Ik heb besloten me te gaan wagen aan de wasbare luier.. en ik deel graag mijn ervaringen maar lees nog liever die van anderen op dit gebied. Op D&V is een review-topic over luiers, wellicht leuk om dat hier ook op te starten, misschien om anderen ook te inspireren? En een goed excuus voor fotootjes natuurlijk Ik doe een voorstel voor de opbouw van een review (geinspireerd op..): Gegevens luier: Merk luier: Type luier: All in One || All in Two || Pocket || Vouwluier/Prefolds || Voorgevormd/Shaped || Overbroekje Materiaal: Maat: (indien van toepassing met kilo's erbij) Kindje: J/M, leeftijd, bouw, kilo's, net wat relevant is Prijs: (tweedehands of nieuw) Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: Opnamecapaciteit: Droogsnelheid: Pasvorm: Korte recensie: En een fotootje is natuurlijk altijd leuk
Gegevens luier: Merk luier: Itti Bitti Type luier: All in One Materiaal: inleggers microvezel of bamboe, buitenkant fleece Maat: S (3,5-7,5 kilo) Kindje: Meisje, 3 maanden, ruim 6 kilo, spekbeentjes Prijs: Nieuw bij Kaatje Katoen: 19,25 Bekijk bijlage 321066 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 4 Opnamecapaciteit: 3 (zonder extra inleggers gebruikt) Droogsnelheid: 4 Pasvorm: 4 (heupmodel en slank om de bips) Korte recensie: Nu 2x gebruikt voor mijn dochter Ik trek ze net zo makkelijk aan als een wegwerpluier en oh.. wat zijn ze schattig en zacht! Mijn dochter wordt er nog knuffelbaarder door. Alleen houden ze 2 tot 2,5 uur en dan is haar romper nat bij haar buikje. Ik vind ze te leuk dus er komen nog twee stuks maatje M (met inleggers) om te proberen. Bekijk bijlage 321067
Gegevens luier: Merk luier: Tots Bots Frugi Easyfit V3 Type luier: All in One Materiaal: Kunstvezel Maat: 3,6 - 16 kg Kindje: Jongen, 27 maanden, 12,5 kilo, slanke bouw Prijs: 24,95 bij Kaatje Katoen Bekijk bijlage 321068 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 5 Opnamecapaciteit: 4 Droogsnelheid: 4 Pasvorm: 5 Korte recensie: Mijn zoontje is dol op deze luier, niet gek want er staan dino's op. Ze zitten hem heel mooi: niets geen dikke luierkont (ik doe er geen extra vullers in behalve die ene die aan de luier vastzit). Hij had bij eerste gebruik een gigantische poepbroek en de luier hield alles netjes binnen. Sluit dus mooi aan. Stiekum is deze luier de reden voor mij om verder te kijken naar wasbaar en eea te gaan proberen (maar wat zijn ze DUUR!). Bekijk bijlage 321070 (maar op de foto wil hij niet haha)
Fijn topic! Ik ben nu een voorraadje aan het inslaan, maar kan dus nog geen reviews zetten aangezien de kleine pas verwacht wordt in oktober!
Ik lees mee! Wij gebruiken nu pmpers, over duuuur gesproken pff. Andere merken bevallen niet, maar de dikke luier kont stond me wel een beetje tegen inderdaad. Maar ze zijn echt zo leuk en volgens mij scheelt het uiteindelijk ook zo veel geld
Ik krijg maandag of dinsdag mijn eerste pakketje was bare luiers binnen! Als ik ze geprobeerd heb zal ik ook een review plaatsen! Het zijn FuzziBunz.
Gegevens luier: Merk luier: Muksut (Myllymuksut) Type luier: All in One Materiaal: Inlegger is van bamboo en hennep Maat: 5-10 kg Kindje: Meisje, 3 maanden, 6,5 kilo, mollige benen Prijs: 24,20 bij kudzu.be Om een of andere reden zijn dit foto's van de achterkant van de lueirs, ze sluiten met klittenband in ieder geval. Bekijk bijlage 324106 Bekijk bijlage 324107 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 5 Opnamecapaciteit: 5 Droogsnelheid: 3,5 Pasvorm: 5 Korte recensie: Als een BLOK gevallen voor de printjes.. (ik gebruik ook de zoogcompressen van dit merk). Dus twee luiertjes voor mijn dochter aangeschaft. Ze is een veelplasser ben ik inmiddels achter, maar met deze luier en de meegeleverde inleggers (zitten aan een zijde vast aan de luier) kan ze rustig een paar uur doen. Hennep en bamboe nemen veel op maar drogen ook langzaam. De inlegger bestaat uit 2 delen wat het drogen wel versneld maar nog steeds duurt het vrij lang. En dat is jammer want ze zijn erg leuk, passen goed, zijn gemakkelijk om te doen (klitteband). Enige nadeel is mijn zoontje die zwaar jaloers is op deze mooie luiers van zijn zusje!
Gegevens luier: Merk luier: Alva Type luier: Pocket Materiaal: Inlegger van microvezel Maat: Meegroei Kindje: Jongen van 26 maanden, slank, rond de 13 kilo en meisje van 3,5 maand met mollige benen rond de 6,5 kilo Prijs: Online te bestellen tussen de $5 en de $10 afhankelijk van de inleggers, geen verzendkosten Bekijk bijlage 324113 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 4,5 Opnamecapaciteit: 3 (met extra inlegger een 5) Droogsnelheid: 4,5 Pasvorm: 5 Korte recensie: Deze zogenaamde "Chineesjes" zijn een gokje.. je leest hele goed en hele slechte recensies. Hier bevallen ze voor zowel mijn zoon als mijn dochter goed (ik heb er 5 besteld, geleverd met een microvezel inlegger van 3 lagen). Met alleen de geleverde inlegger redden we het niet, er moet er echt eentje bij. De lueirs zijn schattig om te zien, en hebben twee lagen drukkers waardoor je ook bij de beentjes goed op maat kunt maken. Volgens het label mogen ze maar op 30C gewassen worden maar dat vind ik niet zo fris, hier gaan ze gewoon op 60C de machine in. Dat gaat tot nu toe goed! enige nadeel is dat de pocketopening waar de inleggers ingeschoven moeten worden wat krap is, maar goed gezien de prijs.. vergeef ik ze dat wel. De uilenluier is na de dinoluier favoriet bij mijn zoontje
Gegevens luier: Merk luier: Bambinex Type luier: Luier (er is dus een overbroekje nodig) Materiaal: Bamboe Maat: Meegroei (geen kilo's) Kindje: Meisje van 3,5 maand, dikke beentjes Prijs: 16 bij luierhoek.be Bekijk bijlage 324112 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 3 Opnamecapaciteit: 4 Droogsnelheid: 3,4 Pasvorm: 3 Korte recensie: Getest met overbroekje van Popolini (popowrap). Hoewel mijn zoontje deze luier in theorie ook zou moeten passen durf ik dat niet aan.. het is een klein luiertje in mijn ogen (mar misschien toch maar eens proberen, voor dit topic alleen al ). Ik vond het een dik pak om de billen van mijn dochter, maar het merk geeft ook zelf aan een hoge taille te hebben en daarmee zeer geschikt te zijn voor jongens en buikslapers. Geen lekkage hier gehad in ieder geval dus doet zijn werk goed. Wellicht dat ik hem nog een keer gebruik bij mijn zoontje. De Popolini Popowrap: Is een Pul overbroekje met extra elastiek bij de beentjes: sluit grandioos aan. Echt heel tevreden over. 12,50 bij klein-spook.be
Gegevens luier: Merk luier: Motherease Type luier: Luier (moet overbroekje over) Materiaal: Katoen Maat: OS: One size Kindje: Jongen van 26 maanden, slank, rond de 13 kilo Prijs: 15 (met inlegger) Bekijk bijlage 324120 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 3 Opnamecapaciteit: 4,5 Droogsnelheid: 4,5 Pasvorm: 3 Korte recensie: Tweedelig systeem, geprobeert bij mijn zoontje met een overbroekje van Totsbots (totswrap). Ik denk dat ik gewoon niet zo geschikt ben voor tweedelig hoewel ik ook de voordelen er van zien. Ik vind het een beetje viezig, zo'n natte luier, maar goed dat zegt denk ik veel over mij. De luier neemt veel op, je klikt er een losse inlegger in vast. Wanneer je zorgt voor een goed aansluitend overbroekje kan er neit veel mis gaan denk ik. Ik vind het wel een grote luier, dit is de reden dat ik hem nog niet bij mijn dochter heb omgedaan. Getest met de Totswrap (overbroekje van Totsbots) Overbroekje met vrolijke kleuren (hier een oranje met sprookjesprint), te koop voor 14,95. Sluit met klitteband, gemaakt van Pul. Verder prima.
Nu wel even klaar Ik heb ook nog Bumgenis, Itti Bitti SIO, Ittit Bitti AIO met extra inleggers, Easyfit Bamboe en de Easyfit op mijn dochter te recenseren maar dat volgt (of iemand moet een verzoekje hebben op een van bovenstaande)
ALva kan via ebay, maar ik heb ze via aliexpress.com. Bumgenius is erg makkelijk. Maar ik vind ze bij mijn zoontje toch iets te laag zitten voor mijn gevoel. Maar is puur gevoel, want nog geen lekkage gehad oid. Het is meegroei maar bij dochtet nog niet geprobeerd.
Wat fijn om te lezen! Het blijft eigenlijk altijd hetzelfde verhaal e.. Op zich zijn ze allemaal wel goed, MAAR ze moeten voor jouw kindje de juiste pasvorm hebben... Ik ben momenteel een tweehandsstock aan het inslaan met tots bots bamboozle, tots bots easyfit, itti bitti's ( alle soorten, dus als je eens tijd en zin hebt, mag een review altijd ), bumgenius flip, charlie banana's, chineesjes, imse vimse, kushies, bambinex.... Mmmm dus eigenlijk een beetje vanalles haha maar ik moet nog uitzoeken wat werkt natuurlijk!
Ja ik heb ook overal 1 of 2 van (behalve van de chineesjes) om te proberen. Ze zijn alleen héél verslavend.. De Flip wil ik ook nog graag. En de Charlie Banana ook (alleen al om de naam). Kushie heb ik gehad maar ongebruikt weer weggedaan. Vond die niet zitten bij mijn dochter. Zal binnekort weer wat reviewen Maar input van anderen mag ook haha.
Ben net eens naar die alva's/chineesjes gaan kijken op die site, maar die moet je per lot kopen... Zijn er best wel veel dan als testobject
Wholesale nappy - Buy Low Price nappy Lots on Aliexpress.com je kunt selecteren dat je er eentje wil en gratis verzending