geen eetlust meer!

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovekisses, Jun 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!
    In mijn hele zwangerschap heb ik nooit echt vreetbuien gehad ofzo en ook nooit missrlijk geweest in het begin. Tot nu toe was ik ook maar 4 kilo aangekomen in dr hele zwangerschap.
    Alleen nu is mijn hele eetlust weg.. zelfs als ik wat eet, zit ik heel erg snel vol..
    Had begrepen van de vk dat dit komt doordat de baby tegen de maag drukt.. soms vergeet ik zelfs te eten terwijl het erg belangrijk is voor die kleine..

Wie heeft hier ook last van en hoe ga jij ermee om?

2. zonnetje1991

zonnetje1991 Actief lid

Apr 16, 2013
    145
    0
    16
    Female
    moeder en huishoudelijk hulp
    hoi hoi,
    ten eerste gefeliciteerd..
    ik herken je verhaal..
    mijn eetlust is ook weg maar probeer wel gewoon te eten al is het maar 1 boterham.. dan neem ik paar uurtjes later wat fruit er bij anders heb ik helemaal geen energie voor de dag.
    wat ik wel goed kan eten is aardbeien kwark/yochert..
    maar de rest gaat moeizaam..
    anders kijken of je kleine beetjes op een dag kan eten..
    heb je toch iets binnen ;)

3. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Herkenbaar!
    Ik heb ook echt weinig eetlust,en als ik eetlust heb dan zit ik echt snel en heel lang vol.
    Krijg ook mega snel last van maagzuur na het eten.
    Ik let er wel op dat ik steeds gedurende de dag kleine beetjes eet.
    Trek of niet,moet mezelf soms echt dwingen;)
    Wat ik erg lekker vind is fruit,ook al krijg ik er mega snel maagzuur van,maar ik vind het nu gewoon heerlijk.
    En vruchtenvla.
    Allemaal niet zo zwaar en zo krijg je toch gedurende de dag voedsel binnen.
    Avond eten doe ik wel gewoon mee maar ik eet echt een stuk minder.
    Zit echt snel propvol!

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik heb ook veel minder eetlust dan een paar weken terug. Van de warmte van de afgelopen dagen, het groeien van de beeb, het feit dat ik overal maagzuur van krijg... :)

Ik drink wel heel erg veel melk (1,5 liter per dag zeker) dus misschien dat ik daar ook minder eetlust van heb. Ik probeer nu in 5 keer te eten, en dan kleine porties, 2 of 3 keer brood, een keer salade/fruit, een keer soep en iets wat lijkt op een warme maaltijd ;)

Ik maak soep zelf (of manlief) dus gooi er dan een aardappel en veel groenten in, lekker met de mixer erdoor, en dan heb je een "gebonden" soepje met lekker veel groentjes!

Zo probeer ik toch aan mijn vitamientjes te komen iedere dag. (en ik slik mamafit met omega vetzuren)

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    #5 Piepie, Jun 10, 2013
    Last edited: Jun 10, 2013
    Ik heb dat niet, ik heb de hele dag door trek:(
    Ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar na het avondeten bv zit ik alweer stiekem salmiakballen te snoepen, bij de koffie koek en niet ééntje maar een stuk of 3, en s´avonds loop ik ook nog te snaaien:(
    Ik ben totaal nu 11 kilo aangekomen.

6. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net wat yogurt genomen en dat gaat er idd wat makkelijker in!
    Betrapte mezelf er ook op dat ik heel weinig water drink sinds mijn eetlust minder is..
    Nooit verwacht dat ik moeite zou moeten doen om goed te eten whaha.
    Normaal gesproken houddd ik van lekker eten ahah

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik eet ook niet veel en bijvoorkeur erg gezond: brood, fruit en veel water. Maar als ik eet dan kan ik ook vrij veel eten. Drinken moet ik echt op letten.

Bij mij is een groot probleem dat ik geen zuivel binnenkrijg.... ik lust het gewoon echt niet. Ik ben al geen fan als ik niet zwanger ben maar dan eet ik nog wel 250 ml yoghurt maar ook dat krijg ik nu niet weg.
    1,5 liter melk lijkt me trouwens niet erg gezond.

8. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    leek mij ook niet, maar is t enige wat helpt tegen dat rotte maagzuur! Dus ik heb de VK gevraagd, en zolang ik geen volle melk ga drinken, en het na de zwangerschap weer op één glas per houd, was het geen enkel probleem. Melk is vet, daarom is het niet super, maar zit nu op +7 kg (en bijna 28 weken), dus er was volgens de VK geen reden om minder melk te drinken, gelukkig :)

Share This Page