Ingeknipt en de genezing ervan

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door OemAdam, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vraag mij af hoelang bij jullie het genezingsproces heeft geduurd voordat de knip helemaal pijnloos was.

Ik ben nu 2,5 week geleden bevallen en heb (logisch) nog wel wat last maar ik heb meer last van de onzekerheid of het wel goed geneest of niet.

Ook telkens als ik naar de wc moet heb ik het gevoel dat ik de wond een beetje open maak. Ben bang dat dat de genezing ook niet echt bevordert.

Iemand ervaring?

Is er ook iemand met ervaring mbt calendula zalf?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben bij de oudste ingeknipt geweest en ik heb daar best lang last van gehad.
    Ik weet niet meer hoelang maar de ene keer was het ook gevoeliger dan een andere keer.
    Is verder gewoon goed genezen. Ik deed er toen op advies van de vk weleens zinkzalf op omdat het weleens schrijnend was.
    Nu is het 13 jaar gelezen en soms rond mijn menstruatie voel ik het
    nog weleens trekken, heel raar.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij de oudste duurde het heel lang door infectie, gesprongen hechtingen en open wond die zelf moest genezen. Na 8 maanden was het echt dicht.

Bij de jongste genas het razendsnel, na een week was het al bijna genezen, na 3 weken niks meer qua gevoeligheid ofzo.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    De wond van het inknippen duurde best lang, volgens mij zeker een week of 6 voor het goed dicht was. Er zit nog steeds een litteken, en ik voel het ook altijd als ik bijna ongesteld wordt.
    Bij de andere 2 ingescheurd, dat was in no time genezen en niks meer van te zien

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Bij mij heeft het zeker een week of 10 geduurd helaas... nu was bij mij de wond ook open gaan staan, een aantal hechtingen waren al na twee dagen losgelaten. Het duurde dus wel even voordat dat genezen was.

6. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Bij mij heeft het zo een 6 eeken geduurd voor ik geen pijn meer voelde en eigenlijk nergens meer last van had. Ik voelde wel wat weefsel als litteken gedurende ruim 6 maanden en toen was het jneens weg.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij mij hebben ze de hechtingen na een week verwijderd, daarna nog 2 weekjes goed last van gehad. Ik voel vooral tijdens mijn menstruatie nog precies waar de hechtingen zaten. Het blijft wat een zwakke plek, zelfs nu na 2 jaar nog.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben in augustus 2016 bevallen en de arts heeft mij destijds onderhuids gehecht. Ik heb twee weken last gehad van het knoopje van de hechting en daarna niet meer. Je ziet nu ook bijna geen litteken meer. Alle lof voor onderhuids hechten dus ;)

9. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Best verschillend qua tijdsduur zo te lezen, gelukkig is het wel allemaal uiteindelijk goedgekomen;).

Het is bij mij vooral de angst, dat zolang ik het nog duidelijk niet genezen voel ik bang ben voor het genezingsproces, hoelang het precies zal duren en of het wel goed geneest.

Ik heb teveel horrorverhalen gehoord ben ik bang haha

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Volgens mij had het 4-5 weken geduurd qua genezing.
    Helaas had ik wild vlees ontwikkeld. Dit moest wel weg gehaald worden.
    Verder is het super goed genezen. Zie je het amper meer. En voel ik het niet.
    Toen ik het voor het eerst zag dacht ik. Dit komt nooit meer goed!

Tijdens de 1e paar menstruaties voelde ik ook de knip weer.
    Maar nu gelukkig al een paar maanden rustig

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Onderhuids gehecht met ca 4 weken geen last meer

Deel Deze Pagina