Zelf een foto overbrengen op canvas

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo

Ik zou graag een foto willen overbrengen op een canvasdoek. Op youtube heb ik een filmpje gevonden van iemand die dat deed met een foto geprint met een laserprinter.

Kan dit ook met een foto geprint met een inktjetprinter? Zo ja, hoe doe ik dit?

Ergens een foto op canvas bestellen kan natuurlijk ook, maar helaas lukt dat qua tijd niet meer.

2. 1982

1982 Actief lid

23 feb 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk helaas niet dat het gaat lukken met een inktjet printer. Bij een laser printer word er een soort poeder op het papier gesmolten dit blijft dus ook weer achter op het canvas nadat je het papier verwijdert. Inkt is echter vloeibaar en trekt grotendeels in het papier, als je het papier vervolgens verwijdert zal er weinig tot niks op het canvas achterblijven.

3. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Met mod podge kun je foto's op canvas zetten. Is een soort lijm, word heel mooi vind ik. Staan wel filmpjes van op YouTube

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Volgens Suzy Homemaker kan het wel. :D

How to make a DIY canvas photo using a home inkjet printer - The World of Suzy Homemaker

Wij hebben laserprinter. Ik heb ook een poging gewaagd om een print op canvas over te brengen. Het is niet echt mooi geworden. Er bleef een witte waas over de afbeelding hangen, maar als je teveel poetst dan gaat de afbeelding er dus aan. Maar goed, het is een leuk projectje. Je kunt het ook op een stuk hout doen.

Deel Deze Pagina