Hoi, moet even mijn ei kwijt. Hebben jullie soms ook zo genoeg van de andere generatie('s) die het denken beter te weten? :x Vanmiddag ging ik even met onze kleine meid naar buiten, we hebben een boerderij en oma van mijn man woont op zelfde erf. Kleine meid huilde nogal vanwege buikkramp. Anyway, voor de zoveelste keer vroeg overgrootoma waarom ze huilde(zij was even in de tuin aan het werk). Ik zei: ze heeft buikkramp. Zij: hoe weet je dat? (heeft zelf 4 kinderen op de wereld gezet...). Ik: dat zie en hoor ik. Nou, ze geloofde het volgens mij niet dat er verschillende soorten huiltjes zijn. Ik zei: nou, echt wel, ik weet precies wanneer mevrouwtje huilt vanwege pijn, honger of aandacht. Zij: nou, ik geloof nooit dat ze om aandacht huilen die babys. Oma dacht dus dat babys geen enkel besef hebben. Ook het feit dat een baby last kan hebben van een onveilig gevoel omdat ze opeens uit de baarmoeder zijn vond ze maar onzin.... Grrrr, ik kan daar zo pissig om worden he, doen alsof een baby een robot is zonder enig besef en gevoel! Dat die generatie nou niet zoveel wist als wij nu, das nog tot daar aan toe, maar kom op zeg! Ben benieuwd wat ik de komende jaren nog meer voor opmerkingen krijg. Oja, en das nog niet alles(sorry, ff zeuren!), ik begin ook schoon genoeg te krijgen van onze buurvrouw(en) die al lang en breed oma zijn en het allemaal heeeeel goed denken te weten en al 100x hetzelfde verhaal hebben afgestoken hoe zij met hún huilende kinderen om gingen(om even een voorbeeld te noemen). Pffff, ik word daar zo moe van! Kom misschien net kijken als nieuwbakken moeder, maar ik ben niet gek! Ik zou wel willen schreeuwen van: ik zorg voor mijn kind op MIJN manier!:x Maarja, dat doe je niet, want de buren bedoelen het goed. Maar voor advies ga ik wel naar mijn moeder of schoonmoeder Nog meer moeders die dit soort dingen meemaken?! Ps: vanavond een verjaardag van buren, blehhhhh, geen zin in!! weer dat gezeur aanhoren....
Ja, ik herken het precies. En nog wel van wildvreemde mensen. Twee weken nadat ons zoontje geboren was, was het heerlijk weer en ging ik wandelen. Kom ik een wildvreemde tegen, die wilde even in de wagen kijken, gaat ze me ongevraagd haar advies geven. "Ik zou wel een wit lakentje over de buitenkant van de wagen leggen, dat kaatst de zon af", zei ze. Nou, ik kon haar wel villen. Waar bemoeit ze zich mee? En overigens, de wandelwagen is gewoon open dus het kind kan prima ademen en de warmte kan gewoon weg. Ook mijn schoonvader kan er wat van. Die vraagt heel de tijd als de kleine kramp heeft: "Moet ie eten?" "Wil hij aandacht?" "Moet ie slapen?" Heeft ie zijn broek vol gescheten?" Ik word daar zoooooooooooooooooooooo moe van. Kan dus helemaal begrijpen wat je bedoeld
Oh ja, herkenbaar! 'Zou je niet dit doen?' 'Zou je niet dat doen?' x1000... NEE! Ja, je kunt er knettergek van worden. Maar goed, het is ook de toon die de muziek maakt natuurlijk, dat betweterige houd ik inderdaad niet van, gelukkig zijn er ook mensen die wél op een normale manier tips kunnen geven.
Ow ja zo herkenbaar! 'In onze tijd ha je dat allemaal niet hoor... Wat een onzin.' Nee en nu lekker wel en ik ben er blij mee!!! Of een wildvreemde man die mij aansprak toen mijn zoontje een maand of 2 was en ik hem een flesje gaf. 'Kan je dat niet zelf??' Borstvoeding bedoelde hij. GRRRRRR
Het vervelende is dat ik daardoor helemaal niet mijn schoonouders wil vragen om op te passen, zo`n zenuwpees is niet goed voor zo`n kleintje. Van de andere kant weet ik ook wel dat hij het goed bedoeld maar toch word ik er nog steeds zoooooooooooooooo moe van
PARDON????? zou als ik die man was geweest hard weggehold zijn met rondvliegende hormonen bij een nieuwe moeder zo die had me een respons gekregen van me kan daar zo boos om worden, waar bemoei je je mee even terug op TS helemaal gelijk, word je ook horendol van..... zelf ook genoeg ervaring mee