Baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SportySteenbok, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Er komen wel regelmatig vragen voorbij: vanaf wanneer voel je je baby.

Maar wat ik wel zou willen weten: hoe veel voel je je baby? Hoe vaak per dag ofzo of hoe lang per keer?

Ik voel mijn baby'tje sinds week 21/22. Ik ben nu 25 weken zwanger, maar ik heb niet het idee dat ik hem of haar veel vaker of duidelijker ga voelen. Af en toe wel, zoals laatst op een zaterdag toen ik lekker lui op de bank zat, toen is ie bijna 4 uur aan 't trappelen geweest.
    Maar gisteren en vandaag heb ik 't idee dat ie luie dagen heeft ;)
    Hebben jullie dit ook?

En wat kun je ermee? Soms lees je wel van baby'tjes die in de buik al tegen de hand van een van de ouders aan komen liggen. Hoe doe je dat? Of in je buik "prikken" om de baby wakker te maken. Kan dit zomaar en is dat wel goed?

Haha, ik geloof dat ik weer even een "onzekere periode" heb! :p

2. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle

in je buik "prikken" kan geen kwaad hoor...
    Als ik me onzeker voel.. dan maak ik mn kleine meisje ook gewoon eventjes wakker ;) door te prikken of beetje te duwen ;)
    Ik ben nu 33 weken zwanger, vrijdag 34..
    en ik voel haar vanaf de 17e week..na mijn 25e week ging ik haar echt dagelijks een paar keer per dag voelen..

en idd, ik speel ook wel eens een spelletje met haar...leg ik mn hand links..zwemt ze naar links..leg ik hem rechts, zwemt ze naar rechts :)
    geweldig..

Mijn kleine meid laat zich rond vaste tijdstippen voelen, en das smorges als ik uit bed kom...smiddags rond uurtje of 1..en savonds en snachts is ze het actiefst :)

3. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Die kleine smurf in mijn buik voel ik nu al sinds 11.3 aardig goed.
    Dit gevoel verandert naar mate natuurlijk dat de baby groeit en waren het eerst vlinders in mijn buik voel ik nu echt heel duidelijke schopjes.

Ben nu bij 20+4 en kan nu sinds 3 dagen de baby zelfs van buiten uit zien bewegen ... vind dit enooooorm vroeg eigenlijk maar goed, sterke spieren noem ik het dan maar :D
    Baby volgt ook al af en toe mijn hand/vinger en als mijn oudste zijn hand op mijn buik legt draait de beeb zijn hele lichaam ernaar toe. Zooooo lief :)

4. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dezelfde onzekere momentjes als jij. Ik voel mijn baby vanaf 18 weken, maar soms voel ik haar maar 1 of 2 keer per dag en soms gewoon heel vaak op een dag. Denk dat dat heel normaal is. Maar ik word er ook onzeker van als ik mensen hoor zeggen dat ze hun baby heel de dag door voelen, want dat heb ik niet.

Wakker maken helpt bij mij soms, maar ook niet altijd. Ik prik dan gewoon in mijn buik en even later voel ik haar meestal wel reageren. :D

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik voel echt schopjes vanaf 16 weken hier.
    En er zit nooit meer dan 5uur tussen eigenlijk.
    Vaak als hij/zij beweegt duurt het een aantal minuutjes en dan stopt het weer.
    Mijn dochter was ook al heel vroeg erg actief, het hangt ook echt van je kindje af hoor.
    Wat me wel opgevallen is is dat 5-10minuten na het eten mijn dochter en ook deze baby altijd erg actief werd/word.
    Dus als je het kleintje graag wilt voelen, kan je het beste nadat je gegeten en gedronken hebt even ervoor gaan liggen. :D

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik had ook dagen dat onze kleine man amper bewoog en ik weer in paniek voor een ctg ging.

Hij had dagen dat ie amper bewoog en dagen dat ie heel actief was. Dus meerdere malen, lang achter elkaar actief.

En het grappige is, hij heeft dat nu ook, is 15 dagen jong nu..heeft dagen dat ie dag en nacht slaapt, en dagen dat ie urenlang wakker is, en met zijn armpjes en beentjes ligt te maaien...

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

#7 sydneys, 25 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2012
    ik voel al enkele weken iets maar wist niet zeker of het het babytje was, de vrijdag was ik zeker! ik voelde vanalles in men buik, gekriebel, de zondag ook hetzelfde maar de maandag veranderde het!
    ik voelde weer gekriebel enz,...er was vanalles gaande in men buik, ik legde men hand op men buik en voelde het eerste schopje, in mijn hand.
    Ik schrok ervan en vloog onmiddelijk van de bank af want dit had ik nog lang niet verwacht, daarna nog 2 schopjes gevoeld in men hand maar minder fel.
    mijn gevoel naar de baby veranderde onmiddelijk, ik was blij dat ik zwanger was en gelukkig, maar nu,...ik ben verliefd, dit was voor mij echt het bewijs dat er leven in men buik zit, moeilijk uit te leggen maar het is heel anders dan bij de echo.
    gisteren ook een beetje gevoeld maar heel lichtjes, vanacht werd ik wakker, toen was ie aant schoppen maar jammer genoeg herinner ik het me maar heel vaag.

ik merkte dat ie wakker was net maar voelde geen schopjes dus heb ik lichtjes op men buik geduwd en ja hoor!:D dus bedankt voor de tip

de maandag voelde ik schopjes helemaal onderin links op men buik, nu in het midden, onder men navel. ik vind het raar om het al zo vroeg te voelen maar ik vind het ook geweldig leuk, mijn gevoel is hierdoor echt 10x sterker geworden

ow en het voelt vaak aan alsof er een heel klein slangetje in je buik zit haha, ja raar maar weet niet hoe ik het ander moet omschrijven

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik voel plopjes vanaf week 13.
    Duidelijker getrap vanaf week 16
    Aan de buitenkant week 20.
    Nu ben ik 30+6 en nu is ze soms par dagen heel erg druk en dan 1 of 2 dagen rustig, dat wisselt zich af zo:D
    Het i nu meer geschuif dan trapjes.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

gister en vandaag in t ziekenhuis geweest vanwege minder leven.

ik belde mn vk nadat ik 2 dgen niks gevoelt had , ze zei dat ik na 24 weken na 24 uur gelijk moet bellen.

overal is t anders lijkt wel
    .. want sommige hier zeiden dat ik haar nog niet elke dag hoefde te
    voeleb

ik voel de kleine vanaf19 weken en vanaf 21 weken elke dag..
    alleen afgelopen dagendus niet.

Gelukkig bleek alles goed te zijn

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Met 18+4 dagen voelde ik de kleine voor het eerst heel duidelijk, met 19 weken en 2 dagen voelde mijn man de kleine heel duidelijk.
    Ik verbaas me hoe vaak ik de kleine voel... elk uur is overdreven maar toch zeker wel zeker 5-6 keer per dag denk ik en nog vaker ook wel geloof ik.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor alle leuk reacties tot nu toe :) Ik hoop dat 't hummeltje in mijn buik ook nog gaat reageren op mijn hand of die van m'n man. Op dit moment is het nog zo dat hij of zij daar alleen maar rustig van wordt, hihi. Maar dat zal ongetwijfeld veranderen.
    Ik vind 't zo leuk allemaal, doe echt m'n best overal zo goed mogelijk van te genieten!

Deel Deze Pagina