Buikpijn bij zwangerschap na icsi

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem4, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Vanaf dat ik mijn punctie heb gehad heb ik al buikpijn. 2 weken na de punctie ben ik nog bij de gynaecoloog geweest omdat de buikpijn maar niet weg ging. Daar zag zo zoals verwacht dat de eierstokken nog groot waren en er vocht in de buik zat (rond de 22 follikels aangeprikt tijdens de punctie). Door het werken werd de pijn erger (wat ook logisch is met zulke eierstokken) en moest dus kantoortaken doen ipv mijn eigen werkzaamheden. Nu weer 2 weken later heb ik nog steeds buikpijn, zitten doet pijn, de hobbels van het fietsen doen pijn en de buikpijn is de hele dag zeurend en krampend aanwezig. Het is niet dat ik niet meer kan functioneren van de pijn, maar het is ook zeker niet prettig. Ook heb ik vrijwel de hele dag het gevoel dat ik van mijn stokje ga. De gyn gaf toen aan dat de pijn nog wel even kon gaan duren ivm de zwangerschap. Wanneer trek je nu weer aan de bel? Wat is normaal na een punctie en nu in combinatie met de zwangerschap? Voel me zo'n zeurkous als ik weer moet bellen en vervolgens weer te horen krijg het hoort erbij. Iemand ervaringen?

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Geen ervaring mee. Maar neem aan dat je dit dus 2 weken geleden hebt gevraagd aan de gyn? Ik denk dat je dan wel kan bellen en vragen hoelang ze schatten dat het gevoelig kan blijven.
    Neem niet aan dat ze je een zeur vinden omdat je ergens hinder van ondervindt en vraagt om advies.
    Sterkte in ieder geval!

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb geen ervaring met punctie maar toen ik net zwanger was had ik ook echt ontzettende buikpijn.
    Nu nog steeds af en toe trouwens.... Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon bellen.

4. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Dankje voor de reacties dames! Volgens de gyn kunnen de eierstokken nog tot een week of 11 pijnlijk blijven dus heb dan nog wat voor de boeg ;) 2 weken terug had ik nog geen last van duizelingen maar dat past natuurlijk wel weer bij de zwangerschap. Moeilijke situatie! Misschien maandag toch maar wel even bellen dan.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Een punctie is niet niks dus misschien voel je dat nog na. en misschien is het ook je baarmoeder die aan t groeien is?

als je het echt niet vertrouwt en een "slecht" gevoel hebt moet je bellen denk ik.

Denk dat het alles bij elkaar is toch een beetje een aanslag op je lichaam?!

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik zou zeker even snel bellen!

Ik heb na mijn eerste punctie ook 3 weken plat moeten liggen. Ik heb de eerste dagen ook door de pijn heen gewerkt, maar bleek toen toch overstimulatie te hebben.
    Plas en drink je wel genoeg? Het kan namelijk echt gevaarlijk zijn als je te veel vocht vasthoudt. Zeker als je nu zwanger bent zou ik dat risico echt niet lopen. Je moet gewoon snel genezen zodat je lichaam alle energie in je kindje kan steken!

Deel Deze Pagina