Uit China. Ik heb ze nog niet binnen dus weet niet of het ook wat is. Pompidom, als ik volgend weekend thuis kom dan wachten daar allerlei nieuwe luiertjes op mij *hoera*
Oh en, voor de mensen die ook wasbaar gebruiken of willen gaan gebruiken: mijn muksut luiers maat M (appel en olifanten, zie review en foto's in dit topic) en Easyfit Totsbots V2 (wit - meegroei) staan te koop. Beide AIO (geen overbroekje nodig) Zonder vlekken of beschadigingen, PB me bij interesse Volgende week begint mijn luierreis. Dus dan meer reviews!
Ik wil voor mijn dochter ook wasbare luiers gaan gebruiken en heb jullie advies nodig. Ze is 14 maanden, 76 cm en ong. 8,5 kilo. Redelijk klein en slank dus. Ik wil ze alleen voor overdag gebruiken en zoek broekjes waarbij je inleggers kan weggooien in geval van een poepbroek en bij plas gewoon kan wassen. Heb al gekeken op Kaatje katoen en babybum, maar kom er niet uit. Ik ga ze overigens alleen overdag gebruiken, dus het hoeft niet onwijs veel te absorberen. Nu krijgt ze ongeveer om de 4 uur een nieuwe luier..weet niet hoe het bij de wasbare zit en hoeveel ik er in totaal zou moeten hebben. Ga er in eerste instantie maar 1 kopen. Huren, lenen of tweedehands wil ik niet... Alvast bedankt!
Ik zou er een paar kopen, zeker 3. Dan pas kun je een beetje doorkrijgen hoe het is. Ontlasting kun je weggooien door papieren inleggers te gebruiken, dat kun je bij alle luiers. Waarschijnlijk wil je geen tweedelig systeem, begrijp ik dat goed? Je kunt dan zoeken op AIO (all in ones) of Pocketluiers. Voorbeelden van AIO: Totsbots Easyfit, Muksut Voorbeelden van Pocket: Bumgenius, Pandababy Maar er zijn er nog veeeeeel meer. je kunt vragen of er een consulente van Kaatje Katoen je uitleg wil komen geven. Kun je ook luiertjes voelen voordat je ze koopt. Ik stop er altijd extra inleggers is. Een Easyfit zonder extra inlegger gaat hier 2 uur mee, met extr ainlegger 4 uur. Muksut idem. Ik zou er dus een stuk of 3 a 5 kopen, misschien zelfs verschillende. Die niet bevallen kun je verkopen en dan weet je beter wat je in de praktijk bevalt. De meeste mensen hebben tussen de 15 en 20 luiers, afhankelijk van hoeveel je wil wassen.
Juju; bedankt voor de info! Er is zoveel keus idd. Zo'n consult lijkt me een goed idee. Ga na het weekend contact opnemen.
Gisteren op de ONbeurs een paar luiers van Pandababy gekocht en maandag arriveren eindelijk mijn bamboeluiers (2-delig systeem) van team Lollipop. Dus snel weer reviews
Jee! Ik heb verse Bumgenius luiers binnen dus ga die re-testen. Lionne mijn man ook maar die heeft lekker iets te willen
Hier zijn de eerste luiers ook binnengekomen, en wat zijn ze leuk,en lief,en zacht!! Ze zitten al in de wasmachine,en dan kan straks eindelijk het testen beginnen,ben zooo benieuwd (itti bitti d'lish sio, swaddlebees aio,bestbottom cover met losse inleggers) en dan zijn er nog enkele onderweg. Ik ben erg benieuwd welke soort luier ons het best bevalt, en welke het beste bij ons mannetje past.
hoi, heb wasbare luiers te koop. Als iemand zin heeft kan ik wel eens gegevens hierop zetten. Is bambino, merk van dreamland (in belgie).
Mijn nieuwe Bamboozle Strech luiertjes hangen aan de lijn te wapperen. Ik denk overmorgen een dagje tweedelig doen, met mijn popowrap en flip broekjes. Ben nu mijn Bumgenius luiertjes aan het vullen, die komen morgen aan de beurt Verder ook nog 2 prachtige easyfits onderweg. Had ik al gezegd dat ik verslaafd ben haha
Ik heb vandaag mijn team lollipop bamboeluiers (ook tweedelig) binnen gekregen. Die hangen inmiddels ook te drogen. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen Dus binnenkort weer reviews
Leuk! Vandaag een nieuwe ronde Bumgenius gedaan en itt de vorige keer bevallen ze supergoed. Nieuwe versie en ook maar een inlegger er in gedaan. Ik vind ze nog steeds breed luieren maar verder zijn ze vrij slank. Nog geen ervaring met spuitluiers. Ze drogen wel snel. Bekijk bijlage 327746
Gegevens luier: Merk luier: Pandababy Type luier: Pocket Materiaal:Fleece Maat: meegroei Kindje: Meisje, slank met stevige bovenbenen, 4,5 maanden, 6,5 kg. Prijs: 12,50 Cijfer van 1 t/m 5 voor: Gemak: 5 Opnamecapaciteit: 4 Droogsnelheid: 5 Pasvorm: 5 Korte recensie: Bij voorbaat had ik mijn twijfels over deze luier, goedkoop vergeleken andere merken. Dit is een zogeheten "chineesje". Omdat ik toch wel positieve verhalen hoorde, ging ik toch voor de bijl. De printjes zijn geweldig! De luier sluit erg mooi aan. Uiteindelijk ben ik blij verrast! De luier met pluche buitenkant gaat met gemak 3 a 4 uur mee met alleen de standaard inlegger, de luiers met gladde buitenkant sluiten iets minder goed aan en geven iets sneller lekkage bij de beentjes. Verder drogen ze supersnel, dus dat is ook erg fijn. Al met al een goede koop!
Yfke heeft op dit moment voor het eerst een bamboe luier om voor de nacht, dus morgen de volgende review
Leuk die reviews! Chineesjes is mijn man om het ethische tegen... Hier mogen ze dus niet de deur binnen.. Jammer want ik vind ze er wel mooi en degelijk uitzien.. Lollipop: hier vandaag ook een pakketje bamboo maat 1 met de post gekregen. Ze zijn precies iets groter dan ik verwacht had en vraag me af of ze een 5 dagen oude baby al wel mooi gaan passen.. Nog even test geduld... Bumgenius: is dat een flip? Of een aio?