Wat is er toch aan de hand? herkend iemand dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimamama, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimamama

kimamama Nieuw lid

5 nov 2008
    4
    0
    0
    Mijn zoon Sam is sinds zijn verjaardag een drama.
    Hij slaapt nu al 4 nachten achter elkaar nauwelijks. Hij gaat netjes slapen en wordt na een paar uur krijsend wakker en moet er gewoon uit. Hij is dan bijna ontroostbaar en blijft uren wakker. Ik krijg hem pas na een paar uur weer op bed en soms wordt hij dan na een paar uur weer wakker en begint het drama weer. Of hij is om 5 uur wakker en vind dat de dag al wel is begonnen.
    Nou is dit al slopend en heel vervelend,maar nu gaat hij ook nogeens slecht eten. Al 2 dagen wil hij zijn avond eten niet en een boterham krijg ik er ook met heel veel moeite in.

Nou moet ik erbij zeggen dan hij een beetje hoest en er zit weer een tand aan te komen,maar het wordt nu wel steeds erger. En als hij nou niet wil eten..moet ik hem dan maar niks geven? Vaak wil hij zin toetje wel en ben ik al blij als hij iets wil eten,maar moet ik dat dan eigelijk niet geven?

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik zou wel gewoon het toetje geven als hij dat wel wil. Je moet van het eten geen strijd maken.
    Als ik het zo lees is het een combinatie van dingen waar hij last van heeft. Vermoeiend voor jullie, maar waarschijnlijk gaat het wel weer beter als de tand er is/ de verkoudheid weg is.
    Misschien krijgt hij gedurende de dag ook veel nieuwe indrukken die hij 's nachts verwerkt, waardoor hij gaat dromen.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heel herkenbaar allemaal.
    Hier net zo hoor.
    Wij geven hem in de nacht wat te drinken, meestal een voeding extra dus.

Het eten bied ik aan, wil hij niet dan niet, geen drama van maken komt wel weer terug.

4. kimamama

kimamama Nieuw lid

5 nov 2008
    4
    0
    0
    Vervelend voor je,maar ben blij te horen dat ik niet de enige ben. En hoeveel geef je hem dan s'nachts?

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ze hebben vaak allemaal rond de 1e verjaardag zo'n periode. Het gaat vanzelf weer over! En wat eten betreft, dat komt ook helemaal goed. Thomas is nu ruim 2 jaar en heeft nu weer zo'n periode. Gaat vanzelf weer over!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lijkt me weer eens de beruchte 11 maanden sprong ;) Wanneer je de zoekfunctie gebruikt, kun je hier een heleboel over vinden. Het is 1 van de ingrijpenste en lastigste sprongen. Zowel voor kind, als voor de ouders :)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en die duurt lang! hahaha
    Zo denk je dat hij voorbij is, en zo is hij erweer
    Staat de sprong geloof ik om bekend

kimamama: Ik geef een volledige fles aan hem, dat is voor hem 210+7+ wat pap (reflux) de ene keer gaat het op de andere keer niet. Maar dan heeft hij de keuze.
    Vanacht is hij bv helemaal opgegaan en vamorgen weer vrolijk een fles opgedronken

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    yep

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Het kan idd met de sprong te maken hebben. Anouk heeft hetzelfde gehad. Het is een fase, maar houdt wel in de agten dat je kleintje wel voldoende blijft drinken en inderdaad gewoon het toetje geven. Op deze leeftijd begrijpen ze nog niet dat geen toetje krijgen als het eten nie op is een straf is. Als hij in ieder geval zn toetje eet, dan heeft ie in ieder geval wat binnen.!

Liefs,Duveldraakje

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hebben we hier ook gehad. Even doorbijten, het gaat echt over.
    En om je moed in te spreken...denk je klaar te zijn, komt de volgende sprong eraan, de 15 maanden sprong. Pfffffffff, die vind ik nog lastiger. Nu, na een paarweken komen er steeds meer gezellige dagen tussen en beter slapen weer dus t einde is in zicht.
    Van eten maak ik geen strijd, niet eten, prima, er is geen kind wat weken niet eet en opgenomen moet worden omdat t zichzelf uithongerd. Toetje heb ik dus ook gewoon gegeven.

11. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Eh meiden,
    vanaf de 1e verjaardag komen ze in de 13 maanden sprong.
    Deze kunnen ze al aan komen voelen vanaf 13 maanden.
    Tot nu toe hier nog niet zo'n last ervan gelukkig.

succes meiden.

Lydia

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lydia, die 11 maanden sprong kan met 10 maanden al beginnen, of pas vanaf het jaar. Bij Misha bijvoorbeeld begon hij rond de 11 maanden en 3 weken en duurde ruim 3 weken, dus toen was ze het jaar allang gepasseerd. Vandaar dat ik eerder van de 11 maanden sprong uitga, dan die van 13 maanden. Daarbij is die van 13 maanden lang zo heftig niet als die van 11 maanden, tenminste, dat is mijn ervaring met die 2 van mij....

13. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Fijn he die faaaases.... het hele slechte slapen kennen we hier gelukkig niet, alleen een beetje onrustig!...
    Het niet eten helaas wel, ik probeer het gewoon meestal krijg k er toch zo'n kwart tot half potje in.
    Hoe:

zelf laten eten, mama hapje kya hapje, popje hapje kya hapje enz... afleiden ...

En na het eten gewoon een toetje.

Als ze echt bijna niet heeft gegeten krijgt ze na het eten nog een beker warme melk...

ze gaan vanzelf wel weer meer eten, zou me er niet zo druk om maken,

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heel herkenbaar :rolleyes:
    Is er ook een 18 maanden sprong? :)
    Luca wordt sinds de klok is verzet standaard tussen 5 en 6 wakker en vaak ook nog nachten dat hij midden in de nacht wakker wordt en dan pas een paar uur later gaat slapen...zooo vermoeiend :(

Toetje zou ik ook gewoon blijven geven. Alleen krijgt Luca die dan niet meteen zijn toetje maar pas als wij ook klaar zijn met eten.

15. Marlous

Marlous Niet meer actief

Klinkt ellendig allemaal....

Deel Deze Pagina