Onze zoon is zeven weken oud en ligt overdwars in zijn bed. Hoewel ik hem recht in zijn bedje leg, krijgt hij het iedere keer voor elkaar om overdwars/schuin te komen liggen. Hij ligt dan met zijn hoofd bij de spijlen aan de zijkant en zijn gezicht (half) onder de deken. Ik heb al van alles geprobeerd zoals kort opmaken, inbakeren met een pacodoek, een slaapzak of hem tussen handdoeken leggen. Maar niets lijkt te helpen. Maak ik me onnodig zorgen? En heeft iemand tips?
Hier ook een slaapzak... Hij doet maar lekker aan zaklopen in zijn bed, mij een zorg ! (het beweeglijke valt hier mee, hij ligt schuin in bed 's ochtends, niet over dwars - maar dekens vertrouw ik niet)
Ik zou ook een slaapzak aantrekken en hem verder lekker laten bewegen. Deken er uit, zodat hij er niet onder komt te liggen en verder lekker laten gaan. Mijn dochter lag ook vaak overdwars en later altijd met haar hoofd tegen het hoofdeinde aan, en dat doet ze nu in haar grote bed nog steeds.
Er bestaan kleine maten slaapzakjes geschikt voor kleintjes van 7 weken oud. Finley ging met 6 weken ook over naar een slaapzakje. En dan zonder deken of iets. Ideaal.
Ik zou ook een slaapzakje aan doen en de dekentjes eruit. Hier slaapt dl ook altijd in een slaapzakje want zij gaat ook heel het bed door. Altijd al gedaan. En met een slaapzakje hoef je je geen zorgen te maken dat je kindje onder de dekens komt. Ik heb trouwens toen dl een week of 6 was een winterslaapzakje maat 50-62 gekocht bij de hema. Maar ik weet niet of ze die maat nu nog verkopen.
Heb je ook al geprobeerd om hem een lange slaapzak aan te doen en de onderkant onder zijn matrasje te stoppen?
Dat is toch niet vastleggen. Ze kunnen dan gewoon bewegen en zelfs draaien, er is dan alleen iets meer begrenzing m.b.t. buikdraaien en omhoog "klimmen". Je moet gewoon zorgen dat je een erg lange slaapzak hebt aan de onderkant. Hier werkt het ideaal, mijn meiden gaan er nu zelfs gewoon mee staan en zitten.
Ik doe dat ook met die slaapzak ideaal.. Hier zou een slaapzak echt niet genoeg zijn, wij stoken snachts namelijk niet speciaal voor de babykamer. En alleen in slaapzak is veel te koud. En bovendien dan slaapt zoontje ook niet.. Heb je al eens aan een Snoozzz.. Gedacht? Google maar eens! Is veilig zolang je baby nog niet draait!
Hier stoken we ook niet boven en toch beide kinderen een slaapzak. Nu met een warme slaapzak aan en een pyjama. Echt niet te koud dus ik zou zeggen. Koop een slaapzak en de dekens in de kast en klaar is het weer
Wij stoken snachts ook niet hoor. De verwarming gaat gewoon op 15. Maar dl slaapt heerlijk in haar slaapzak. Al hebben we nu wel een buckababy voor haar. Maar in haar hema winterslaapzakje met een pyjamaatje aan was het ook genoeg.
Ivan deed het ook, hij werd er zelf wakker van als hij tegen de spijlen aan kwam. We hebben hem expres in grotere maat slaapzak gedaan toen en het einde van de slaapzak om het matras heen geslagen. Dat heeft toen heel erg geholpen, hij sliep heerlijk door 's nachts. Nu blijft Ivan uit zich zelf gewoon recht liggen dus is het niet meer nodig.
Hier stoken we ook niet snachts, beneden gaat de verwarming niet lager dan 17graden, boven snachts is het meestal iets kouder. Ik denk tussen de 15 en 17 graden en hij draagt een romper, katoenen pyjama en een dunne slaapzak. Wel van fleece maar hij slaapt beter met die dan de dikke van de hema. Ik denk dat die dunne ook warmer is. Het is wel een slaapzak met gaten in beneden voor de voeten (kan ook in de auto gebruikt worden) maar als hij teveel beweegt steekt er af en toe een voetje uit dus nu doe ik hem wel sokken aan. Maar zelfs in de slaapzak krijgt hij zijn sokken uit, geen idee hoe hij dat klaarkrijgt
geen handdoeken erbij in bed leggen en idd ook niet slaapzak onder matras stoppen. gewoon een slaapzak aan doen en laten rond stuiteren. deed en doet één van mijn meisjes ook (in de couveuse zelfs al ), je weet nooit hoe ze ligt als je binnen komt mocht je willen, ik heb net onze kleinste slaapzakjes (60cm winter en zomer) op mp gezet. laat maar weten als je evt. interesse hebt.
Mijn ervaring is dat als ze eenmaal beginnen te bewegen in bed, ze alleen de eerste 2 weken ervan wakker worden, daarna zijn ze het gewoon en slapen ze op de raarste manieren in bed. Maar hij was wel een stuk ouder toen hij begon te bewegen
Ik heb voor al onze kinderen een safe-t-sleep gebruikt om ze vast te leggen vanaf het moment dat ze van de wieg naar het ledikant gingen. Met pyama in de hema winterslaapzak is bij ons echt te koud, dus zonder dekens ging niet.