Rhesus factor.... ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by chantal1984, Dec 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Een tijd geleden kreeg ik van mijn VK de bloeduitslagen die ze genomen hadden tijdens mijn tweede echo en alles was keurig in orde :D maar ze zei ook dat mijn bloedgroep A Negatief is en dat dat inhoud dat ik bij ongeveer 30 weken een injectie krijg in mijn bovenbeen of bil ( liever mijn been :) ) maar mijn vraag is of iemand dit al heef gehad... Ben namelijk als de dood voor naalden ( mietje ) en wil weten of het een gevoelige prik is... Ik weet dat het niet zo gevoelig is als de bevalling :) maar ben gewoon benieuwd ....

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Jep ik heb er twee gehad... eentje met 30 weken en eentje een paar weken geleden toen ze in het ziekenhuis onze kleine gedraaid hebben ivm stuitligging. Nou ben ik ook geen fan van prikken omdat ze bij mij vaak verkeerd prikken maar over deze twee ben ik vol lof!
    Ik mocht lekker liggen en kreeg ze in mijn bovenbeen. Het deed mij geen zeer, alleen vond ik het een beetje gek gevoel, je voelde het zich verspreiden zeg maar. Verder was het zo voorbij en heb ik totaal geen last van gehad.

De tweede keer dacht ik, oh ja nu gaan ze prikken en ik keek en ze haalde de naald er al uit ;)!

3. chantal1984

oke dan ... nou laten we hopen dat het bij mij dan ook zo soepel gaat hahaha :)

4. peetje80

peetje80 Actief lid

Jun 26, 2006
    176
    0
    0
    Ik heb met 30 weken de prik ook gehad. Vond het niet verschikkelijk, maar zal ook niet zeggen dat het geen naar gevoel was. Na mijn bevalling word er bloed uit de navelstreng gehaald en naar het lab gestuurd, daar word gekeken welk rhesus factor mijn baby heeft en als die positief heeft krijg ik nog zo'n prik.

Liefs Petra

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    @ Peetje: ja dat doen ze bij alle rhesus-negatieve vrouwen

6. chantal1984

gelukkig heb ik aardig wat vet aan mijn benen zitten dus wie weet valt het wel mee :)

7. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb 'm ook een week of 2 geleden gehad.
    zat me echt druk te maken want ik hoorde dat het best gevoelig was.
    nou, het viel me 100% mee!
    heb 'm ook in mijn been gehad, je voelt de vloeistof wel door je been heen gaan maar heb het niet als vervelend ervaren.
    heel veel succes!

8. Dapi

Dapi Lid

May 22, 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb ook een prik gehad met 30 weekjes.
    Maar ik ben niet bang voor spuiten, dus vond er weinig engs aan eigenlijk.
    Maar ja als je bang bent voor spuiten, dan is het wel lastig. Gewoon lekker ontspannen en er niet aan denken, dan komt het wel goed.

9. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ik heb hem bij alle 2 me meiden gehad met 30 weken en na de bevalling ik zal hem nu ook weer krijgen deze zwangerschap de eerste keer had ik hem in me bil ook omdat ik bang was voor naalden dacht dan zie ik het niet maar vond het pijnlijker achteraf zeg maar dan in mijn been bij de tweede ik laat hem dit keer ook weer in mijn been zetten dat viel echt reuze mee ;)

10. arielle

arielle Actief lid

Jun 27, 2006
    355
    0
    0
    nou euh, bij mij was in mijn been heel vervelend omdat ik daarna maanden een gevoelige plek aan mijn been heb gehad. De vk stelde voor om hem in mijn bil te doen. Nou ja bil, het was meer in mijn onderrug in een randje vet zeg maar. Het viel ontzettend mee en doet nog minder pijn dan bloedprikken.
    Ik zou me er zeker geen zorgen om maken want met 10 seconden is het weer voorbij.
    Sterkte,
    Arielle

11. chantal1984

Het klinkt echt heel stom en heel kinderachtig en ik moet er zelf ook erg hard om lachen als ik er aan denk maar ik heb liever na pijn van die prik dan dat ik tijdens het prikken pijn heb :) het is echt stom dat ik zo denk maar ben echt als de dood voor een prik hahaha ( en ik moet gaan bevallen ) denk dat als ze van dat programma '' De bevalling '' bij mij zouden filmen dat het meer een blooper bevalling word dan een mooie rustige hahahaha...... Ik vind alles eng :) gelukkig kan ik er nog om lachen hahaha :)

12. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Even for future reference voor mezelf...
    Dit 'gedoe' is alleen als je A of B Negatief hebt?

Dan ben ik blij dat ik A-positief heb, dan heb ik straks dat extra 'gedoe' allemaal niet.

Lijkt me ook wel een beetje frustrerend of valt dat allemaal wel mee (achteraf)?

13. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik weet sinds vandaag ook dat ik A- negatief ben...
    nu had ik net mijn zus aan de lijn, en die blijkt hetzelfde te hebben gehad....

nou, ik ben benieuwd naar die prik... al duurt dat nog wel even....

liefs elfje

14. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    @realtjuh...die prik krijg je alleen als je: o-, a-, b- of ab- bent...!jij hoeft jmet a+ idd geen prikkie!

15. chantal1984

Die prik krijg je alleen als je A-Negatief bent dus ben je A-Positief dan krijg je het niet.... het heeft niets met het lettertje te maken maar puur met nagatief ....

16. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    met de - en + bedoelt ze denk ik ook negatief en positief

17. chantal1984

ooooow ja nou zie ik het hahahah Sorry mijn excuus.... :D

18. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Het gaat mij op zich niet om het prikkie... kan er wel tegen (ben bloeddonor :) ) Het ging mij er eigenlijk alleen maar om of ik (ff egoistisch hoor) in de toekomst eventueel die 'rompslomp' kan krijgen, maar dat is dus niet zo.

Wat ik me dus ook nog afvroeg: Heeft het veel impact op het 'onbezorgd zwanger zijn'? Valt die 'rompslomp' allemaal wel mee, valt het vreselijk tegen of wordt dat prikkie 'tussen de bedrijven door' gegeven. Daar was ik gewoon ff benieuwd naar. :)

19. chantal1984

Het heeft veder geen impact want het stelt niks voor die prik... Voor je eerste kindje maakt het niet uit dat je A-Negatief bent en voor je tweede zal het ook nog wel mee vallen maar voor je derde kindje kan het wel vervelend worden want als je dus die prik ( antistof ) niet krijgt dan zit er een kans in dat je kindje bloedarmoede krijgt... Het is niet zo dat de hele zwangerschap nu om die prik draait maar ik hou niet van prikken hahaha :)

20. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ik had er ook geen last van hoor ik vond het wel fijn dat ze me bloed erop controleerde en dat ik die antistoffen kreeg voelde me er eigenlijk wel veiliger bij daar door hoefde ik er juist niet mee bezig tezijn.
    ik heb 3 miskramen gehad tussen me meiden in en ik kreeg van de dokter maar geen prik dus toen ik zwanger werd van me jongste maakte ik me wel zorgen maar na de bloedtest bleek ik geen antistoffen tehebben aangemaakt dus kon ik gerust zijn.

Share This Page