Zooo!! Nog zwaarder dan mijn twee zoontjes bij elkaar opgeteld (hoewel ze natuurlijk maar een keer placenta en vruchtwater had)! Maar ik weet wel een beetje hoe zo'n zwangerschap voelt. Dat is niet leuk! Wat zal de ks dan een opluchting voor haar zijn nu. Ben benieuwd of er nog een medische reden is voor de grootte van haar kind.
wow die heeft toch een takel wagen voor die buik moeten hebben he !! hoe groot zou die wel niet zijn geweest??? beetje zoals octomom ! maar ja dat waren er dan weer meer.
Ik geloof dat de baby's van Octomom zo licht waren dat je niet aan de 7,2 kilo komt (tussen 600 en 800 gram allemaal). Dan kom je aan max. 8 keer 800 gram=6400 gram. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Maar Octomom had er natuurlijk 8 placenta's en vruchtwater bij... Die buik was denk ik echt wel groter.
WOW, waarom wordt er niet eerder ingegrepen vraag ik me dan af... Ik vind zo'n baby er ook niet meer schattig uitzien eigenlijk
Jeetje..... Je zal zo'n kind moeten baren.... Daar gaan je gezellige maatje 50 kleertjes. Zo door naar 68/74 en gelijk in de wandelwagen en gewone autostoel! Die mag met een half jaar mee in de achtbaan als ze naar een pretpark gaan. En eet met 3 maand met de pot mee.
Wie zegt dat ze daar allemaal met maatje 50 kleertjes staan ? Denk dat ze tijdens echo's echt wel hebben gezien dat het een flinke is, en ze geen maatje 50 hoefden te kopen...
Gelukkig met een keizersnede geboren. Anders had de mama na de tijd het hele onderkantje in veertien delen liggen! (althans, dat had ik wel gehad dan...)
wowwwwwwwwww. mijn dochter is nu 7,1 kilo en 69 cm, ze is nu 10 maand. dat moet toch inderdaad met cotroles opvallen dat hij zo groot was. mijn moeder vond mijn broertje al groot met 3,8 kilo(18 jaar geleden)terwijl hij best heel gemiddeld was(artsen hadden van tevoren aangegeven dat het weer een kleintje was, ik was 2810 gram).
onze oudste was net over de 7 kilo bij 1 jaar! moest er niet aan denken dat eruit te krijgen, gelukkig doen ze tegenwoordig sneller een KS! mijn moeder heeft mijn broer en zus gekregen op natuurlijke weg, en die waren RUIM 11 pond!!! maar das dan ook over de 40 jaar geleden!
Ja en dan, wat gaan ze dan doen bij controles? Groeiremmers geven? Het kind eruit halen omdat het te groot is maar wel gezond. Dat is hetzelfde als een kind die bij de 20-weken echo ledematen mist. Wat ga je er aan doen? Niks toch?
Tja, lijkt me lastig om zo lekker te oordelen via internet. Ten eerste worden in meeste Rusische landen alle controles door de gynecoloog gedaan, dus wat verder dan in Nederland. En daarnaast, er kan van alles meespelen natuurlijk. Ingrijpen betekent in dit geval meestal de baby eerder halen. Tja, wat is dan beter? Kiezen tussen de twee kwaden? Een baby zit t/m 37 weken in 99% van de gevallen beter in de baarmoeder dan daar buiten, misschien speelde er iets anders dan de groei mee, en kon het kindje veel beter veilig binnen blijven. OF, er kan totaal iets anders aan de hand zijn natuurlijk.. En ja inderdaad met de kinderwagen en autostoelen e.d., dan heb je toch een probleem als ouders denk ik....