Mijn dochter heeft sinds een paar weken vreselijke eczeem, haar beentjes voelen gewoon aan als schuurpapier Ben gestopt met Zwitsal producten en gebruik nu neutral om haar te wassen, bio oil voor de eczeem plekken en weleda voor haar wangetjes. Ben ook gestopt met de wasmiddelen en gebruik nu wasmiddel zonder parfum en andere stoffen. Maar merk nog niet zoveel verschil. Als het te gek wordt ga ik natuurlijk naar de dokter maar omdat ze er zelf nog niet heel veel last van lijkt te hebben wil ik liever nog niet aan hormooncremes. Iemand verder nog tips qua verzorgingsproducten?
Gewoon naar de huisarts gaan en dan vragen om de vette vaseline (Geen idee hoe die precies heet) en aangeven dat je nog geen hormoonzalf wilt proberen.
Goede vette creme, zoals vaseline proberen. Om de dag in bad, en niet te lang? Vaak vind je bij natuurlijkere winkels goede creme's zonder teveel toevoegingen bijvoorbeeld bij de Tuinen. Je kunt ook eens kijken naar de voeding, mijn huisarts zei destijds in 9 van de 10 gevallen is het bij eczeem een koemelkallergie. Nadat ik alles had laten staan (ook toegevoegde melk) was de eczeem bij mijn meisje al snel bijna helemaal weg...
Wat ook erg lekker spul is, is de droge huid zalf van dokter Leenarts ( volgens mij alleen nog online te bestellen) Het is pure vaseline met een ander stofje wat er voor zorgt dat het erg snel intrekt. Dus je kindje word er niet zo 'vet' van..ook de huisarts heeft volgens mij een hele pure vaseline.
Dermalex of kokosolie (puur, van de tuinen, Google maar eens op ervaringen) Ik had vrije erge eczeem op handen en rondom ogen en was er met de dermalex repair binnen no time af. Kokosolie heeft dezelfde werking en hielp bij mij ook super
We gebruiken voor mijn dochter zeezout in het badje en sindsdien heeft ze minder eczeem. Ze gaat ongeveer 2x per week in bad. Daarnaast gebruiken we 2x per dag vette zalf en soms hormoonzalf op vurige plekjes.
Eczeem hoeft niet persé door uitwendige factoren te komen hè.... Zelf krijg ik het door langdurig gebruik van koemelk omdat ik intolerant ben en bij kijn oudste dochter was ook de koemelk de boosdoener. Is ze iets anders gaan eten?
Tja voeding zou het dus ook kunnen zijn misschien, mijn man en ik hebben beiden koemelk allergie/intolerantie gehad. Maar hoe kom ik daar achter? Ja alles schrappen maar hoe doe ik dat dan met de flesvoeding, ze krijgt speciale tegen spugen maar dat is er niet in ha variant.
Persoonlijk zou ik toch naar de huisarts zijn.. Die zal dan waarschijnlijk doorverwijzen en voor de tussentijd de Vaseline-Cetomacrogol Crème FNA kunnen voorschrijven. Mijn zusje is nu 24 en heeft ook veel last van eczeem en gebruikt dit al jaren voor de droogheid en de jeuk. Vroeger heeft ze hormoonzalven gebruikt Omdat ze nu precies weet wat ze wel en niet moet eten, bij welke dieren ze uit de buurt moet blijven, is het goed onder controle. En daarom de vette zalf genoeg.