Review: wasbare luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door Omelet, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Heb via ebay wat verschillende gekocht net. Ben heel erg benieuwd.

2. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik ben bij een consulente van Kaatje Katoen geweest. M'n dochter heeft de easyfit van totsbots gepast en zaten heel goed.

Ik heb nu een easyfit probeerpakket van 5 stuks besteld en nog 3 luiers van ones & twos. Die laatste zijn maar € 7,50 per stuk en ze geven ook aan dat het minder goed absorbeert. M'n dochter plast niet onwijs veel en haar ontlasting is nooit echt dun, dus ga ik ze proberen.

Ik heb ook een waszak besteld en luieremmers heb ik van de consulente gekregen. Nu moet ik nog waspoeder halen. Heb ik dan alles om 2 dagen door te komen?

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    8 luiers is misschien wat weinig. Ik gebruik ongeveer 10 luiers in 2 dagen en vergeet niet dat ze ook na het wassen nog een poosje moeten drogen. Ik heb nu zo'n 20 luiers en was om de 3 dagen.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    8 luiers is ongeveer 1,5 dag, goed om te proberen maar niet om helemaal over te kunnen stappen. Als ze niet genoeg absorberen kun je ook extra inleggers bij de O&T proberen toe te voegen misschien? Slurpen ze weer extra.

Ik báál. Prachtige wolbroeken binnen gekregen maar de luiers voor er onder zijn kwijt bij de pakketdienst. Ik hoop zo dat ik ze nog kan vinden, anders moet de verkoper (via Marktplaats..) meewerken om mijn geld terug te vragen. Dat kan ik als ntvanger dus niet eens zelf doen :(

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Oei juju, wat erg!!
    E ik vrees een beetje dat je je geld ook niet gaat zien als de luiers niet boven water komen... Ze zijn immer tot bij de pakketdienst geraakt en meestal staan vanaf het afleveren daar, verkopers hun verantwoordelijkheid af.. ... Ik hoop met je mee dat ze nog boven water komen!!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een leuk topic! Ik was voor de geboorte van mijn zoontje ook helemaal om, maar zijn vroeggeboorte heeft roet in het eten gegooid. We hadden andere dingen aan ons hoofd dan gehet bestellen en uitproberen van luiers.

Nu ik weer zwanger ben kriebelt het toch weer, en mijn zoontje is nu 1,5 dus ook nog niet zindelijk en waarom voor hem ook niet? Deze zomer uitproberen en lekker luiers buiten laten drogen!

Ik heb ooit een poging gedaan (was 2 dagen voor mijn vliezen braken!) om Hamac luiers te bestellen. Iemand ervaring mee?

Na het lezen van al jullie verhalen ga ik eens bij kaatjekatoen kijken en een consulente raadplegen!

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Even de website van kaatjekatoen bekeken en de totbots easyfit lijken me wel wat. Maar wel duur... Maar ach als je ziet wat ik aan Pampers meesleep...

Nog een ander vraagje, mijn zoontje poept echt veel... Soms wel 4x op een dag. Kun je de inleggers dan ook makkelijk schoon krijgen? Want daar zie ik echt wel tegenop.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mopje: Je kunt wegwerp inlegvelletjes gebruiken. Als hij gepoept heeft kun je die met poep en al door het toilet spoelen.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dat is handig! Kun je die een beetje makkelijk "opvouwen" het verschonen gaat natuurlijk niet naast de toilet.

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik pak meestal de hele luier mee en kieper hem om boven het toilet :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    8 luiers waarvan easyfits is wel te weinig voor 2 dagen denk ik summer2012. Ik heb er 15 nodig voor 2 dagen, dan wassen en een dag drogen. Dan kom ik met 15 vaak nog net te kort, afhankelijk van hoe vaak hij poept.

Juju, wat erg van je luiers die kwijt zijn!

Mopje, poept je zoontje heel zacht, of wat compactere ontlasting? Ik gebruik ook altijd papieren inlegvellen ( Bij zuigelingenpoep voor je baby straks hoeft dat niet, pas vanaf de bijvoeding meestal ) en de papiertjes pak ik er of uit en gooi ze in de wc, of ik pak ze met een boterhamzakje om mn hand heen op en knoop ze daarin. Ik gebruik geen billendoekjes meer, maar veeg het vieste met de luier en inlegvel weg en dan met een natte washand. Die was ik gewoon met de luiers mee. De luiers bleken mooi in de zon dus vlekken valt heel erg mee. En hey, het zijn luiers! Geen vlekmiddel gaan gebruiken ofzo hoor!

Mijn buurvrouw kwam van de week vragen hoe dat nou werkte met die luierbroekjes van mn zoon. Ik gaf haar op kraamvisite van haar zoon die even oud is als die van mij, 3 kushies kado en dacht dat ze nooit gebruikt werden. Haar eerste 2 kindjes luierde ze namelijk een half jaar in hydrofiel luiers maar de 3e direct in pampers. Maar hij reageert er allergisch op dus nu gebruikt ze wel de kushies. Ik heb haar beloofd als mn luiers droog zijn, haar een paar soorten uit te lenen om te proberen. Ik heb bumgenius, bamboozle stretch en oude bamboozle. En PUL broekjes en wolbroeken. En heel fijn, een te kleine wolbroek die haar zoon denk ik nog wel past.

12. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik denk dat 8 ook weinig is, maar 15 voor 2 dagen vind ik veel. Ik gebruik nu 4-5 pampers op een dag. Weet niet of deze luiers net zoveel vocht opnemen? Voor de nacht blijf ik voorlopig pampers gebruiken.

Als ik deze luiers heb gebruikt en het bevalt, ga ik er meer bestellen.

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @suusjeuh en kwebbelsnoes: bedankt voor de info. Is ook logisch dat niet alleen met de doekje gaat lopen... Zijn poep is echt wisselend, ene dag hard dan weer zachter.

Mijn man is ook om! Ik moet alleen nog beslissen welke!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Easyfit zijn de meningen heel erg verdeeld over. Ze zijn super mooi, heerlijk zacht, pasvorm is mooi, maar ik vind de absorbtie echt flut. Mijn kindjes lekten er binnen 2 uur helemaal doorheen, ook al toen mn zoon 6 weken oud was. Voor mij is het dus echt geen ideale luier want dan moeten er extra boosters in en dan kan ik net zo goed een andere pocket kopen. Pampers en wasbaar is echt niet te vergelijken. Pampers kunnen best 5-6 uur mee overdag, wasbaar is 4 uur echt de max. Meestal na 3 uur verschonen, behalve de nacht, dan boost ik hem zo dik dat hij meer als 12 uur mee kan. Bij mn dochter gebruik ik ook 3-4 pampers op een dag maar mn zoon in wasbaar verschoon ik zeker 5-6 keer op een dag en dan met bamboe of bumgenius die dus zeker 2x langer mee gaan als easyfits bij ons. Dan heb je dus 10-12 luiers in 2 dagen en ze hangen even te drogen dus heb je de 3e dag, dat ze aan de waslijn hangen, ook nog 5-6 luiers nodig. Vandaar dus het gemiddelde van 15-20 luiers voor 3 dagen.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    ALs het idee van de Easyfit je bevalt maar je zoekt meer absorptie dan kan ik je de Mio Solo van Bambino aanraden, Zelfde principe maar slurpt véél meer.
    Ik verschoon mijn dochter om de 3 a 4 uur. Dat deed ik met pampers ook trouwens. Behalve bij een poepbroek uiteraard.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mede dankzij dit topic me er in zitten verdiepen en morgen komt mijn eerste pakket en misschien ook al een tweede.
    Ik heb hele simpele pocket -luiers besteld. Vermoedelijk chineesjes, maar ik wilde vooral een idee krijgen. Verder heb ik bummis besteld. Dat zijn eigenlijk hele ouderwetse luiers. Een overbroekje met een vouwbare inlegger. Ik dacht eerst dat dat niets voor ons zou zijn, maar het filmpje zag er zo simpel uit dat ik denk dat het wel mogelijkheden biedt. Het leek me met wassen het simpelste. Ben nu vooral benieuwd hoe het uitvalt qua grootte. Ik heb ruim gegokt omdat hij nogal lang is, maar hij is ook nogal slank. Bij de oudste moest ik altijd bij het minimumgewicht kijken qua luiers dus nu ook maar gedaan. Anders kan hij erin groeien, baby's worden meestal niet kleiner.
    Ik overweeg nog een pakket bamboe luiers met overbroekje te kopen. Dat zijn dan voorgevormde luiers. Dan heb ik de meest gangbare opties geprobeerd. Echte all in one lijkt me niet handig. Dat duurt te lang met drogen hier in huis en daar heb ik de ruimte niet voor.
    Hoeveel luiers is ongeveer nodig? Ik heb 3 pocketluiers besteld, 3 bummis en ben van plan 5 bamboe luiers te bestellen. Afhankelijk van wat er bevalt wil ik bij bestellen. Ik begreep dat je meer nodig hebt van pocketluiers dan van voorgevormde en weer meer voorgevormde dan vouwluiers. Klopt dat een beetje? En als ik kies voor luiers met een overbroekje hoeveel broekjes is dan handig? Stuk of 4?

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat van die hoeveelheid weet ik niet. Je kunt alleen de overbroekjes meerdere keren gebruiken en luiers waar zo'n broekje overheen gaat, gaan meestal 'langer mee' dan AIO's. Pockets kun je in principe volstouwen als dat moet. En de inlegerres (niet de microvezel) zelfs op het broekje leggen ipv erin, dan heb je een soort tweedelig systeem en kan het broekje soms nog een keer mee.

De meeste AIO's hebben een 'uitklapbare' inlegger wat het drogen sneller maakt. Een inlegger in het broekje genaaid vind ik ook behoorlijk onhandig en die heb ik ook weer doorverkocht.

Het was trouwens een Smartipants, de luier die ik heb gekregen om te testen. Ik gok een nieuwe generatie in de pockets, namelijk open aan beide kanten en dus gaan de inleggers er in de was vanzelf uit.

18. mappel

mappel Niet meer actief

Dag dames,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer,

Wat ingewikkeld allemaal!!

Wij verwachten in januari onze eerste kleine en wij gaan ook voor wasbare luiers...

Maar WELKE is nu het beste? Hoeveel moet je er hebben? Waarom wel voorkeur voor overbroekje en waarom soms niet?

Door alle recensies zie ik door de bomen het bos niet meer! :(

Kan iemand mij helpen?

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mappel ik denk dat het per kind wisselend is. Mij lijken de all-in-one het fijnst, maar heb echt nog geen idee wat aansluit bij mijn kleintje. Zal dus meerdere dingen moeten proberen of de mazzel hebben dat de aio die onderweg zijn straks een succes zijn.

20. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welke prefolds vinden jullie fijner, de Popolini of de Bummis?

Deel Deze Pagina