Vooropgesteld, ik vind mijn kind fantastisch. Ze is overdag een vrolijke lachebek die veel mensen om haar heen prachtig vindt. Ze pakt alles wat in haar buurt komt, wil tijgeren, kan zelf "staan", wil altijd bij het avondeten op schoot gewoon omdat ze er bij wil blijven. Ze groeit super, is geen lichtgewicht zeg maar, de reflux is onder controle, ze huilt alleen als ze echt honger heeft en meestal krijgt ze al eten voordat ze honger heeft dus is het huilen ook niet aan de orde behalve..................... Als ze naar bed moet! Mag ik mij even uiten? Ik word er helemaal gestoord van. Ze slaapt de hele nacht door dus dat is super. In de avond duurt het gemiddeld een half uur tot een uur voordat ze slaapt dus dat gaat dan ook nog, vooral omdat ze dan dus de hele nacht doorslaapt. Overdag echter is een heel ander verhaal. Ze wil pertinent niet in jaar bed slapen. Als we weggaan met haar hoor je haar echt niet. Dan slaapt ze even in de auto, even in de wagen enz...........en is ze de rest van de tijd vrolijk. Echter ik ben natuurlijk niet hele dagen elke dag weg. Zit het grootste gedeelte thuis want ik werk niet. En dan is het dus drama. Ze wil alleen bij mama slapen dus de laatste week laat ik haar maar gaan. Dan krijgt ze bv en dan valt ze in slaap en dan slaapt ze zo 2 uur door. Ik kan toch alleen niet elke keer maar 2 uur gaan zitten? Ik heb echt alles geprobeerd tot aan laten huilen aan toe. Het laten huilen dan ga ik er elke 10 minuten heen. Volgens de ka houden ze dan een keer op, nou Elin houdt helemaal niet op en ik ga haar echt niet zolang alleen laten huilen. Daar voel ik mij zo klote onder dat wil ik gewoon niet. Ze kunnen me de pot op. Lekker makkelijk praten hebben ze, zij hoeven er niet naar te luisteren! Het is niet hun kind! En wat als een kind ook niet ophoudt van laten huilen? Daar hebben ze geen antwoord op. Verder heb ik alles geprobeerd. Rustig ontspannen, voetjes masseren, boekje voorlezen, snel neerleggen, doekje geven, doekje met mama geur, liedje aan, liedje uit, lichtje aan, lichtjes uit, projector, muziekmobiel, bed schuin omhoog, snoozz, alles uit, bij blijven zitten met hand op de buik, bij blijven zitten in de kamer zonder reactie te geven, zachtejes praten, niets zeggen, bv geven en dan wegleggen, deken over haar heen, deken van haar af, in slaapzak, zonder slaapzak, bezig blijven boven, juist geen geluid maken boven, licht aan op de gang, licht uit op de gang, muziek op de achtergrond vanuit mijn slaapkamer, oppakken, inbakeren, juist niet inbakeren.......... Kortom, ik weet het echt niet meer. Waarschijnlijk zit er niets anders op als te accepteren dat ze overdag niet slaapt. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben dolblij dat ze in de nacht wel goed slaapt maar het punt is dan slaap ik ook. Ik wil overdag ook weleens even de tijd aan mijzelf maar dat komt pas in de avond na 21 uur en dan ben ik dus zo moe dat ik in slaap val. Ik wil ook wel overdag dan met haar 2 uurtjes gaan liggen maar ik ben bang dat ik dan in slaap val en dat er wat met jaar gebeurt. Kan iemand mij advies geven hoe ik dan het beste kan liggen in een tweepersoonsbed. Ze kan al omrollen. Ik ben bang dat als ik slaap zij van het bed valt ofzo. Of onder de deken komt. Het is ook weer te kpud voor haar om daar 2 uur zonder deken te liggen. Hoe moet ik dan het beste liggen zodat het niet gevaarlijk is?
Gezien de reflux: heb je al geprobeerd hoe ze slaapt als ze op haar buik ligt? Hier is dat DE oplossing, (op de rug gaat het echt niet), in combi met ophogen van het bedje.
Dat is nu idd het enige wat ik niet geprobeerd heb haha. Ze wil alleen nooit echt op haar buik liggen. Ze trekt zich dan helemaal krom en gespannen. Ik vind dat ook weer zo eng. Vaak laat ze zo haar hoofd vallen in de matras en dan doet ze hem dus niet meer omhoog. Doen ze dat bij jou wel?
En als je nou zorgt dat ze niet uit bed kan vallen als ze bij je ligt? Bv kussens of hekje of op het waskussen laten slapen? (of rolt ze daar af?) lijkt mij heerlijk om ff 2 uurtjes samen te kunnen liggen (dat werkt hier absoluut niet namelijk..slapen lukt alleen in eigen bedje en met geluk in mc of kinderwagen) Maar t schijnt zo te zijn dat kindjes hun hoofd vanzelf wel omdraaien als ze op hun buik liggen..
Een hekje is misschien wel een idee idd. Of haar oude wieg even tijdelijk naast mijn bed zodat ze niet kan vallen. Zijn kussens niet gevaarlijk dan? Ivm verstikking? Die twee uurtjes zijn ook niet erg hoor alleen dat kan niet 4x per dag
Hier wilde hij tot een maand of 8 niet overdag in bed slapen. Snachts wel, zonder problemen, maar overdag niet. Hier wilde hij overdag wel in de box slapen. ( ligt een box matras in, dus is geen probleem). Dus ik heb hem gewoon lekker in de box laten slapen. Vanaf een maand of 8 werd het andersom. Wilde hij niet mee rin de box slapen, maar wel in bed overdag. Dus vanaf toen overdag zijn bed gaan gebruiken.
Heel herkenbaar! Mijn dochter was precies hetzelfde toen ze een paar maanden was. Ik heb er maar gewoon aan toegegeven en haar op dagen dat ik thuis zat lekker op me laten slapen. Met een maand of 7 was ze zo ver dat ze in haar eigen bedje kon slapen en sindsdien gaat het min of meer moeiteloos. Ik had wel een drager, waardoor ik een beetje mn eigen ding kon toen, terwijl zij kon slapen.
Je kunt haar een slaapzakje aandoen, jezelf als een rollade in je dekbed wikkelen en naast het bed kussens leggen. Als ze er dan afvalt, valt ze zacht. Volgens mij kunnen jullie dan heerlijk even tukken.
Heel herkenbaar. Alsof het over mijn dochter gaat. Ze is nu 16 maanden en slaapt overdag nog steeds max 1 uurtje. Ze had ook reflux en naar sommige artsen dachten koemelkallergie. Hier hielp alleen de draagdoek en op den duur, na heel veel geduld en oefenen hielp het om haar in te bakeren. Enige verschil is dat zij 's nachts ook bijna niet sliep.
Niet om dwars te zijn maar ik zie het probleem echt niet. Ik heb dit precies hetzelfde. Mijn dochtertje slaapt zelfs pas na 23.00 uur. Ik zie dit als extra reden om lekker met haar te wandelen/dingen met haar te doen. Goed voor lichaam en geest. Ik doe alles met haar in de buurt. Met de was doen ligt ze ernaast, met eten koken in wippertje/mc. Zo heb ik manieren gevonden om toch m'n dingen te doen. Mijn ritme draait rondom haar en dat heb ik zo geaccepteerd. Het eerste jaar is wat dat betreft een tropenjaar en heb ik maar zo geaccepteerd zoals het is. Toch merk ik wel lichte verbeteringen maar het komt heel langzaam. Ze kan zichzelf bv beter en langer vermaken. Het is dus vooral even zoeken is mijn ervaring. Je kindje heeft je gewoon nodig. Hopelijk vind je gauw een optimale manier om ermee om te gaan.
Hallo Aloe, Ik heb hier ook het zelfde met mijn dochter, ze is nu 7,5 maand. Bij mijn dochter hebben we de reflux onder controle, maar slapen is nog steeds drama. Overdag is het altijd huilen als ze naar bed moet, vaak haal ik haar maar weer naar beneden omdat ze gewoon niet wilt slapen. Ze is dan wel moe. 's Nachts komt ze ook nog om de 2 a 3 uur en overdag slaapt ze totaal 1 tot 2 uurtjes, vaak ook nog op schoot/draagzak. Daarnaast werk ik ook nog 27 uur, erg vermoeiend allemaal. Gelukkig kan ze redelijk goed spelen dus kan ik soms ook nog wat huishouden doen. Veel succes, ik ben bang dat het voorlopig nog niet beter zal gaan.
Het klinkt heel bekend! Mijn dochter ging hier pas beter overdag slapen toen ze 5 a 6 maanden was. Nog altijd doet ze een flinke tuk en soms 2. Dat had ik met 2, 3 4 maanden echt niet kunnen dromen! Ze sliep toen 's nachts wel door, maar nu niet meer. Dat jouw dochtertje 's nachts doorslaapt is al heel fijn natuurlijk. Dan zou ik overdag er ook niet teveel een probleem van maken. Mijn dochter sliep soms helemaal niet, soms alleen wat hazeslaapjes op schoot. Ik was er ook echt bezorgd om, een baby hoort toch te slapen, maar ik heb haar nooit laten huilen en als ze niet wilde, wilde ze niet. Vaak sliep ze dan als ik met haar in de draagdoek boodschappen ging doen. Ze heeft haar ritme helemaal zelf gevonden en begon later overdag ook goed te slapen. En laten huilen, goed dat je het niet doet, want behalve dat het voor jezelf niet goed voelt, heeft het ook helemaal geen zin. Een jengeltje om even in slaap te komen is iets heel anders dan echt overstuur worden in bed. Een overstuur kind gaat niet slapen, en al helemaal niet als ze pas 4 maanden is. Vind haar echt jong daarvoor. Misschien nog dit: mijn dochter sliep/slaapt alleen overdag in de kinderwagenbak, in mijn buurt dus. In haar ledikant wil ze echt niet, terwijl ze daar 's avonds en 's nachts zonder problemen in gaat liggen. Het is zwaar, maar klinkt echt niet onbekend voor deze periode. Misschien is een draagdoek een optie?
@ Nescio: Mijn dochter heeft ook een tijdje redelijk geslapen overdag, in haar eigen bed. Maar nu is het toch iedere keer weer een probleem, ik laat haar ook niet huilen. Zou het met periodes slecht gaan? Geef jij ook bv? En hoe vaak komt jou dochter nog 's nachts?
MamavanL, ja ik denk zeker dat het met bepaalde ontwikkelingsfasen te maken heeft. Ik geef ook bv en sinds 6,5 maand (sinds we met bijvoeding zijn begonnen) komt ze standaard weer 2 a 3 keer per nacht. Daarvoor sliep ze vanaf 3 maanden door, ze had zelfs geen late voeding meer nodig. Nu komt ze standaard weer om 23 uur en dan nog 2 a 3 keer in de nacht. Het is vermoeiend, maar even niet anders. Slaapt je dochter 's avonds wel goed in haar bedje? Misschien wil ze overdag ook liever bij je zijn? Mijn dochter slaapt echt alleen in de kinderwagenbak in de huiskamer. Ze heeft die aanwezigheid, lichtinval, etc. nodig.
Nescio, de tijden zijn bij mijn dochter ongeveer hetzelfde. Ze heeft jammer genoeg in die 7,5 maand nog maar iets van 3 keer doorgeslapen. 's Avonds valt ze meestal aan de borst in slaap, dan leg ik haar in d'r bedje en de rest van de nacht gaat dat zo. Overdag valt ze soms na even huilen in slaap maar vaak ook niet, Als ik haar beneden hou blijft ze rond kijken en spelen, ze slaapt ook niet in de wandelwagen of auto. Alleen in de draagzak. Je komt zo nergens aan toe, ben het net als Aloe echt wel beu aan het raken.
Is er misschien een lichamelijke oorzaak? Oortjes, tandjes, ergens anders last van? Want met 7 maanden nog zo slecht slapen lijkt me ook niet helemaal normaal... snap dat je het op een gegeven moment beu wordt.
Ze loopt al bij kinderarts, fysio en osteopaat. En er zijn net 2 tandjes door maar wat nou de reden is, het lijkt altijd wel wat anders te zijn. Maar verder is het een vrolijke meid en ontwikkeld ze goed. Het zal vast ooit wel beter worden toch?