reuma en fietsen met de kleine

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamzie, Feb 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Vraagje voor de dames hier die reuma hebben.
    Hoe doen jullie dat met het fietsen met de kleine? Hebben jullie een fietstoeltje voor de kleine of zo'n karretje voor erachter?

Een fietstoeltje lijkt me zo moeilijk om de kleine erin te moeten tillen en eruit omdat het zo hoog is dan. Maar het lijkt me zo leuk omdat je dan echt contact hebt met de kleine.

Maar zo'n karretje, trapt dat niet vreselijk zwaar? en zwaar om vast en los te koppelen?
    En dan moet je natuurlijk ook een buggy hebben die je mee kan nemen op de fiets. Dus ook weer meer gewicht

Dus hoe doen jullie dat? Of is het allemaal niet zo zwaar en moeilijk als dat ik me voorstel?

liefs Mamzie :)

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik weet wel dat er van die fietskarren zijn die je als buggy kunt duwen als je 'm loskoppelt. Scheelt dus weer gesjouw met een buggy op je fiets!

Verder weet ik er niks van, soory...

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    oja die zijn er ook hihihi
    scheelt idd weer.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Ik heb een stoeltje voor op de fiets (heb zo'n fiets met accu). Op zich valt het erin tillen wel mee maar ik vind het nu wel zwaar worden (hij is 13 kilo nu). Daarbij kunnen de beensteuntjes niet lager omdat ik dan niet meer kan sturen (omdat de accu dan dus in de weg zit).

Aangezien ik graag de controle over dingen heb vind ik het fijner dat de kleine op de fiets zit, heb altijd het idee dat ze in zo'n karretje zomaar hun riempjes kunnen losmaken zonder dat je het in de gaten hebt.

Echt naar de stad gaan met hem doe ik eigenlijk weinig, en nu loopt hij ook zelf dus dan zet ik de fiets voor de winkel en hij wandelt met mij mee.
    En bij vrienden en familie is er altijd wel iemand die wil helpen om hem erin te zetten.

Wij gaan straks een zitje voor achterop de fiets halen en ik wil zo'n dubbele standaard eronder hebben. Dan hoef ik niet meer de fiets vast te houden als ik hem erin zet omdat het dan gewoon steviger staat.

Groetjes Anita

(oja ik heb geen reuma maar MS)

Share This Page