouw die kindje kreeg na sterilicatie van de man. Nu bijde gesteriliseerd haha . 3 was al verrassing drm liet man zich steriliceren. En daar kwam nr 4. Controle bleek alles geslaagd maar dus toch niet. Nu hebben ze 4 kinderen . 2 grote van 18 en 16 jaar en jonkies van 4 en 2 :).
     
  7. Simba

    Simba Fanatiek lid

    21 jun 2006
    1.127
    19
    38
    Onze jongste is door de knoop van mijn man heen gezwommen ;). Was een grote schok voor mij, want ik was na drie kinderen wel klaar. Het gebeurt dus inderdaad wel eens. Na de bevalling hebben we ons allebei (opnieuw) laten steriliseren. Ben nog steeds elke maand blij als ik weer ongesteld word :oops:.

    Zijn overigens heel blij met onze jongste, hoor. :D
     
  8. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik zou gewoon een test doen. Dan weet je waar je aan toe bent. Vaak haalt dat wel de druk van de ketel af.
     
  9. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Net getest en negatief... geen idee waarom ik dan bijna twee weken over tijd ben...

    Het is zeker welkom als ik zwanger zou zijn. We hebben genoeg ruimte en financiën, tis alleen dat we al 2 temperamentvolle kids hebben en zelf allebei erg graag ook nog ons eigen ding willen doen. Vandaar dat er geen wens meer is voor een derde. Maar ik denk dat we er meteen al verliefd op zouden zijn zodra we de wetenschap hebben dat er nog een kleintje aan het groeien is.
     
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Misschien ziek geweest? Wil het ook nog wel is door de war schoppen en eisprong uitstellen .
     
  11. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Je bent regelmatig tot je dat niet bent...
     
    Sylva, einad, GroeneBomen en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    :D:D

    Die moet je op een wc tegeltje laten drukken!

    Geweldige uitspraak :D:D
     
    Louise11110, Kaboutertjes en Leraje vinden dit leuk.
  13. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hoe oud ben je? Want het kan zijn dat je richting (vervroegde) overgang gaat. Dit heb ik zelf en ik werd 5 jaar geleden opeens eerst een dikke week te laat ongesteld. Inmiddels is dit veel vaker gebeurd, ook wel ruim 2 weken overtijd.
     
  14. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    34... hoe weet je dat het (vervroegde) overgang is?
     
  15. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je veel stress gehad de afgelopen tijd? Dat wil nl bij mij wel zorgen voor "overtijd" gaan.
    Partner is al 4-5 jaar gesteriliseerd en bij mij kun je er bijna de klok op gelijk zetten.... tot een paar maanden terug. Okay uiteindelijk een week "te laat", maar ook hier de vraagtekens hoor.
    Bij mij lag het dus echt aan een hele stressvolle periode op mijn werk, daar heb ik een knoop doorgehakt.... en daarna was ook alles weer gewoon normaal.
     
  16. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik wist het omdat ik in een fertiliteitstraject heb gezeten. Daar is bloed geprikt.
    Maar misschien is het bij jou gewoon eenmalig.
    Inmiddels al meer duidelijkheid?
     

Deel Deze Pagina