Nog een tip: popolini is bij babywalz stuk goedkoper dan bij kaatjekatoen. Luiers & co. - online bestellen - babywalz
Easyfits zijn niet geschikt voor de nacht. Als je zo snel lekkage hebt met een bamboe luier, sluit het overbroekje dan wel goed aan? Is de hele luier doorweekt?
De ones & two's hebben ook minder absorbtie als de easyfit, dus ook daar; 2 uur is vrij redelijk. Kaatje katoen schrijft zelf "geschikt voor kleine plassers" en "absorbtie is minder als van easyfit". - ones&twos Easyfit is doorgaans geen nacht luier. Voor de nacht zou ik echt niet moeilijk gaan doen en ofwel bamboe met overbroekje kopen, ofwel een pocket zoals bumgenius en dan 2 grote inleggers ipv de grote en de kleine. Als je team lollipops doorlekken kan dat nog wel liggen aan te weinig wassen ja, na een keer of 5-10 zal dat zeker verschil moeten maken! Want dat zijn best flink absorberende luiers, ik had ze bij mn dochter tot volle tevredenheid gebruikt, overdag zo en 's nachts met extra inleggers want zij verbrak alle records wbt plassen.
Dat ga ik voor de nacht ook eens proberen, de pocket van bumgenius. (Ik heb ook al wel een flexitot en bamboozle gekocht, maar die heb ik nu pas 3xgewassen en ga ik eerst even voor het middagslaapje gebruiken) Ik was al wel erg nieuwsgierig om wat te testten voor de nacht, dus heb ik hem afgelopen nacht in een flip broekje met de organic cotton en de stay dry laten slapen, en hij kwam met droge kleertjes uit bed! En wat ik persoonlijk ook erg fijne pockets vindt, zijn die van baba+boo, daar laat ik mn zoontje rustig een middagslaapje in doen en is er nog niet mee doorgelekt. En super leuke prints,dat vinden vooral de grote broers en zus erg leuk, haha.
Ik ga ook eens een strikluier met inlegger en overbroekje proberen. Voordeel lijkt mij de katoenen stof; wast makkelijk, droogt snel en kindje voelt beter dat ze nat is (denk ik) daarnaast is zo'n strikluier spotgoedkoop en makkelijk in gebruik. Weet alleen niet hoe lang hij houdt. Dat ligt natuurlijk ook aan de inleggers die ik ga gebruiken. Dit zijn de strikluiers; Strikluier - Stof luiers - Luiers verschonen - minibr bij Waschbr - Eco-Shop. De milieuverzending, Natuurmode, natuurcosmetica, eco-huishouden, babyshop en nog veel meer! Ik ben op zoek naar een goed, verstelbaar overbroekje. Ik heb de Flip gezien, maar die heeft een eigen systeem. Iemand anders tips?
Beoordelingsformulier Smartipants Eerste indruk: Ik gebruik graag pocketluiers, dus daar word ik blij van. De kleur (donkerbruin) vind ik niet mooi. Ook het logo op de achterkant vind ik erg aanwezig. De snaps gaan makkelijk open en dicht. De luier is dus goed op maat te maken. De buitenkant is glimmend en glad. Ik vind het iets te synthetisch overkomen, ik houd van iets zachter. Dat klinkt wel vreemd want de luier voelt echt heel erg zacht. Wat ik positief vind is dat de luier in de USA gemaakt wordt en niet in China of andere dubieuze landen. Dan vraag ik me altijd af of ik niet veel geld betaal voor iets waar mensen voor uitgebuit worden. Grappig dat de garantie in het label staat. Dat er nog geen 2 maanden garantie zit op het elastiek, het materiaal en het naaiwerk wekt niet heel veel vertrouwen als ik eerlijk ben. Maar ga er vanuit dat het wel langer mee zal gaan allemaal (maar goed deze testperiode is toch te kort om dat te testen haha). Als ik de luier open doe valt me meteen de dubbele opening op van de pocket. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. De luier voelt zacht aan. Hij ziet er verder heel netjes uit. De randjes van de pocket vind ik niet zo mooi afgewerkt. Leuk dat het garen in de kleur van de buitenkant van de luier is. De inlegger voelt zacht aan. Ik ben benieuwd hoe lang hij houdt. Hij is hip afgewerkt met een limegroene zigzagsteek. De inlegger is groter dan de luier. Dat komt goed uit want mijn dochter moet extra geboosed worden op haar buik. Als ik het even uitprobeer vraag ik me af hoe het blijft zitten, omdat de pocket natuurlijk open is aan de bovenkant. De inlegger zit wel stevig in de pocket, voor mijn gevoel is hij iets te breed maar dat maakt natuurlijk wel dat hij niet verschuift. Ik laat de inlegger er in zitten voor de eerste keer wassen. Kan ik meteen kijken of hij werkelijk los laat tijdens de wasbeurt. Pasvorm: Wauw.. wat een slankerd! De romper gaat probleemloos dicht. De bruine kleur staat mijn dochter prachtig bij nader inzien (of zou dat aan het meisje liggen haha). De luier is erg elastisch en daardoor mooi te verstellen. Zit super goed! Zou zomaar een favoriet kunnen worden als hij ook blijkt te slurpen. Oordeel: Zeer goed! Absorptie: Na 3 uur is de inlegger goed nat aan de voorkant (daar had ik hem ook dubbel gevouwen). Geen lekkages. 4 uur houdt hij hier niet vol. Dan is er toch een extra inlegger nodig. Oordeel: Redelijk Lekkages: Ja. Op de buik na krap 4 uur dragen. Geen spuitluiers gehad. Wassen: De inlegger komt inderdaad vanzelf uit de luier. Wat handig! Ik weet niet precies hoe warm de luier gewassen mag worden. Hij gaat mee met mijn andere luiers op 40C en soms op 60C. Oordeel: Zeer goed! Droogtijd: De pocket zelf komt droog uit machine (ik centrifugeer op 800 toeren). De inlegger droogt sneller dan mijn inleggers van Bumgenius. Dat is toch behoorlijk snel te noemen. Oordeel: Zeer goed! Overig: Mooi soepel overbroekje. Erg zacht. Inlegger droogt snel maar is hier niet voldoende alleen.
Flip is fantastisch overbroekje! Ik gebruik deze over mijn Flexitots bijvoorbeeld, of over de Bamboozle. JE kunt bamboe ook een goede nacht laten weken in een emmer water Dat komt het slurpvermogen ook ten goede. Hierboven mijn verslag van de gratis testluier.
Ik gebruik 's nachts ook de bamboe luiers van team lollipop en heb er nog nooit lekkage mee gehad! Had ze 3x gewassen voor ik ze in gebruik nam. Denk dat het eerder aan het overbroekje ligt dan!
Ik denk dat de over broekje uiteindelijk niet goed heeft gezeten. Vannacht een lollipop met inlegger gebruikt en hij was niet eens volledig nat. We gaan dus lekker verder met testen.
Waar kopen jullie eigenlijk de meeste luiers? Ik ben kaatjekatoen al een paar keer tegengekomen, maar die vind ik nogal aan de prijs. Wel veel nuttige informatie. Ik heb de lollipop en chineesjes via marktplaats gekocht en de bummis via bumaround. Is er nog een goede gewone site die veel mogelijke luiers biedt?
Fijn he! Ik vind 't zo jammer dat mn dochter geen wasbaar meer wil want had toen nooit een nat bed en nu met wegwerp wel. Zelfs alweeer 2x een poepbroek moeten spoelen, dochter had met haar kma kaas gegeten op school en tot op dr knieen poep. Zoon had toen hij ziek was een pamper aan en ook uit de luier...
Leuk topic! Ik heb gisteravond een heel stuk ervan gelezen, maar spring nu even vanaf hier in. ik heb ook wasbare luiers maar heb ze nog niet gebruikt. In het begin waren ze echt veeeel te groot (mijn dochter woog maar 2300 gram bij de geboorte) maar nu is ze ruim 4 maanden en bijna 6 kilo en haar beentjes beginnen een stuk molliger te worden dus heb besloten toch eens met de wasbare te beginnen. Ik heb ze overgenomen van een vriendin. Ik heb Bambooty, Imse Vimse, Fuzzy Buns en Little Lambs. Ik vraag me wel af of sommige niet te warm zijn (we wonen in Turkije en het is hier nu rond de 30 graden) Ze heeft nu een Bambooty aan. Ben heel benieuwd! Ik zal later een review schrijven. Ik moet nog wel wennen hoor aan alle verschillende systemen en wanneer je er nu wel of geen extra inlegger doet enz. Ik denk dat ik het nog een beetje leuk moet gaan vinden om ermee te experimenteren
Katoen is veel ademender dan chemische pampers hoor Heb je alleen AIO's of ook overbroekjes? Dan kun je wol overwegen ipv pul, wol ademt nog meer. Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Bambooty. Die vind ik hier nog steeds erg fijn bij mijn zoontje.
Ik heb ook overbroekjes want de Imse Vimse hebben echt een overbroekje nodig volgens mij. Wat is pul? (sorry, ben er nog niet helemaal in thuis ) De little lambs lijken heel warm, maar misschien is dat wel wol? Geen idee eigenlijk. Ik heb er nu een paar klaar liggen om vandaag te gebruiken. Straks een Imse Vimse. Ben benieuwd, ga haar zo uit bed halen en ze heeft hem nu toch bijna 4 uurtjes aan...
Een collega vertelde trouwens dat je bij bamboe luiers echt een inlegdoekje nodig hebt omdat baby's anders snel uitslag kunnen krijgen. Voor de poep hoeft het bij mij nog niet (volledig bv) dus ik gebruik ze nog niet. Wat is jullie ervaring? Ik smste net de vraag naar huis hoe het vannacht met de lollipop was gegaan. Omdat ik hoopte dat zoonlief nog even zou doorslapen na het voeden had ik hem vanochtend niet verschoond. Gisteren waren ze laat thuis, dus hij was ook veel later dan normaal voor het laatst verschoond. Ik kreeg als antwoord dat alles nat was. Dus ik weer gevraagd hoe laat zoontje was verschoond. Blijkt het arme joch die luier 13 uur aangehad te hebben. Tja, dan vind ik lekkage niet vreemd
Nee hoor bamboe kan ook zonder inlegdoekje. Bamboe vind ik wel gevoeliger voor residue van urine en wasmiddel dus wat dat betreft krijg je wel sneller plekken ja, maar met netjes wassen kan je dat voorkomen. Alles nat, was dat kleertjes, of de luier? Want ik krijg vaak te horen dat de kleine "drijfnat" was, en dan bedoelen ze dat de luier nat is om aan te voelen.