Hoi, Ik weet niet of dit hier wel thuis hoort maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen. Ik heb gisteravond op google wat rond zitten neuzen om te kijken voor wat tips om mijn buik wat strakker te trainen. Ik ben nu al meer dan een jaar intensief aan het sporten (cardio en kracht). Ik ga netjes 3 keer per week en ben inmiddels bijna 15 kg afgevallen. Ik weeg nu 72kg en ben 1.78m lang. Het grote probleem is alleen dat mijn buik duidelijk zichtbaar blijft. Net of ik 3/4 maanden zwanger ben. Tijdens mijn eerste zwangerschap heeft een verpleegkundige weleens gezegd dat ik een scheurtje? in mijn buik had maar ik wist niet zo goed wat dit inhield en aangezien er verder nooit wat over gezegd werd trok ik me er niets van aan. Nu kwam ik gisteravond op google tegen dat zoiets rectus diastase heet. Heel normaal tijdens een zwangerschap omdat je buikspieren ruimte moeten maken voor je kind. Maar een paar weken na je bevalling moet dit normaal gesproken vanzelf weer goed komen. Ik heb het idee dat dit in mijn geval niet zo is. Als ik buikspieroefeningen doe dan zie ik ook een kleine bobbel onder mijn navel en heb ook regelmatig last van mijn onderrug.. schijnt ook een symptoom te zijn van rectus diastase. Nu was mijn vraag of er hier ook dames zijn die dit hebben gehad? En of dit alleen operatief weer verholpen kan worden?
Ja ...ik heb er helaas last van Ik ben ook slank en lijk ook 3/4 mnd. zwanger. Heel vervelend. Ik heb er heel veel over gelezen, maar als het een grote diastase is, dan is het mijn inziens alleen operatief te laten verwijderen en die van mij is zeker 2 vingers breed en over de gehele lengte van mijn buik en een navelbreuk. Ik heb verder geen overtollig vel Ik wil graag een operatie, maar wil nog een kindje, dus wacht er nog ff mee. Wat er precies voor mogelijkheden zijn voor een ok weet ik niet, maar je hebt een speciaal forum waar ook een arts zit die je vragen kunt stellen.
Ik heb het idee dat het bij mij meer onder zit. Ik heb helaas wel veel vel dus als het een operatie zou worden dan ben ik bang dat het ook meteen een bwc word. Ik weet ook niet of ik me er nu aan wil laten helpen omdat ik het niet zeker weet of ik nog een kindje wil.. ben ook nog maar 22. Waar kan ik dat forum vinden?
Buikwandcorrectie Forum • Forumoverzicht Hier kan je best veel ervaringen lezen. En evt. vragen stellen aan een plastisch chirurg. Ja als je misschien nog een kindje wil, zou ik wel wachten inderdaad. Anders is het zonde van je geld en lichaam.
Hier helaas ook rectus diastase van 5 cm Ik ben bij de plastische chirurg geweest en die bevestigde het inderdaad. Het kan geopereerd worden, maar de zorgverzekeraar vergoed helaas deze operatie niet. De kosten zijn ongeveer 5000 EUR verschilt per ziekenhuis/kliniek. Op het forum van buikwandcorrectie kan je het één en ander wel daarover lezen.
Pff, dat is wel heel duur. Als het echt klachten geeft word het dan nog niet vergoed? Ik kwam op google verhalen tegen van vrouwen waarbij het wel vergoed werd of in ieder geval een deel ervan
Ik heb een beetje hetzelfde. Ben inmiddels ook 15 kilo (weeg nu 65 en ben 179) afgevallen maar mijn buik blijft ellende doordat hij zo bol staat t.g.v. de diastase