Rhesus negatief en snel onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anouk2005, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben nu 28 weken zwanger van ons derde kindje.Mijn bloedgroep is B -Negatief.Mijn andere 2 kinderen zijn allebei B-Positief dus na de geboorte heb ik toen direct een Anti-D prik gekregen en ook met 30 weken zwangerschap heb ik een anti-D prik gekregen.
    Nu heb ik vorige week bloed laten prikken om te beoordelen of ik evt antistoffen aan het maken ben en wat de bloedgroep van de baby is en dan wordt bekeken of een Anti-D prik noodzakelijk is.Ik heb over 1 1/2 week een afspraak bij de VK en hoor dan de uitslagen en krijg evt een anti-D prik.
    Ik maak me toch snel zorgen mbt mijn bloedgroep.Vandaag reed ik in de binnenstad van Rotterdam en daar was een bijzonder slecht wegdek met behoorlijke gaten in het wegdek.De meeste heb ik kunnen ontwijken maar op een gegeven moment ging ik toch met mijn auto in zo'n gat en dat voelde niet lekker vanbinnen.Nu maak ik me toch weer zorgen dat er dan op deze manier evt bloed van de baby in mijn bloedbaan kan komen en dat ik dan anti-stoffen ga maken tegen het bloed van de baby.Is dit mogelijk of kan dit alleen gebeuren wanneer ik bijvoorbeeld een harde stomp in mijn buik zou krijgen of wanneer ik op mijn buik zou vallen.Mijn vorige zwangerschappen maakte ik me hier ook vaak zorgen over.Ik zal ook blij wezen wanneer ik de uitslagen heb en evt mijn Anti-D prik zal krijgen.Geeft me toch een geruster gevoel.Ik voel de baby voor de rest goed bewegen dus die zal er weinig last van hebben gehad en ik heb ook geen buikpijn maar het maakt me wel vaak heel erg onzeker en ongerust.De verkeersdrempels worden tegenwoordig ook steeds lastiger en al neem je ze met matige snelheid dan nog heb ik het idee dat mijn hele buik door elkaar wordt geschud.Het voelt gewoon niet lekker en kan me daar best druk over maken.
    Mijn laatste bevalling was overigens 7 jaar geleden dus de Anti-D die ik toen heb gekregen zal nu wschl niet meer werkzaam zijn.

Alvast bedankt.

Gr.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Door het rijden door grote gaten in het wegdek of over drempels kan er geen bloedcontact tussen jou en de baby optreden. Die kleine zit heel goed verstopt in het vruchtwater en in de baarmoeder.
    Het kan inderdaad komen door een harde stomp in de buik of op je buik vallen, dat zijn harde klappen die op moet vangen en dan bestaat die kans.
    Dus maak je geen zorgen over gaten in de weg en drempels die kunnen het niet veroorzaken.

Groetjes Ineke

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor je reactie.
    Had vanmorgen ook al even gesproken met mijn eigen VK en die vertelde hetzelfde.
    Ik ben weer helemaal gerustgesteld.

Gr.

Deel Deze Pagina