Wie doet er mee? Er zullen vast meer dames zijn met goede voornemens. Ik ben begonnen met een serieuze poging om eens 10 kilo kwijt te raken. En erna door voor de 20. Dan ben ik weer om door een ringetje te halen einde van het jaar. Ik merk dat ik het lastig vond om een calorietekort te creëren en bleef daardoor stug om een te hoog gewicht zitten. Kwam gelukkig niet meer aan en ben ook niet aan het jo-joen. Heb er ook wel vertrouwen in dat ik niet eens weer veel teveel ga eten als de kilo's er af zijn. Nu gestart met het Keto-Dieet. mede vanwege wat spastische darmen. En die zijn dus al 4 dagen helemaal chill en rustig. 10-01 begonnen zit nu op -2.9 kilo. Maar dat zal wel stabiliseren met keto zijn vooral de eerste twee weken dat het heel snel gaat. Erna zak je terug naar 0,5 per week. Ik hoop een kilo of 6 kwijt te kunnen raken voor de vakantie eind februari. Dan pas ik mijn ouder bikini weer waar ik ooit zooo blij mee was.
Ik doe ook mee, alleen wil ik er maar max 5 af. Kleding zit dan beter en voel me dan ook op m'n best. Ook vreet ik mezelf compleet vol, wanneer ik niet let op m'n eten. Ik eet ook koolhydraatarm, puur voor m'n lichamelijk gesteldheid. Wanneer ik niet meer wil afvallen, ga ik over op koolhydraat beperkt. Ook loop ik minstens 10K stappen per dag, met in de weekenden een flinke wandeling (meestal tussen de 20 enn30 km).
Wow wat goed zeg dat je zoveel beweegt. Hier wil het er nog wel eens bij inschieten. Maar heb voor mezelf een mooie trainingsschema opgesteld. Even een tijdje consequent blijven en dan moeten die kilo's er vast wel afgaan.
Ik kom me ook weer eens aanmelden Na kind 1 en 2 was ik keurig weer op m'n gewicht van toen we trouwden. Na de derde zat er nog 10 kilo te veel aan toen ik zwanger werd van nummer 4. En daarna bleven er naast die 10 ook nog eens 6 extra hangen. Er was al wel iets af afgelopen jaar, maar op 1 januari echt goed gestart, er moest vanaf toen nog ruim 13 af. Na 1 week 1,6 er af. Morgen weer wegen. Ik heb weight watchers op m'n telefoon gezet, dat houdt me goed 'bij de les'. En daarnaast 3 keer per week hardlopen. Succes!
Hey! Ik doe ook graag mee! In november heb ik een detox gedaan om van de suiker cravings af te komen. Heb uiteindelijk geen 1 pepernoot op en geen chocolade gegeten inmiddels zit ik op -7 maar er moet nog minimaal 20kg af... Met de kerst heb ik een beetje opgelet, maar wel lekker gegeten met familie uiteraard. Ik vind het vooral lastig om ontbijt/lunch te verzinnen waarbij de calorieën beperkt zijn en ik wel voldoende gegeten heb. Inmiddels heb ik 3 (bijna) makkelijke dingen, maar het mogen er nog meer worden.
Overnight oats, Appel wortel cake 4 vezelrijke crackers met hummus en pindakaas. Allemaal ongeveer 300 calorieën per maaltijd
Hi hi, ik dacht aan iets anders, afvalscheiding enzo Ik zou graag een kilootje of 12 er af willen, maar de motivatie ontbreekt. Ik lees mee, wie weet word ik nog enthousiast.
Klinkt al lekker. Vind je (Griekse) yoghurt lekker? Daar kan je ook van alles in gooien he. Vruchten, zaden, noten. Eet ik elke ochtend. Of iets met ei? Ei vult ook enorm. Ik heb ook wel eens van die ei muffins gemaakt, met paprika, ui, prei, enz.
Je zou ook nog muffins kunnen maken met havermout en blauwe bessen. Daar hoeft geen suiker in. Ik maak normaal altijd havermout met amandelmelk, chiazaad en een banaan of appel. Hier doe ik vervolgens wat kaneel over, dan mis je de suiker totaal niet. Als je niet al te grote portie neemt valt dit ook behoorlijk mee. En beter stevig ontbijten, goed lunchen en mager avondeten. Wat ik wel eens heb gelezen. Heb ontbijt als een koning, lunch als een koningin en avondeten als een sloeber. Dat werkt eigenlijk best goed.
En ipv Griekse yoghurt skyr nemen. In smaak en structuur herl vergelijkbaar, maar meer eiwitten waardoor het goed vult. En meestal 0% vet.
Voor ontbijt neem ik regelmatig havermoutpap met fruit erin. Niet heel calorie-arm maar het vult geweldig goed. Dus tot de lunch heb ik dan echt niks meer nodig.
Ik lees mee. Heb wel besloten om afvallen niet als doel te zien maar fitter zijn. Ben daar nu een jaar mee bezig en merk echt verschil. Let wat meer op eten maar ben vooral meer gaan bewegen. Ben van mt 44 naar mt 42 en mijn buik is een stuk platter, mijn lijf word gespierder en mijn uithoudingsvermogen is echt gestegen. Uiteraard succes iedereen
Hoi dames. Ik heb nu wat meer tijd voor een uitgebreidere reactie. Ik schrijf al ruim een jaar mee in het minder snoepen topic. Die werkt fijn. Elka dag je menu delen is toch een stok achter de deur om je aan je voornemen te houden Maar het gaat moeizaam. Of eigenlijk ben ik al jaren aan het sukkelen. Let ik goed op met gezond eten en bewegen dan gaat er ongeveer 0,2 per week af. 1 weekje vakantie of stress en er zit een kilo terug aan. En gezien er best vaak stress is en ook regelmatig vakantie ... Dan schiet het dus niet op. Vorig jaar deze periode zat ik ook nog met een langdurige covid-nasleep waardoor de energie en conditie volledig weg waren. Ik heb toen een tijdje IF gedaan. Had gelezen dat dat kan helpen virus-resten in je spieren op te ruimen. Dus dat wilde ik graag proberen. Nou.. de conditie en energie kwamen langzaam wel terug. Maar ik viel er niks mee af. Wat ook logisch was, want ik at gerust ook regrlmatig veel en ongezond. Afvallen was op dat moment het doel niet. Nu wel. Ik ben meer gaan bewegen loop inmiddels vrij gemakkelijk (niet snel) 5 km hard. En wil dat opbouwen naar 10. En daarnaast doe ik om de dag (planning, lukt niet altijd zo strak) oefeningen voor buikspieren en core stabiliteit. Verder probeer ik zoveel mogelijk (toegevoegde) suikers en verzadigd vet en zoit te vermijden. Bij elke maaltijd eet ik groente en/of fruit. Op een dag wil ik minimaal 2 fruit dn 300 g groente binnen krijgen. En ik gebruik zoveel mogelijk volkoren producten. En ik heb vanmorgen besloten weer te gaan if-en. Ik heb dus nog niet ontbeten. Zoon naar school gebracht (lopend) en een extra blokje om gelopen. Dus begonnen met 2,5 km wandelingetje in de mist. Lunch wordt straks een salade en een volkoren bol met hummus en tomaat. Avondeten moet ik nog bedenken. Ik neig naar stamppot van aardappel, zoete aardappel, wortel, ui, mozarella en geroosterde amandelen.
Oh ja dan zit het er al in je zou de kwark nog kunnen vervangen voor amandelmelk. En de cacao afwisselen met kaneel.
Wow wat goed bezig al zeg. Ik moet zeggen dat ik weigtwatchers altijd wel een eye-opener vindt. Als je dit in zou vullen dan denk ik dat je stiekem zwaar over het aantal punten zou gaan met de volkorenbol en de mozzarella. Je zou kunnen kijken of je de mozzarella kan vervangen door een hele kleine hoeveelheid geraspte harde kaas en het bolletje vervangen voor een sneetje zuurdesembrood of wellicht roggebrood. Dat zorgt ook minder voor een glucosepiek in je dag. Ik zit nu 5 dagen aan de keto. En mn dag is echt heerlijk rustig in mn hoofd. Het geeft zoveel rust in je lijf. Ik mis de suiker ook echt niet. Zoon had afgelopen week bananenbrood gebakken, want we hadden nog een berg bananen die op moesten. En ik heb me gewoon in kunnen houden en er niks van gegeten Als mn lijf hieraan gewend is wil ik eens kijken of het me lukt om 3 dagen te watervaste. Dat schijnt je gezondheid echt een boost te geven. Maar vind het ook een klein beetje spannend. Gelukkig kan je het natuurlijk altijd onderbreken als het niet gaat.
Ik doe ook mee! Ik ben 1oktober begonnen en ben nu ruim 8 kilo afgevallen. Ik wil er nog een paar kilo af. Sinds 5 dagen vul in een eetdagboek in mijn eetmeter in. Dat geeft veel inzicht. Ontbijten doe ik vaak met een volkorencracker met kipfilet en een gekookt ei. Eergisteren had ik magere kwark met müsli, maar die müsli zitten heel veel calorieën in.
't Zou wellicht best werken voor sommige mensen, maar dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag zou zijn is ondertussen wel achterhaald. Het werd vooral door de voedingsindustrie gepropageerd om mensen maar zoveel mogelijk aan de gesuikerde ontbijtgranen te krijgen. Er is niet iets mis met licht ontbijten, om vervolgens wat zwaarder te lunchen bv. Dat doe ik ook, belangrijkste /grootste maaltijd van de dag is voor mij de lunch. Eigenlijk wel interessant dat in het overgrote deel van de wereld (behalve het westen) men zo eet. Wat ook interessant is dat men in veel landen niet eens typisch "ontbijtvoedsel" heeft, maar gewoon eet wat wij 's avonds zouden eten. Keto zou ik niet snel aan beginnen: m.i erg beperkend en natuurlijk ook niet erg goed voor het milieu. Je kan er overigens ook echt beroerd door gaan voelen. Ik heb een nichtje die het nu moet om medische reden (dus niet om mee af te vallen), voor haar is het toch best lastig om vol te houden.