Hoofdluis

Discussie in 'Verzorging' gestart door MissSporty76, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Twee maand geleden heeft onze dochter hoofdluis gehad. We hebben dagen achtereen gekamd en het was weg (gelukkig). Nu heeft het kindje van onze gastouder hier last van en zegt dat het door onze dochter komt. Onze dochter heeft nergens last van. Kan dat 2 maanden later nog?:(

2. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Dat dacht ik ook, maar toch krijgen wij de zwarte piet toegespeeld. Volgens mij is het heel lastig om de bron te achterhalen. Familielid dat er sinds dinsdag is heeft het ook door mijn dochter? Ik dacht dat eitjes/neten 7 dagen later pas uitkomen. Mijn dochter heeft dat familielid mss halve dag gezien en kent haar niet, dus ze zullen niet geknuffeld hebben. Raar hoor.

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja en ook al zouden ze het van je dochter hebben gehad, wat dan nog? Het is niet iets wat je bewust zal overbrengen. Je dochter heeft het ook weer van iemand anders, zo werkt dat nu eenmaal met luizen.

5. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    #5 MissSporty76, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    Klopt. Maar de aap is uit de mouw hoor. Waarschijnlijk heeft kind er al 2 maanden last van. Blijk baar was ik vergeten te melden dat we in kerstvakantie (toen dochter 2, 5 week niet naar go ging) hofdluis hadden gehad. Haar kind klaagde over jeuk, maar ze dacht dat je naar zwarte puntjes moest zoeken bij hoofdluis.... ik moest ook opzoekenhoe het eruit zag, maar daar heb je google voor toch?

6. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje erg nalatig van je go vind ik als ik eerlijk ben. Ik controleer de hoofdhuid van mn kind regelmatig en ondanks dat ik nog nooit hoofdluis heb gezien weet ik wel waar ik op moet letten. Google idd had ze best kunnen proberen.

Maar knap dat jouw kindje niet herbesmet is geraakt in die twee maand zeg! Zou ik toch eigenlijk wel verwachten dat er wel weer wat terug 'springt'

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ja, ben ook wel blij dat we (nog) niet herbesmet zijn. Ze kwam er uiteindelijk achter doordat de thuiskapper kwam en hen niet wilde knippen. Naar alle andere ouders heeft ze het zo gebracht dat wij nalatig zijn geweest. Nou sorry, vind het niet normaal dat je je kind 2 1/2 maand met jeukklachten rond laat lopen. Waarschijnlijk heeft het arme schaap dus al 2 1/2 maand hoofdluis. Als gastouder ben je toch ook een potentiele plek waar hoofdluis uit kan breken? Zij denkt dat het alleen bij schoolgaande kinderen voor komt en dus komt het van mijn dochter.

8. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze verder wel een goede go? Ik krijg hier toch echt twijfels bij...

9. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik heb nu ook mijn twijfels, maar tot nu eigenlijk geen reden tot klagen.
    Ook is het heel lastig om een go voor BSO-opvang te vinden. Maar heb wel naar GO-bureau gemaild vandaag dat we voorzichtig willen uitkijken naar wat anders. Mss wel bij ons thuis.

Deel Deze Pagina