Bekendmaking zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djoyz, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt, ik ben benieuwd hoe, wanneer en aan wie jullie het verteld hebben dat je zwanger was/bent.
    Is er bijvoorbeeld een verschil tussen familie en vrienden (de manier hoe, en met welk termijn),
    en wanneer heb je het op je werk verteld...?

Ik hoop dat jullie dat willen delen en leuke ideeën hebben.:D

@Beheer, als dit niet goed staat kunnen jullie het dan in de juiste categorie zetten?

2. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wij zijn bij beide ouders op dezelfde dag het mooie nieuws gaan vertellen. Op de terug van mijn schoonouders naar huis hebben we alle broer en zussen gebeld, getuige van onze bruiloft en nog een zeer goed bevriend stel. De rest kreeg het later te horen. Ik was toen 8 weken zwanger. Anderen heb ik het gewoon via Whatsapp het verteld na de termijnecho.

djoyz vindt dit leuk.
  3. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Ouders en schoonouders rond de 5 weken al verteld (door verbouwingen wonen we nog even bij de ouders, dus zou anders sowieso wel opvallen): verteld met kleine cadeautjes met o.a. rompertje en fopspeen in.
    Een paar dagen later ook de zussen, ook met kleine cadeautjes (zodat de ouders toch ergens terecht konden met hun enthousiasme ;)).
    Iets later ook goede vrienden en dichte collega’s (was 2 weken thuis omwille van misselijkheid, dus iedereen wel ongerust, daarom toch ook al paar collega’s ingelicht).

Rest van vrienden en familie lichten we binnenkort via sociale media in, waarschijnlijk nog even wachten tot we kunnen verhuizen, kunnen we dit samen aankondigen in 1 bericht...

4. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij hadden deze foto afgedrukt ,en samen met trouwfoto's gegeven aan onze zussen en ouders. Ieder had een eigen stapeltje, Deze foto zat als voorlaatste . Ik was toen 8 of 9 weken zwanger, maar we hebben het zo vroeg verteld omdat kerst in aantocht was, en iedereen bij ons ,veel rood vlees maakt, en het op zou vallen als ik geen vlees zou eten. Alcohol drink ik sowieso al niet.

Die andere waarop alleen de datum staat, hadden wij op fb gezet,toen ik 13 weken zwanger was. Ben persoonlijk geen fan ,om echo fotos online te zetten

Bijgevoegde bestanden:

djoyz vindt dit leuk.
  5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Bij onze ouders en schoonouders hebben we het verteld door onze zoon een shirtje aan te doen. Was een enorme verassing omdat we niet normaal zwanger kunnen raken en niemand wist dat we er weer voor zouden gaan.

Op Facebook hebben we deze foto geplaatst..
    Op het bord staat.
    Wat een geluk
    Wat een plezier
    Nu nog met 3 straks met -> 4
    Bekijk bijlage 648718

djoyz vindt dit leuk.
  6. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ohhh wat een leuke ideeën allemaal al!
    Omdat ik in december (rond de 21ste) voor mijn schatting uitgerekend zou zijn denk ik dat wij het gaan doen met een kerstkaart! En dan erop zetten: santa is not the only one coming to town (in december).
    En dan wel over een paar weken natuurlijk al geven, maar even de verbazing van een kerstkaart haha.

Eikeboompje en toch3 vinden dit leuk.
  7. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Leuk om kerst erin te verwerken.
    Wat vindt je van de zin; santa isn't coming alone this year

djoyz vindt dit leuk.
  8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Jaaaaa die is ook leuk!!!

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Wij gaan het met moederdag aan onze ouders vertellen. Grote bos bloemen met daarin wat babysokjes gevouwen tot bloemen en een kaartje met : Kunt u mij volgend jaar helpen met een moederdag cadeautje voor mijn mama? Xxx ......

djoyz vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn moeder was jarig en die hebben we 3 fotolijsten cadeau gedaan.
    1 met een foto van onze dochter, 1 met de foto van onze zoon en 1 met de tekst: Oma wil je de wieg nog even laten staan? In oktober kom ik er aan! Liefs kleinkind 3
    Ze had vlak daarvoor gezegd dat ze de wieg wilde gaan opruimen :p

schoonouders dmv een taart met dit plaatje:
    (Alleen zei onze dochter doodleuk.. wij hebben taart bij ons want mama heeft een baby in der buik) :roflmao:
    4059C083-8577-4DD8-8D5C-4941474DE066.jpeg

En die hebben we ook op fb/insta gezet

Vader heb ik gebeld en het simpelweg gezegd.

djoyz vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Onze ouders rond de 7 weken al, dmv videobellen en shirt aangetrokken met 'ik word grote broer'.
    Mijn broer en zussen heb ik gebeld en social media komt na de 12 weken echo wel, gewoon een foto van mijn zoontje met dat shirt aan.. ofzo. :p

12. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Schoonouders, schoonbroer en schoonzus een paar dagen voor de 1e echo, want die wonen ver weg dus zien we minder vaak. Kaartje gemaakt. Daarna via app de verassing van een tweeling.
    De dag van de 1e echo mijn ouders en broer. Gewoon echo laten zien.
    Daarna met en met de close vrienden, zo veel mogelijk per en sommige telefonisch of via app.
    Daarna collega's, kennissen etc. na 2e echo, week of 8. Op het werk chocolaatjes meegenomen met een echo foto. Grappig was dat echt niemand naar de echo keek, dus niemand had door dat het er twee zijn.
    Social media doe ik nauwelijk iets mee, dus ook dit niet.

13. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Nog meer ervaringen? :oops::oops:

14. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Onze dochter was jarig en toen hadden we muffins met muisjes erop als traktatie voor de familie. We zien ze ivm afstand niet zo vaak, dus nu was iedereen mooi samen.
    Verder ook een aantal mensen gewoon verteld of gebeld, en 1 x onze dochter ingefluisterd dat ze mocht zeggen ‘mama heeft een baby in de buik’. Zo waar deed ze dat ook nog toen ik het vroeg, zo schattig!

15. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Onze ouders, broers en zussen kregen het te horen rond 8 weken na de goede echo ivm icsi. Ons zoontje had een romper aan met de tekst ik wordt grote broer.
    Op social media bijgevoegde foto

Bijgevoegde bestanden:

djoyz vindt dit leuk.
  16. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Bij R. had ik het mijn schoonouders gewoon verteld. Die wisten ook van de lange weg die we naar haar toe hadden. Die hebben we het vrij snel verteld zodra we het zelf ook wisten.

Met mijn moeder en zusje had ik een groepsapp met als naam de namen van de kinderen van mijn zusje. Daar heb ik toen ... & baby achter gezet. En dan een echofoto als profielfoto.
    Mijn vader had geloof ik net de box weggedaan (die was sowieso slecht) waar mijn neefje en nichtje in hebben gelegen bij mijn ouders. Daar heb ik een beetje over lopen 'zeuren'.
    Mijn ene opa en oma zijn we langs geweest. Een fotolijstje ingepakt met een echo erin.

De rest heb ik het via FB verteld. Dat was een foto van onze katten en een paar babyschoentjes. Verder geen tekst of uitleg. Dat kwartje viel snel.

Deze zwangerschap heb ik het weer schoonouders verteld. Via de app deze keer ivm corona. Al dachten ze eerst dat het een 1 april grap was door de datum. Had ik niet bij stil gestaan.
    De rest weet het nog niet. Ik zit eraan te denken om R. een shirt met "Grote Zus" aan te trekken. Zij is bijna jarig. Dus ik ga wel foto's van die dag maken en doorsturen.

djoyz vindt dit leuk.
  17. Mia1992

Mia1992 Actief lid

31 okt 2019
    134
    221
    43
    Vrouw
    Wij hebben het aan mijn ouders en schoonouders rond kerst verteld. Dit kleine doosje ingepakt en gegeven onder het mom van een kerstcadeautje. Er zit een doperwt in. Eerst snapte ze het niet. Toen zei mijn man “zo groot is jullie kleinkind nu”. De reacties waren zo leuk! Bij de rest van de familie deden we alsof we een groepsfoto wilde maken. Bij het aftellen zei mijn man “3,2,1, *** is zwanger!” En ipv een foto hebben we dat dus gefilmd. Heel leuk om terug te kijken!

Bijgevoegde bestanden:

MomK, Louise11110 en djoyz vinden dit leuk.
  18. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Mijn ouders een boekje gegeven wat mijn moeder mij vroeger altijd voorlas. Mijn moeder zei meteen: volgens mij moet er voorgelezen worden.. :D Mijn vader was in shock.
    Schoonmoeder had mijn man een korreltje suiker in zn hand (vroeg verteld, hihi). Hij deed zijn hand open en ze snapte het uiteraard niet. Toen zei mijn man: zo groot is je eerste kleinkind nu. Echt zo mooi. Zwager en schoonzus ook met korreltje. Mijn broer en schoonzus dmv een kaart bij het Paasontbijt. Wij hadden ook een kaart, daar stond niks in (deed net alsof de kaart van mijn ouders kwam, haha). Bij hun stond erin dat ze oom/tante werden. Mijn opa en oma: hoe vinden jullie het om overgrootouders te worden? :)

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    He, MadeByMae, denk ik? Ze heeft voor ons een super leuk ‘portret’ van ons gezin (inc onze 2 katten) gemaakt. Zo leuk :D

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

klopt :D

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina