Stel dat..

Discussie in 'De lounge' gestart door lellebel2, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je 1 van de gelukkige winnaars bent van de staatsloterij of postcode loterij en een flink bedrag wint.
    Laten we voor het gemak even het bedrag van 22.1 miljoen nemen (aankomende loterij)

Zou jij je ouders broers en of zussen dan ook een flink bedrag schenken of zou je hun op een andere manier mee laten genieten van jullie prijs?

Ik had het daar met iemand over en ze vond me echt een krent omdat ik dus zei dat ik dan niet van plan ben om iedereen een fors bedrag te schenken. ik zou wel met m'n vader broer en zussen en hun gezinnen lekker alles inclusive op vakantie gaan op mijn kosten en ze tussendoor nog verrassen met leuke uitstapjes en kadootjes maar dat vind ik dan ook wel voldoende.

Vervolgens legde ik haar uit dat ik niet gierig ben maar dat ik het overdreven vind om een miljoen of meer te schenken en dat ik wil dat mijn kinderen en het liefst ook kleinkinderen later nog profijt hebben van ons prijsje.

Hoe zouden jullie dat doen? Je weet het maar nooit he hahahahhaa

2. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik zou mijn dichte familieleden wel zeker een bedrag schenken als ik 22 miljoen euro zou winnen. Ik denk dat het te maken heeft met de band die jij met je familieleden hebt. Ik heb een hechte band met mijn ouders en broer/zussen en vind het niet meer dan normaal om hen een bedrag te schenken als ik zelf zo'n fors bedrag win. Ik zou het eigenlijk ook vrij krenterig vinden als je een goede band hebt met je ouders/broer/zus en hen helemaal niks geeft als je 22 miljoen (!!) wint.. ;)

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk er hetzelfde over!

4. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik zou mijn geld wel delen ja. In ieder geval een mooi huis voor ze kopen en/of hun hypotheek afbetalen bijvoorbeeld. 22.1 miljoen is zo absurd veel geld (echt afstotelijk dat ze zulke grote bedragen aan een iemand geven, maar dat terzijde), daar gaan je kleinkinderen als je niks geks doet zeker van profiteren hoor, zelfs als je de helft weggeeft.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben het hier wel eens over gehad. Onze ouders zouden we zeker een bedrag schenken en als het om zo'n bedrag gaat als jij noemt dan zou de schenking ook niet misselijk zijn. Broers en zussen vind ik lastig. Mijn zus heeft geld genoeg, die heeft het niet nodig en mijn zwager maakt het toch op aan de verkeerde dingen en schulden dus daar zou ik ook niet zo happig op zijn. Ik denk dat ik voor de kinderen van mijn zus en het zoontje van mijn zwager een soort van studiefonds zou oprichten. Zodat ze allemaal zeker een fatsoenlijke opleiding kunnen volgen. Dat is toch handig nu de studiefinanciering er niet meer is, behalve als lening dan. En wel allemaal op vakantie sturen. Met ons erbij natuurlijk!

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Aangezien ik die Gelukkige winnaar wordt, zal ik ff vertellen wat ik ermee ga doen:D.

Zo'n bedrag wil ik uiteraard niet voor mezelf houden
    Ik ga met die 22,1 miljoen ervoor zorgen dat de naaste familie hypotheekvrij leven. En voor mijn allerliefste zus, gaan we zorgen dat ze met haar man en kinderen vanuit hun huurhuisje naar een prachtige woning gaat in de plaats waar ze wil wonen.
    En verder kijken we nog ff.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mensen die dicht naast me staan, familie of niet schenk ik wel een aardig bedrag. Holymoly 22 miljoen, dan zou ik in nog geen 22 miljoen jaar op krijgen......

Of.... nou even denken! Ja, ik zal een aardig begin kunnen maken😁

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij mag je niet eens een grote bedragen schenken. Of iig niet belastingvrij.

Ik zou zeker wel mijn familie en schoonfamilie iets geven. Een huis of een boot of zo :cool:

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het mag wel maar idd niet belastingvrij.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Of ik koop een leuk vakantiehuis in Griekenland (met boot) en dan mogen ze daar gratis gebruik van maken. Ook leuk. Ik verzin wel wat. Volgens mij heeft ShampooL wel gelijk over die belasting. Die zitten ook altijd in de weg. Maar aangezien het hier over een droom gaat droom ik de belastingdienst er even niet bij. 😝

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

haha! Ik doe niet eens mee aan loterijen maar droom wel over winnen :D

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    1 schoonzus krijgt helemaal niks. Nog geen cent.

Mijn oma krijgt een nieuw huis en mijn andere oma een luxe vakantie.

Schoonouders een eigen woning en ik denk mijn moeder ook.

Mijn andere schoonzus zou ik een nieuwe keuken geven en een verbouwing aan hun huis. En een leuke vakantie oid

Mijn broertje en zusje zou ik iets geven als een auto rijbewijs oid.

Mijn kinderen een eigen woning en voor goede vrienden iets wat ze graag willen. Winkelen vakantie enz.

En voor de rest zou ik huizen gaan kopen en verhuren en heerlijk op vakantie gaan:D

Maar ik zou dus niet iemand zo ff een ton geven. Wil best een bedrag uitgeven maar ik geef het ze niet contant bij wijze van.

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ja dat zouden we doen.
    Of een geld bedrag of een mooi huis waar ze gratis mogen wonen.
    Daar komen we vast wel uit.;)

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja zeker. Dichte familieleden een half miljoen. Echt dichte dus ouders, broer, zus,...
    En onze allerbeste vrienden ook, hun zijn meer familie dan vrienden.

Dan houden we nog genoeg over voor onze achterkleinkinderen;)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn directe aanverwante kunnen zeker rekenen op een mooie gift ouders mooie woning geschikt voor ouderen met alles erop en eraan mooie auto. Zusje krijgt huis.

Beide Kids geld op spaar auto rijbewijs bijles individuele.

Zelf wereldreis maagverkleining borst...

Mooi huis alles er op en er aan kattenbed zwembadje (binnen🐷

Droomt fijn verder.🌴

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    O ja, mijn opa en oma moet ik zeker niet vergeten. Ze wonen nog zelfstandig en dat gaat goed maar als ik zo'n bedrag win zal ik ervoor zorgen dat ze het de rest van hun leven aan niets ontbreekt. En dan mogen ze van mij 120 worden. 😊

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Mensen die dicht naast ons staan, familie en vrienden, zou ik zeker een bedrag geven. 22 miljoen.. Daar kun je wel wat van missen

18. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Ik zou zeker geld schenken aan broers en zussen. Sommige hebben het nu best zwaar financieel. Ik zou dan hun schulden afbetalen en andere zou ik juist helpen zoals een huis waarin ze een gezin kunnen stichten zonder om te kijken naar een hypotheek.

Verder zou ik iedereen een leuke vakantie geven. Maar dan wel zonder ons 😜

19. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ja hoor als ik mijn directe familieleden een miljoen zou schenken kost het me 6 miljoen, dus hou ik nog 16 miljoen over en dan de rente nog prima.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee hoog uit de persoon die ons geholpen heeft jaren terug. Maar de rest krijgt geen cent.

Als we dan wel in een keer goed genoeg zijn weet ik genoeg

Deel Deze Pagina