Misschien een heel domme vraag, maar ik vraag het me af. Ik ben ruim 32wk zwanger. 'S Nachts slaap ik erg slecht, 4-5 uurtjes met onderbrekingen. Lig niet comfortabel en moet vaak plassen. Ik merk dat de baby 's nachts heel erg druk is. Het is sowieso een actief mannetje. Overdag is hij ook vrijwel voortdurend aan het bewegen. Nu vraag ik me af, ik lees dat ongeboren kindjes ongeveer 90% van de tijd slapen, dat haalt de onze bij lange na niet. Kan hij hier door geen groeiachterstand oplopen? Dat ik zelf doodmoe ben maakt me op zich niet zoveel uit, nog 9dgn fulltime werken en dan verlof. Maar ik ben bang dat de baby slecht groeit door zijn drukke gedrag. Is dit terecht?
Hallo, Je hoeft je hier absoluut geen zorgen over te maken. Baby's slapen bij deze termijn met korte periodes waardoor het lijkt dat ze amper slapen. Baby's kunnen eigenlijk niet te weinig slapen in de buik en dit staat ook los van groeivertragingen. Tegen het einde van de zwangerschap zie je vaker dat ze wat langere slaap-waakritmes krijgen. Dat wil zeggen dat ze 1-3 uur kunnen slapen dus mogelijk wordt het dan iets 'rustiger' in je buik. Groetjes Gea
Dank je wel voor het snelle antwoord, ik ben gerustgesteld. Het leek me ook niet heel waarschijnlijk omdat je niets kan doen om hem meer te laten rusten in de buik. Ik had het ook nooit gehoord, maar ik bedacht het me vannacht opeens. Ik ben wel blij dat hij blijkbaar voldoende energie heeft om zo beweeglijk te zijn.