Tijdens voorwerk alleen of iemand bij je regelen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Oopsie, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Hallo,

nu de laatste weken zich aandienen ga ik steeds meer nadenken over de bevalling en alles dat daarbij komt kijken.

Wat ik me afvraag is hoe het zal gaan als de weeen beginnen. Het kan lang duren voordat de weeen dusdanig zijn dat de bevalling echt gaat beginnen. Als de bevalling begint en de weeen dus kort op elkaar komen, dan lijkt het me tijd om mijn partner eventueel van zijn werk te laten komen.

Maar tijdens de voorweeen? Hoe doen jullie dat? Waren jullie gewoon alleen
    thuis of zorgde je ervoor dat er iemand bij je was?

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik was gewoon alleen met de kinderen thuis.
    Mn man had een telefoon bij de hand dus die kon ik zo bereiken als het nodig was.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik was gewoon alleen thuis en ben nog van alles gaan doen.

4. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ook alleen thuis, hadden afgesproken om te bellen als de bevalling echt doorzette

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik was ook alleen thuis tijdens de weeen,maar dat kwam ook omdat ik niet wist dat het al was begonnen.toen de vk kwam(toch maar ff gebeld omdat ik wel een beetje last had van mn buik)bleek dat ik al 8cm ontsluiting had..
    mn vriend was nog op tijd gelukkig.
    mn hele bevalling van begin tot einde duurde 4 a 5 uurtjes...dus dat was lekker snel

6. Niet meer actief

ik had steeds oefenweeën snachts en toen het dus echt begon was dat ook snachts/vroeg in de ochtend.. dus mijn vriend is gelijk thuis gebleven van zijn werk... en hij had idd altijd een telefoon bij de hand..

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik was gelukkig niet alleen.
    Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen en de weeën kwamen vrij snel en heftig op gang. Ik was heel blij dat manlief thuis was, want alleen was ik denk ik gek geworden :)

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Je hoort heel vaak van hele snelle bevallingen. Om die reden zou ik geloof ik mijn man direct opbellen zodra ik weeen zou krijgen.

9. Niet meer actief

De eerste kwam bij ons in 5 uur tijd, dus ik ga echt niet wachten met bellen, mocht het deze keer overdag gebeuren(de vorrige keer begon het om 11 uur savonds) komt ie maar snel naar huis ;)

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik had bijna 2,5 dag voorweeen/weeen maar kon zeker in het begin nog prima in huis e.e.a. doen. Het verschilt zo per persoon en per bevalling. Als ze maar redelijk in de buurt zijn.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier precies hetzelfde, heb mijn mannetje gebeld en was blij dat hij snel naar huis kon komen.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier ook een snelle bevalling: 4,5 uur. Mijn vliezen waren echter al ruim 35 uur gebroken, dus mijn man was al anderhaleve dag bij me. Daar was ik blij om, want hij werkt in Duitsland en ik ben bang dat hij anders te laat zou zijn geweest. Ik had hem vanaf het begin hard nodig, want vanuit het niets kreeg ik een zeer heftige weeënstorm.

De boekjes vertellen dat het gemiddeld 10-12 uur kan dueren, maar pin je maar nergens op vast. Doe wat voor jou goed voelt.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, op zwangerschapsgym zeiden ze ook dat je de eerste uren gewoon lekker wat dingen voor jezelf kon doen, beetje t.v. kijken, ramen zemen etc. Ramen zemen? Ik geloof dat ik letterlijk door het raam was komen zetten als ik dat gedaan had. Misschien het eerste half uur, maar daarna waren die weeën al niet meer te harden.

14. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik was alleen thuis en ik vond dit heerlijk! Ik had juist geen behoefte aan mensen om mij heen (mijn man zat bij de buren op verjaardag :) ).
    Ik heb het hele huis opgeruimd, en ik heb later op bed tv liggen kijken, ik heb ook geen heftige weeen gehad (bevalling verliep volgens het boekje)

Groetjes Senna

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ jo79 haha daar had ik ook niet aan moeten denken. Je wil niet weten in welke houdingen ik heb gezeten, gestaan, gelegen :) had er echt niet aan moeten denken dat ik alleen was geweest.

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    uuhh ik was die middag nog op de fiets op pad geweest, ik had pijnscheuten in mijn rug maar er ging geen lichtje branden dat dat rugweeen waren.
    Tegen de tijd dat ik door had dat het weeen waren was mijn mannetje er al en werd het ook gelijk menens.
    Ik was wel liever alleen, maar op een gegeven moment had ik 'm nodig om aan hem te hangen..
    Hij moest niet aan me zitten verder, als ie maar wel in de buurt bleef.

Deel Deze Pagina