Hallo! Weet niet of ik de vraag hier kan stellen.. Maar ben nu 34 weken zwanger en uitgerekend 21 Mei. Nu is mijn vraag: Wat voor dekentje of lakentje of beiden moet ik gebruiken in de kinderwagen straks?? Weet dat het 100% katoen moet wezen. Maar wat voor afmeting dan? En ja wat voor dekentje precies?? Alvst bedankt! Groetjes xxx Diamaria
Hallo Diamaria, Er zijn speciale dekentjes en lakentjes te koop voor de kinderwagen. Eventueeel de kleinste wiegemaat is ook goed hoor. Een fleecedekentje of een katoenen dekentje is prima, ze zijn ook zeer hanteerbaar. Bij een wollen dekentje is dat altijd minder vind ik zelf. Een hoeslakentje is ook altijd wel handig. Die zijn er ook in de kleine maatjes. Groetjes Adrienne
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb wel fleecdekentjes..die mogen dus wel gewoon?? Dacht dat dat niet mocht,in verband met dat het niet goed luchtdoorlatend is ofzo..?? Dan moet ik dus alleen nog even kijke voor een lakentje Groetjes xxx Diamaria
Hoi Diamaria, Ja hoor een fleecedekentje mag gewoon. Je moet wel opletten dat het niet te warm wordt voor je baby. Een fleecedekentje kan soms erg licht zijn en toch veeel warmte geven, zodat je er geen twee nodig hebt. Door je baby in het nekje te voelen weet je of hij/zij het te warm heeft. De voetjes mogen lauw zijn. Kijk ook eens op de site van stichting wiegedood. Daar kun je veel vinden over veiligheid voor je baby. Groetjes Adrienne