In het Nederlands is de algemene regel dat je een lange klank aan het einde van een lettergreep die gevolgd wordt door een nieuwe lettergreep afkort tot één letter. Tafel en niet taafel, lopen en niet loopen, delen en niet deelen. Daarom ziet Reeva er buitenlands uit, het "klopt" niet met de Nederlandse taalregels. Als ik Reeva zie staan ga ik uit van een buitenlandse naam en zou ik hem uitspreken als Rieva. Reva vind ik een erg leuke naam! Ik kende hem nog niet, maar vind hem verrassend. Voor een tweelingzus zou ik zelfs geen naam doen die begint of eindigt op dezelfde letter omdat het anders dan al snel erg jut&jul wordt (of je moet dat juist leuk vinden, Reva en Rana of Reva en Nola bijvoorbeeld, kan best maar persoonlijk niet mijn smaak). Wat ideetjes: Lune (luune, niet loene, al kan dat ook) Dewi Juno Jade Fee Ines/Inez Lilou Lexi Liene Malin Mali Lotus Amèl Dali Yaël/Jaël Julin Novi Iris Sari Kensi
Reva! Leuk! Als je het uit zou willen spreken als rieva, dan zou ik het zo schrijven, Riva. Misschien vind je dit iets voor haar zusje: Jade Izé Madee Loïs Nomi
Leuk om te horen dat jullie de naam leuk vinden. Het blijft lastig de naam goed te combineren met een bijpassende naam voor haar zusje. Namen als Celine (of Selina, Celia) en Ylva vinden we ook mooi, maar dat past niet echt bij Reva. Tess vind ik ook mooi, maar wel te populair. Tot nu toe hebben we Reva en Ninthe bovenaan. Meer suggesties zijn welkom