'Gender reveal' voor onze oudere kids

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alva, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Dit keer wil ik het geslacht op laten schrijven, zodra het bekend is, en dan afgeven bij een vriendin die een taart maakt. Dan mogen de oudste kids de taart aansnijden en komen we er allemaal tegelijk achter wat het is.
    Heel gezellig vonden we :)
    Nu is het probleem dat zo'n taart maken best lang kan duren en wij natuurlijk stik nieuwsgierig zijn.

Zijn er nog meer leuke vergelijkbare dingen? Iets simpels waar bijvoorbeeld de buurman bij kan helpen.

Helium ballonnen? Maar hoe regel je dat zonder het zelf te weten te komen?

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Wij hebben hier z'n ballon/feest verhuur misschien ook bij jullie in de buurt :)

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als je bij Youtube kijkt bij Gender Reveal, kriig je heel veel leuke voorbeelden!
    Of Pinterest?

4. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Roze en blauwe ballonnen kopen, grote doos aanschaffen, briefje waar geslacht op staat aan buurman geven, buurman roze of blauwe helium ballonnen erin en dan de doos gezamenlijk openen? Briefje ook in de doos erbij voor extra bevestiging? Idee?! Ik denk even een klein beetje mee! 😊

5. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Je zou gewoon zelf een leuke doos kunnen maken en meenemen naar de feestwinkel. Als je de meneer of mevrouw achter de balie verzoekt om een aantal ballonnen in de doos te doen die passen bij het geslacht is het vast geen probleem. Je kunt dan hun een envelop geven met het geslacht en zelf even buiten wachten.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik heb het op een briefje laten schrijven, dat bij een kleding winkeltje af gegeven.
    Daar een blauw en een roze setje uitgezocht en zij had 1 setje ingepakt. En daarna heb ik afgerekend :)
    Dus ik had ook niks gezien.
    En dat thuis savonds met zn alle uitgepakt

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Bij een kennis werd om 10.00 het briefje bij de bakker afgeleverd en de taart werd om 17.00 opgehaald dus zo lang hoeft het niet te duren.
    Dit was wel gewoon een slagroomtaart met gekleurde vulling en geen luxe taart.

8. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Wij hebben t ook met een taart gedaan.
    De ene avond door gegeven wat t werd en de andere dag stond netjes de taart klaar.
    Ze had de decoraties al gemaakt en een roze en een blauwe taart gebakken.
    Hoefde toen alleen de blauwe te bekleden met de versieringen.
    Werkte prima :)

9. Alva

Alva Niet meer actief

Wat een leuke ideeën !

Die van de feestwinkel had ik nog niet bedacht, er zit hier een vrij grote feestwinkel. Ik zal alvast eens informeren of zoiets mogelijk is.

En het briefje erbij doen is ook een goede, straks gaat iemand ons in de maling nemen :D

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben op woensdag doorgegeven wat het ging worden en op donderdagochtend de taart opgehaald. We hadden echt een prachtige luxe taart dus dat valt mee qua tijd toch?
    De reveal was zooooo leuk, echt een aanrader!

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je vriendin kan gewoon van te voren een neutrale taart bakken en hem doormidden snijden en dan een blauwe of roze laag er tussen smeren en dan afsmeren met een botercreme (eventueel met een smaakje) en dan wat versieren ofzo.

Zou dezelfde dag nog klaar kunnen zijn!

12. bakegirl

bakegirl Bekend lid

24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je vriendin de voorbereidingen al doet, kan je z'n luxe taart op zich wel best snel hebben.

Wat ook leuk is, is gevulde cupcakes. De cupcakes kunnen van te voren gebakken en opengemaakt worden. Als jij dan komt met het geslacht, hoeft ze alleen maar crème te maken in de juiste kleur en met een neutrale kleur een grote toef er bovenop en eventueel versiering er op te doen.

13. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Op zich hoeft een (luxe) taart echt niet zo lang te duren. Ik maak ze in 1 dag, hoogstens 2 dagen. Maar misschien dat je vriendin daar niet de volledige tijd er voor heeft.

Er zijn al veel mogelijkheden en ideeën gegeven, dus er zit vast wel iets leuks voor jullie tussen.

Veel plezier met de onthulling!

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Er zijn zoveel opties om het bekend te maken zonder dat je het zelf weet. Gesloten envelopje afgeven inderdaad :).
    Wij hebben onderstaande taart laten maken met kleurvulling, was onwijs leuk juist omdat we het zelf ook niet wisten. Bakker vond het ook reuze spannend, ze hebben ons geheim goed bewaard!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      3
  15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je kunt ook gewoon het briefje voorlezen aan je kinderen. Weet je het ook tegelijk. Sowieso: jullie zullen er ongetwijfeld zelf sneller een idee bij hebben dan je kinderen.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.159
    3.036
    113
    Nederland
    Een taart laten maken duurt niet zolang toch? Wij hebben smorgens het briefje bij de bakker afgegeven en eind van de middag de taart al opgehaald. :)

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Koop een rose en een blauwe muisjes en vul beiden met de kleur van het geslacht van jullie kindje. Moet je dus even 2 om 2 pakken kopen, dan kan de buurman het idd een handomdraai regelen.

18. Alva

Alva Niet meer actief

Lies: Wat een prachtige taart !! Zoiets wil ik ook :D

Lousaa:Het gaat er juist om dat we er iets leuks van maken.

Wat betreft de taart: Ik ging er vanuit dat ze pas decoratie ging halen als het bekend is, maar vooruit werken is natuurlijk een kleine moeite. Ben zelf duidelijk geen bakker ;)
    Bij de jongste konden ze het ineens zien bij ong 18 weken, totaal onverwachts wist ik ineens het geslacht terwijl ik dacht te moeten wachten tot de 20 wk echo hihi

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Thnx Alva! We waren er erg tevreden mee!
    Denk dat handige taartbaksters het ook zelf zouden kunnen :). Vulling kleuren en tussen 2 taartlagen plaatsen. Bakker had marsepein aan de buitenrand gedaan, zo konden we bij spieken echt niets zien haha.
    Wij hoefden ook maar 1 dag van tevoren te bestellen.

Iets van de feestwinkel is ook leuk idee zeg! Ballon laten knappen met confetti erin ofzo.

Deel Deze Pagina