rhesus factor c negatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seth, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik kom zojuist van de VK vandaan. Ook ik heb te horen gekregen dat ik weer eens bloed moet prikken. Het had al met 27 weken moeten gebeuren, maar toen had ik een invalster en die liet me alleen prikken op suiker.
    Dus ik ga kijken of ik er morgen heen kan en dan laten checken of ik antistoffen maak. ;)

2. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    dit heb ik precies hetzelfde, ik heb te horen gekregen dat als mijn kindje een andere bloedgroep heeft (ik moet nog bloed laten prikken) dat ik dan een spuit krijg en na de bevalling ook en dat er dan niks aan de hand is. Heb me er verder nog niet echt in verdiept, wacht wel even af of het zo is idd.

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hier nog iemand met A positief en rhesus-C negatief.
    Vk's konden me hier idd maar weinig over vertellen. Alleen idd dat ik met 27 weken een keer extra bloed moet prikken.
    Was in eerste instantie best wel ongerust erover, maar op internet lees je toch dat het best wel veel voorkomt. En als je bedenkt dat ze het pas sinds kort onderzoeken en voorheen dus nooit naar omkeken, het wel mee zal vallen.
    Komt goed meiden!!

4. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Er is een antwoord zag ik net, maar we worden er niet veel wijzer van. Alweer dat er verder onderzoek zal plaatsvinden indien nodig, maar weer niet wat dat dan precies inhoudt. Volgens mij weet niemand het.......

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nee, inderdaad, mijn vk zei iets over 'kindje wat extra in de gaten houden' bij antistoffen, maar wat dat 'extra in de gaten houden' betekende, wist ze zelf ook niet :(:D

6. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik word ook met 27 weken extra geprikt.
    Heb A positief en rhesus C is negatief.

Mij werd uitgelegd dat dit bij een volgend kindje pas problemen kan geven. De antistoffen kunnen aanwezig zijn, daar gaan ze op prikken. Bij een volgende zwangerschap kunnen die antistoffen meteen via de placenta binnen dringen bij het kindje.
    Nu heeft het vooral gevolgen bij een trauma, waardoor de placenta scheurt of tijdens de bevalling als de placenta scheurt en dus bloed/bloed contact met het kindje is.

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Bij mij hebben ze vorige week bloed afgenomen om te kijken wat de bloedgroep van mn baby is. VInd het allemaal heel bizar dat het via mijn bloed kan haha.
    Maar ben beniewd wat de uitslag is, dat hoor ik 6 januari. Maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk om.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bij rhesus-c controleren ze toch alleen op aanwezigheid antistoffen? Ik dacht dat ze alleen bij rhesus-D echt de bloedgroep van het kindje bepalen. Bij mij (rhesus-D positief, rhesus-c negatief) hebben ze iig alleen op antistoffen gecontroleerd.
    Ik had zo'n kitje van Sanquin om m'n buisjes bloed mee naar 't lab te sturen, misschien dat anderen andere testen hadden.

9. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik kom net bij de VK. De uitslag van het bloedonderzoek bij 27 weken was gelukkig goed, dus er hoeft verder niets te gebeuren. Heb wel even nagevraagd wat er zou gebeuren als de uitslag niet goed was. Dan zou je alleen een prik krijgen, meer niet. Dus geen ziekenhuizen enzo...

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik moet ook met 27 weken opnieuw prikken, heb ook rhesus C negatief.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb expliciet gevraagd of ik bij antistoffen een prik moest en de vk zei van niet. Erg gek dat vk's zulke verschillende antwoorden geven!!

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    @andrea85: die vk van jou weet het dus echt niet! je krijgt wel een prik als je antistoffen aanmaakt! Vervelend is dat, van zulke vk's, die zich er niet in verdiepen. Maakt dat wij er ons alleen maar drukker om gaan maken! Ik neem aan dat jullie nog wel een spuit mee hebben gekregen?

Als ik ben bevallen, gaan ze nog even bloed afnemen en bloed uit de navelstreng halen. Zou het dan toch niet kloppen, krijg ik alsnog een tegenspuit. Doosje heb ik meegekregen, mocht ik in het ziekenhuis bevallen of "ergens" anders.

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden hier net in het ziekenhuis geweest omdat de hond op mn buik was gespronen (hond van 70 kilo) en ik het voor de zekerheid wou laten checken dus bekde en moest langskomen.. gelukkig meteen het hartje gehoord..

maar: ze vertelde me dat ik a neg. ben en dus d negatief rhesusfactor.. uit voorzorg omdat ze bang zijn voor bloedtransfusie tussen mij en de kleine heb ik anti stoffen prik gekregen (laagste dosering)
    krijg ik nu ook standaard met 27 bloedprikken??

de vpk van de gyn zei dat ze na de geboorte bloed trekken uit de navelstreng..

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    trouwens nog een vraag.. misschien issie wat dom.. maar omdat een bloeding met negatieve rhesus geaarlijk is.. bloedtransfusie tussen kindje en jou als kindje positieve rhesus heeft..

kun je dan wel gewoon seks hebben?? mn vriend is vrij groot geschapen en voel hem altijd tegen mn bm tikken als hij in me zit.. kan dat dan geen schade veroorzaken??

Deel Deze Pagina