Ik zag net op bol.com de hippeluier. De uitleg op de site hippeluier.nl is erg summier, maar volgens mij is het een one size overbroekje. Via bol.com 16,- inclusief verzending. Heeft iemand al ervaring met deze?
Ik zal nog even een review geven over de ones & twos Gegevens luier: Merk luier: Ones & Twos Type luier: All in One Materiaal: polyester en polyamide Maat: One size (snap systeem met klittenband) Kindje: M, 16 maanden, klein met stevige billen en beentjes, 9,5 kilo? Prijs: nieuw 7,50 bij Kaatje Katoen Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 4 Opnamecapaciteit: 2 Droogsnelheid: 4 Pasvorm: 5 Korte recensie: De ones & twos zit prima. Qua pasvorm gelijk aan easyfit. Het is een broekje waar je een losse, bijgeleverde inlegger indoet van microvezel. Binnen 2 uur was m'n dochter doorweekt. Misschien werkt het beter met een bamboe inlegger? Ik heb er 3 van en gebruik ze nu niet, want ik vind het niet fijn elke 2 uur te verschonen. Ik bewaar ze voor de periode dat ze zindelijk gaat worden.
Vergelijk ze maar met deze Goedkope Wasbare Luier en dan krijg je bij PandaBaby nog twéé inleggers (en dat heb je wel nodig bij Chineesjes) ipv één. of diverse wasbare luiers op Marktplaats. Ik gebruik ze overigens erg graag, vooral met de dubbele rij drukknoopjes. Heb zelf net mijn Chineesjes met klitteband binnen gekregen. Dus er komt weer een verslagje over een tijdje.
Ik ben nog volop aan het proberen maar merk nu al mijn voorkeur: AIO, zeker weten! De bambooty vind ik trouwens geweldig! Jammer genoeg heb ik er hier maar 2 van (eigenlijk 3 maar eentje is al te klein) Wat lijkt er op Bambooty? De fuzzibunz vond ik ook fijn trouwens, maar zodra ze die aanhad, moest ze poepen dus meteen weer verschoond
Zou het heel fijn vinden, alleen woon ik niet in NL dus worden de verzendkosten een beetje te hoog denk ik, maar wel een lief aanbod!
Ik hoop morgen pandababy pluche binnen te krijgen. Kijken hoe dat zit. Ook dat zijn wel chineesjes, maar goede verhalen gehoord dus ik denk ik probeer een andere buitenkant. Ook een bod gedaan op een Easy fit. Ik ben ook wel benieuwd naar een all in one. En ik pak de grotere rompers er maar bij. Bij de bamboe en vouwluiers zijn de 62/68 wat aan de kleine kant.
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met Best Bottom luiers? Het is een all in two luier waarbij je de inlegger in het broekje klikt. Het lijkt me wel een praktisch principe, maar kan er verder niet veel over vinden. Ik heb net een proefpakket besteld, maar dat krijg ik op zijn vroegst op 19 juli (vakantie webwinkel). Ik ben ontzettend benieuwd. Mijn man heeft vandaag de hele dag lollipop geluierd en ik heb geen klachten gehoord. Dat vind ik positief.
Wat leuk al dat getest! Ik ben vandaag ook aan het testen geweest met velcro Chineesjes. Ben benieuwd. Verder geen ervaring met de luiers die hier genoemd worden. Doe je een mooie review plaatsen? Als je van Belgie bent is het wasbare luier groepje op facebook wel een mooie plek om luiertjes te verzamelen denk ik.
Gegevens luier: Merk luier: Lollipop Bamboe luiers Materiaal: Bamboe Maat: 2 (vanaf 8 kilo) Kindje: Jongetej 4 maanden, 6 kilo ongeveer (dus eigenlijk te klein voor de luier) Prijs: 38,50 per 5 inclusief overbroekje (marktplaats, wel nieuw) Voorgevormde luier inclusief overbroekje Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 4 Opnamecapaciteit: 5 Droogsnelheid:2 Pasvorm:3 Korte recensie: Erg schattig, maar erg groot. Niet eens zozeer dat ze ontzettend hoog zitten bij mijn kindje (lang kind), maar ze zijn erg dik. Ze zijn nu prima geschikt omdat hij nog niet loopt of kruipt (hij ligt alleen maar heel veel te wiebelen), maar ik zou me kunnen voorstellen dat het minder lekker zit bij voortbewegen. Wel hebben ze goede opnamecapaciteit en als je doorhebt hoe het moet, dan blijft bv-poep ook goed zitten. Mijn man kan ermee overweg en die is wel van het makkelijke. Hij moest wel goed zoeken om door te hebben dat echt alles binnen het overbroekje moet blijven. Hij leest natuurlijk geen instructies. Ik vind ze geschikt voor de nacht. Ons kindje plast dan heel weinig en de luier is verre van vol dan. Overdag werkt ook prima, maar vind ik ze wel dik voor. Bij zo'n kleintje vind ik een dikke luierkont alleen maar schattig moet ik zeggen, al is het wel zoeken met rompers.
Gegevens luier: Merk luier: Bummis Materiaal: Katoen Maat: baby (vanaf 7 of 8 kilo volgens mij) Kindje: Jongetej 4 maanden, 6 kilo ongeveer (dus eigenlijk te klein voor de luier) Prijs: Proefpakket van 3 luiers en 1 overbroekje kostte 30 euro. 6 luiers kosten 36,95, overbroekjes kosten ongeveer 13 euro Vouwluier inclusief overbroekje Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 4 Opnamecapaciteit: 4 Droogsnelheid:3 Pasvorm:3 Korte recensie: Erg schattige overluier, maar ook weer erg dik. Het gemak viel me erg mee. Het leek me eerst erg lastig, maar de meest simpele methode van vouwen kost 3 seconden. Voor een jongetje met bv-poep kun je wat anders vouwen, dat kost 30 seconden. Nog steeds goed te doen. Maar wel duidelijk meer zoeken. We hebben nog geen spuitluier gehad hiermee. Plas gaat goed in eigen overbroekje (of in broekje van lollipop) in een pocketluier werkt niet zo goed in de pocket, gewoon inleggen gaat beter. Voor nu ook prima, maar ook voor voortbewegen lijkt het me minder prettig voor het mannetje. Ik vind het degelijk materiaal dat wel wat ruw is. Niet storend, maar bij een erg gevoelige huid zou ik er denk ik niet voor kiezen. Ik denk wel dat het goed werkt als je je kindje wil stimuleren zindelijk te worden, het voelt soms wel wat vochtig. Ik twijfel of ik er meer ga aanschaffen. Ze zijn erg handig qua wassen, maar ik moet toch echt weten hoe het gaat met een poepluier. Hoewel daar het ergste natuurlijk ook weer van over is over een maand of 2 a 3.
Gegevens luier: Merk luier: Chinese pocketluier Materiaal: fleece met pul, bamboe inlegger Maat: Meegroeiluier Kindje: Jongetje 4 maanden, 6 kilo ongeveer (dus eigenlijk te klein voor de luier) Prijs: 3 luiers voor 17 euro (marktplaats, nieuw) Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 5 Opnamecapaciteit: 2-4 Droogsnelheid:4 Pasvorm:3 Korte recensie: Met 1 inlegger maar 2 uur droog. Dat vind ik te weinig. 2 inleggers is meteen weer erg dik. Spuitluier bleef niet binnenboord. Ik had het idee dat het te weinig absorbeerde en door de dubbele inlegger staat de binnenkant een beetje bol waardoor het er makkelijk langsloopt. Bij pampers loopt het er ook wel vaak langs moet ik zeggen, maar dit was geen hele grote poepluier. Ik neig hier niet zo naar, we gebruiken de broekjes wel soms bij de bummis vouwluier dat past wel redelijk als je het niet in de pocket doet. Lollipop is te groot hiervoor. Ik vind ze best leuk om te zien, maar ik word ook niet heel enthousiast. De andere luiers vind ik tot nu toe leuker.
Bij jullie speelt denk ik vooral dat je kindje nog klein is voor veel luiers. Bv lollipop is erg dik bij zo'n ukje maar als je kindje bv 10 kilo weegt valt het alweer heel anders. Mijn zoon heeft geen last van dike luiers met kruipen en draaien. Als je maar geen dikke spijkberbroek aandoet zeg maar...
Ik vermoedde al dat zijn gewicht eigenlijk wel te laag was, maar ze komen zo snel aan dat ik het voor die 2 maanden zonde vond. Ik vind het op zich ook niet storend, maar ben wel benieuwd hoe hij erin groeit. Ben wel benieuwd ook naar opvang als hij groter is, hij plast dan ook meer.
Femkes je hebt ook de lollipop in maat 1 ( de linkse blauwe op mijn foto hieronder) die zouden misschien nu beter zijn...
Op vraag van juju een tijd geleden: een foto van mijn stash voor ons nieuwkomertje! Ben er helemaal blij mee!
Die had ik ook al goed gezien Supermooi! Als luiers te groot zijn dan sluiten ze vaak ook niet goed aan en dat zorgt ook voor lekkages. Wel leuk de nieuwe recensies.