Kraamhulp regelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zonnetje91, Apr 26, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

Jun 20, 2018
    454
    224
    43
    Female
    Ik heb gelezen dat je optijd de kraamhulp moet regelen voor na de bevalling, nu ben ik een beetje aan het rondkijken op internet voor hier in de buurt. Maar ik vindt het zo moeilijk :rolleyes: staan er zoveel op.. en hoe weet je welke goed is? Ervaringen kan ik ook niet echt vinden op internet, en heb ook niemand aan wie ik het kan vragen die ik ken:confused: hoe hebben jullie dit gedaan? :)

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Herkenbaar, hadden wij ook vorige zwangerschap. Ik had ook geen bijzondere wensen qua benadering of zienswijze. Ik heb gekeken waarmee mijn verloskundige goede contacten had. Voor mij was ondersteuning bij borstvoeding wel belangrijk, en mogelijkheid van huurspul hier omtrent.

Hier uitgekomen op een grote regionale organisatie. Nu de 2e keer weer deze organisatie (Want ervaring was toen prima en ze werken ook samen met zkh en verloskundige die bij mij de nazorg doet)

3. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    In mijn eerste zwangerschap heb ik mijn zorgverzekeraar gebeld om te vragen met welke kraamzorgbureaus zij contracten hadden. Ik heb toen een lijstje met de 5 meest gekozen bureaus in mijn regio gekregen. Vervolgens heb ik van alle 5 bureaus de websites (en Facebook pagina’s) uitgebreid bekeken en puur op gevoel (dus: welke sprak mij het meeste aan) één gekozen.

Achteraf gezien een hele goede keus geweest en daarom bij de tweede (en nu derde) zwangerschap opnieuw voor dat bureau gegaan :)

4. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

Jan 19, 2017
    1,224
    1,198
    113
    Ik heb eerst gekeken naar welke kraambureaus er een contract hebben met mijn verzekering. Daarna ben ik op de websites gaan kijken op welke manier zij werken en wat zij aanbieden. Niet veel mensen in de omgeving met ervaringen of van al heeeeeeeel lang terug haha. Ik heb uiteindelijk een wat grotere organisatie gekozen.

5. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

Jan 12, 2017
    1,068
    999
    113
    Female
    Wij hebben deze keer een zzp kraamhulp. En dat voelt zo goed echt een fijne klik. Heb al veel app contact met haar gehad. Ze vraagt tussen door zelf ook hoe het gaat met de laatste loodjes. Voordeel dat ze zelf haar regels kan bepalen. Bed hoeft niet op klossen. Ze is niet aan een tijd gebonden. Zeker deze tijd, is het bij grotere organisaties wel eens dat ze minder uren komen ivm Corona. Hier stond gewoon een lijstje met kraamverzorgende zzp online daar heb ik er op gevoel een uitverkozen. En blijkt er dus een goede keuze te zijn.

6. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

Jun 20, 2018
    454
    224
    43
    Female
    Bedankt voor jullie reacties! Ik had al wat rondt zitten kijken en heb er wel een aantal gezien die me aanspreken. Wel nog even kijken of ze een contract hebben met me verzekering. Altijd lastig om er een te kiezen :rolleyes: wil het liefste ook wel 1 persoon die komt en niet steeds iemand anders :D

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,255
    12,631
    113
    Female
    Wij hebben online en folders gekeken en kwamen bij kraamzus uit. We hadden een hele lieve kraamverzorgster.

8. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Inderdaad ervaringen via verloskundige en wat goed voelt obv de online informatie. Al moet ik zeggen dat dat ook niet alles zegt, want bij de 1e hadden we heel goede ervaringen met de kraamzorg, goede service en alles vlot geregeld. De kraamzorg (2 verschillende) waren ook heel fijn. Maar de 2e keer was het erg druk en helemaal niet fijn. De kraamzorg was weer erg lief, maar bij het bureau liep het echt niet. Ik kreeg bv zondagavond te horen dat ik de volgende dag minimum uren zou krijgen, terwijl ik duidelijk aan had gegeven dat mantelzorg niet op stel en sprong geregeld kon worden en mijn man net weer was gaan werken om juist later die week weer meer bij ons te kunnen zijn. Maar ipv excuses kreeg ik alleen maar een erg boze reactie en ook een vriendin van me met een keizersnede lieten ze zitten met domme tips als: dan verschoon je je kind toch op de grond als je niet kan tillen?
    Dus het kan ook ineens heel erg wisselen. Maar nu heb ik een ander bureau gekozen, maar wel op ervaringen (recensies op internet) en mijn gevoel nav de website en facebook.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik heb kraamzorg gehad via naviva.
    De vk had connectie met organisaties die mij niet aanspraken.
    Ik ben naar zwangere zaterdag in het umc geweest.
    Ik kon duidelijk mijn wensen aangeven en daar werd ook keurig aan voldaan.

10. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ik vond het ook zo lastig kiezen.
    Bij een kleine organisatie of ZZP kun je wellicht wel een beeld krijgen of kraamzorg die allemaal wel een beetje dezelfde types zijn. Bij een grotere organisatie is het maar net wie je krijgt.
    Ik heb gewoon het bureau gekozen waar mijn moeder werkt. Maar wel een andere kraamverzorgster hoor.

11. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ben even benieuwd waarom sommige hebben gecheckt welke bureaus een contract hebben met de zorgverzekering. Je hebt toch gewoon vanuit de basisverzekering recht op kraamzorg? Of begrijp ik iets niet?

On topic: ik heb een zzp-er, aangezien ik het fijn vind dat er een persoon komt. En ik al weet wie er komt.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

dat kan je aangeven.
    Tijdens de intake kan je al je wensen bespreken.

Ik heb gekozen voor een grote organisatie die ook samen werkt met de verloskundige.

13. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Dat ligt er net aan wat voor polis je hebt, natura of restitutie. De ene vergoed alleen 100% bij gecontracteerde zorgaanbieders, als je er een kiest waar ze geen contract hebben is er een maximum of 70% van de kosten. Bij de duurdere verzekering heb je volledig vrije keus en vergoeden ze elke zorgaanbieder. Nu hebben de zorgverzekeraars volgens mij eigenlijk wel contracten met alle kraambureaus. Maar checken is wel handig. En of ze ook met alle zpp'ers een contract hebben, geen idee...

Share This Page