Alle topics ten spijt zijn we er nog altijd niet uit. Wat vinden jullie van de naam Reva (uitgesproken Rieva)? Het is Hebreeuws voor regen...
Ja leuke naam! Ik vind het altijd mooi als de speling duidelijk maakt hoe je het uitspreekt. Bij een wat onbekendere naam als Reva, zou ik dan denk ik kiezen voor Riva. Maar dan is het waarschijnlijk geen Hebreeuws voor regen meer .
Meijke, daar zat ik ook aan te denken. Maar Riva dekt de uitspraak niet helemaal, het is met een beetje langere 'iee', misschien het best omschreven als Reeva (deze spelling vind ik dan weer niks). Bij Riva zou ik het kort zeggen, wel als Rieva, maar minder vloeiend en 'lang'. Riva is ook een stad in Italië en dat wordt toch anders uitgesproken.
Zoals jij het schrijft, zou ik het uitspreken als Reeva. Mijn eerste gedachte was dus NEE niet mooi. Toen zag ik dat je het uitspreekt als Rieva. Dan vind ik het eigenlijk best wel een mooie naam. Maar ik zou hem dan anders schrijven want ik denk dat iedereen Reeva gaat zeggen.
Ik vind het een mooie naam met een mooie klank (een lange ie)... Maar het lastige is dat je dochter dan altijd haar naam moet spellen of uitleggen dat je 'm anders uitspreekt. Dat zou voor mij een reden zijn om deze naam niet te kiezen. Of je kan er toch voor kiezen om er Riva van te maken (staat ook op mijn lijstje!) dan kan je mensen altijd uitleggen dat het met een lange ie-klank is. Komt qua uitspraak dichter in de buurt dan ree-va (Reva).
Ik zou ook meteen zeggen ''REEVA'' lijkt me vervelend als je naam altijd verkeerd word uitgesproken,... Verder vind ik 'm zelf iets te apart, maar miss is dat wennen!
Mooi! Maar misschien wel verwarrend door de uitspraak. Als ik het zo lees zou ik ook zeggen dat je het uitspreekt als Reeva.
Leuk, stond hier op ons lijstje maar dan wel "gewoon" met de uitspraak Reva (Reeva) Als je de uitspraak wilt als Rieva zou ik hem ook anders schrijven om constante verbetering te voorkomen. Bv Rieva/Riva/Ryva
Ik vind het een mooie naam alleen zou ik dan ook Riva doen vooral omdat het voor het kind zelf straks niet leuk is als je naam altijd verkeerd word uit gesproken.
De meningen zijn verdeeld, dat is alleen maar goed. Reva zal inderdaad Reeva worden ben ik bang, en de schrijfwijze Riva vind ik dan weer niet zo mooi. Sophia vind ik nog steeds een TOPnaam, en het lukt gewoon niet om een naam te vinden in hetzelfde kaliber...