onze oudste zoon Erik ( 9 jaar ) Heeft sinds een jaar holvoeten. Om precies te zijn heeft hij hol-knikvoeten. Dit omdat hij ( waarschijnlijk )een spier of stofwisselingsziekte heeft. Hij heeft best veel last van zijn voeten en de holvoeten worden elke keer erger. Hij krijgt irritatieplekken bovenop zijn wreef waar de botten aan het vergroeien zijn, hij kan niet meer op zijn hakken lopen omdat dit pijn doet en hij loopt steeds meer op zijn tenen. Doordat zijn voeten en enkels ernstig naar binnen vallen door de extreem slappe spieren in zijn enkels en voeten, zwikt hij regelmatig zijn enkels en dit doet pijn. Hij heeft al semi orthopedische schoenen. Wiens kind hier heeft ook holvoeten en heeft hij/zij er ook zoveel last van?
Mijn beide kinderen hebben holvoeten, net als mijn man. Ze zijn nog jong en hebben er gelukkig nog geen last van. Mijn oudste heeft nu wel steunzolen, maar dat is meer preventief. Hebben ze bij je zoon al onderzoek gedaan naar welke ziekte hij zou hebben? Bij mijn kinderen is wel gekeken of ze een neurologische ziekte hadden, maar verder niet.