Rhesus D negatief.. dochtertje D positief..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Monic, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hoi dames,

Ik denk dat ik mezelf gek maak maar wie o wie kan mij helpen!?

We zijn dit cyclus weer eens begonnen voorr een tweede kindje. Gisteren had mijn dochtertje (15 maandjes jong) haar tand door de lip tijdens een kleine val en stopte ze perongeluk jaar vinger vol bloed in mijn mond.

Nou had ik er geen last van alleen denk ik nu.. oeps.. ik ben rhesus D negatief en zij positief (thanks to daddy :)).

Kan dit een probleem zijn voor een eventueel volgende zwangerschap!? Pff krijg het niet uit m'n kop.. jullie weten wel.. antistoffen enzo..

Wellicht dat iemand er toevallig kennis over heeft.

Bedankt!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Bloed in bloed is een probleem dus als je het overje dochter is het geen probleem. Heb je het over de toekomstige baby dan krijg je tegen het einde spuiten als voorzorg.
    Dat is tenminste de kennis van wat ik heb.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee hoor kan geen kwaad. Ben zelf rhesus negatief en heb het destijds uitgebreid onderzocht .

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij zou je al spuiten gehad moeten hebben meteen na de geboorte van je dochtertje. Jou bloed gaat namelijk antistoffen aanmaken tegen de rhesusfactor op het moment dat jou bloed in aanraking is gekomen met het bloed van je dochter. Dat is meestal het geval bij een geboorte. Als je toekomstige kindje rhesus positief is wordt het bloed van dat kindje afgebroken en krijgt het bloedarmoede in de buik. Dat is echt heel erg gevaarlijk.
    Ik zou dus nu al vragen aan de huisarts hoe het zit.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    maar het bloed is sowieso toch niet in contact geweest met jouw bloed? Alleen in je mond.
    En je hebt als het goed is juist ná de zwangerschap een spuit gekregen als je dochter rhesuspositief is. Dan is er al voor gezorgd dat mocht je nu zwanger raken er geen bloedafbraak bij de nieuwe baby komt.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het bloed van dochter wat in haar mond is geweest is inderdaad geen probleem. Mits ze geen wondjes in haar mond heeft. Als ze meteen na de bevalling een spuit heeft gehad is er niets aan de hand idd.

7. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja het is niet in contact gekomen met mijn bloed/open wond. Alleen in mn mond.. heb het wel doorgeslikt. Wist ik veel op dat moment -_- en heb een spuitje gehad na mijn bevalling.. ik denk persoonlijk ook dat het geen kwaad kan ofzo maar omdat het toch in m'n lichaam is gekomen.. maakte me er even druk om voor het volgende kindje.

In ons familie is er een baby overleden in de buik van mn tante vanwege dit probleem (bij de eerste zwangerschap was ze van de trap gevallen), vandaar maak ik me er nu extra druk om.

8. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18

Voor zo ver ik het weet heb ik geen wondje in mijn mond en heb ik wel een spuitje gehad

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het echt uit je hoofd zetten.
    Ik ben rhesus negatief en heb drie rhesus positieve kinderen en nooit problemen gehad.
    Ik heb het destijds onderzocht omdat ik ivm mijn werk bloed bloed contact heb gehad met een patiënt.
    Ik ben toen uitgebreid gerustgesteld door de klinisch chemicus dus zet het uit je hoofd.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dan hoef je je geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina