vraag over slapen / doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door SaschaH, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Beste kenners,

Zoals je ziet ben ik nog niet bevallen, maar vraag ik mij wel het volgende af. Hoe zit dat nou met het doorslapen 'snachts van je baby. Ik hoor om mij heen regelmatig dat de baby pas na een aantal maanden 'snachts doorslaapt terwijl de "ouderen" in mijn omgeving aangeven dat hun kindje al snel doorsliep.

Komt dit omdat er anders wordt geadviseerd dan "vroeger" ?

Groet,
    Charlotte

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Charlotte,

Dat klopt wel een beetje wel hoor. Ik ben nu 51. Ik heb 4 zussen en 3 broers. Toen wij werden geboren liet onze vader ons 's nachts huilen, en mijn moeder mocht haar bed niet uit. Dat was dan maar twee nachten vertelde hij, en we sliepen door. Tegenwoordig is het zo dat we een kind 's nachts eten geven als ze er om vragen. Een baby honger laten lijden is niet zo verstandig hoor. Als je borstvoeding wil geven, is juist die voeding van 's nachts een goede voeding. Maar ook met kunstvoeding krijgen de kinderen 's nachts voeding als ze er om vragen. Dat het maanden duurt voor ze 's nachts doorslapen is ook weer niet altijd zo, maar een week of zes gemiddeld moet je wel rekenen.

Groetjes Adrienne

3. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Beste Adrienne,

Dank je voor je advies! Ik wist het even niet meer met al die tegenstrijdige berichten. En natuurlijk wil ik mijn kindje geen honger laten lijden hoor.

Groet,
    Charlotte

Deel Deze Pagina